تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820557907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آبگیری سد عباس آباد بانه به زودی آغاز می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آبگیری سد عباس آباد بانه به زودی آغاز می شود سنندج - ایرنا - مدیر منابع آب شهرستان بانه گفت: عملیات اجرایی سد عباس آباد بانه با سرعت مطلوبی در حال پیشرفت است و در آینده ای نزدیک این سد آبگیری می شود.


انور کریمی کانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مشکل کم آبی در بانه را یک مساله جدی در این شهرستان ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون سد فعلی بانه تنها منبع تامین آب شهرستان بانه است که با توجه به ظرفیت محدود چهار میلیون و 200 هزار متر مکعبی آن، مشکل آب در بانه به عنوان یک دغدغه همچنان برای مسوولان مطرح بود.
کریمی کانی در ادامه بهره برداری از سدعباس آباد را آغازی برای پایان بخشیدن به مشکل کم آبی در بانه دانست و گفت: با اعتبارات مناسبی که برای این سد تامین شده پیش بینی می شود در چند ماه آینده، آبگیری اولیه سد انجام شود.
مدیر اداره منابع آب شهرستان بانه با اشاره به ظرفیت 14 میلیون مترمکعبی سد عباس آباد، بیان کرد هم اکنون بیش از 550 هزار متر مکعب آب پشت سد جمع آوری شده است.
وی در بخش دیگری از این گفت و گو انجام عملیات دیوار سازی و نصب ابزار را از کارهای در حال اجرای این پروژه دانست و گفت: هم اکنون تاج این سد به 27 متر رسیده است که طول آن در دی ماه به 45 متر خواهد رسید.
کریمی کانی انجام بیش از 10 کیلومتر لوله کشی جهت انتقال آب سد به ایستگاه پمپاژ بویین را هم از مواردی دانست که در حال اتمام است.
او با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: هم اکنون 67 درصد عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است و بیش از 180 نفر در قالب پنج گروه عملیاتی در این سد مشغول فعالیت هستند.
مدیر منابع آب شهرستان بانه گفت: بهره برداری از سد عباس آباد به منزله پایان یافتن مشکل آب در بانه تا 30 سال آینده خواهد بود.
او بیان کرد با توجه به پتانسیل منطقه ننور در بحث گردشگری طرح مطالعاتی منطقه گردشگری سد هم به پایان رسیده است و پیش بینی می شود این منطقه به عنوان یک محیط گردشگر پذیر مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گیرد.
بانه در 220 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.ک/3
6108/1904



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن