تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799106981




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش حاشيه سود دارويي‌ها با حذف تحريم ها/ سال گذشته شرکت زيانده نداشتيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۵۳ق.ظ)
مدير کل نظارت بر داروي سازمان غذا و دارو: افزايش حاشيه سود دارويي‌ها با حذف تحريم ها/ سال گذشته شرکت زيانده نداشتيم موج - مدير کل نظارت بر داروي سازمان غذا و دارو گفت: در قضيه تحريم‌ها شرکت‌هاي وارداتي، زمان واردات 10 تا 15 درصد هزينه اضافي به بانک‌هاي واسط مي‌پرداختند که حذف اين هزينه بعد از لغو تحريم‌ها حاشيه سود دارويي‌ها را بالا خواهد برد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر مهدي پيرصالحي چشم انداز صنعت دارويي کشور را تا پايان سال مثبت ارزيابي کرد و گفت: سال گذشته هم تقريباً همه صنايع دارويي سودآور بودند و در ميان شرکت‌هايي که در بورس بوده‌اند، شرکت زيان ده نداشتيم.
وي افزود: تنها در بحث واردات، شرکت‌هاي دارويي نگراني‌هايي احساس مي‌کردند که داروهاي وارداتي مي‌تواند رقيب محصولات آن‌ها باشد. با اين حال، هم اکنون هم به لحاظ عددي حدود 97 درصد بازار دارويي را توليد داخل پوشش مي‌دهد.
مدير کل نظارت بر داروي سازمان غذا و دارو، با اشاره به آمار واردات دارو در سال‌هاي گذشته گفت: واردات دارويي کشور در سال 92 حدود يک ميليارد و 300 ميليارد دلار بوده است که تقريباً نصف اين مقدار، فرآورده‌هايي بوده‌اند که مشابه داروهاي توليد داخل بوده‌اند، اما؛ نيمي ديگر را بايد در فرآورده‌هايي که توليد مشابه داخل ندارند ادامه واردات بدهيم؛ چون بيماراني هستند که به آن نياز دارند.
پيرصالحي ادامه داد: از سال گذشته سياست کاهش و محدودسازي واردات توليد داروهاي مشابه داخلي را از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت پي گيري کرديم که توانستيم در سال 93 اين واردات را به يک ميليارد دلار برسانيم؛ يعني ما واردات دارو را 300 ميليارد دلار کاهش داديم که اين سياست، امسال هم ادامه خواهد يافت و دارويي که مشابه توليد داخل داشته باشد، بدون سقف نمي‌تواند وارد شود.
مدير کل نظارت بر داروي سازمان غذا و دارو اظهار داشت: الان سقفي را که براي واردات داروهاي مشابه توليد داخل گذاشته‌ايم، در داروهاي اورجينال برند 10 درصد بازار و در داروهاي غير اورجينال برند 5 درصد بازار است؛ يعني عملاً يک بازار امن را براي صنايع دارويي خود ايجاد کرده‌ايم تا بتوانند در اين بازار رقابت کنند.
وي تعداد شرکت‌هاي توليد کننده دارويي را حدود 100 شرکت ذکر کرد و گفت: از شرکت‌هاي دارويي ما حدود 25 شرکت، بورسي هستند.
پيرصالحي همچنين کل بازار دارويي کشور در سال 93 را حدود 11 هزار ميليارد تومان اعلام کرد که 67 درصد آن فرآورده‌هاي توليد داخل و 33 درصد آن فرآورده‌هاي وارداتي بوده است.
وي با بيان اين که در دو سه سال اخير برخي شرکت‌هاي خصوصي به صنعت دارويي ما اضافه شده‌اند که عمدتاً دانش بنيان و با فعاليت‌هاي جديد بوده‌اند، تصريح کرد: اين شرکت‌ها، هم دارند از شرکت‌هاي قديمي سهم مي‌گيرند و هم رشد خيلي خوبي ايجاد مي‌کنند و اتفاقاً در بحث صادرات اين شرکت‌ها خيلي موفق تر بوده‌اند.
اين مقام مسوول افزود: ما شرکت دانش بنيان جديدي داريم که سال گذشته 30 ميليون دلار صادرات دارو به روسيه داشته است، اما؛ متاسفانه تراز صادرات ما همچنان نسبت به واردات منفي است. ما سال گذشته بيشترين آمار صادرات را در سال‌هاي اخير داشته‌ايم که به 180 ميليون دلار رسيديم و هنوز در مقابل يک ميليارد دلار واردات، عدد کوچکي است.
به گفته مدير کل نظارت بر داروي سازمان غذا و دارو، هدف گذاري وزارت بهداشت اين است که در سه سال آينده، صادرات دارويي ما حداقل به 500 ميليون دلار برسد. به ويژه آنکه جلسات خيلي خوبي با کشورهاي همسايه از جمله وزير بهداشت عراق برگزار شده است.
پيرصالحي، عراق را يکي از بازارهاي بکر دارويي منطقه دانست که ايران هنوز آن چنان که بايد در آن وارد نشده است.
وي افزود: بازار دارويي عراق با جمعيتي تقريباً يک سوم ايران برابر بازار کشورمان است و اگر بتوانيم سهمي از بازار دارويي عراق را بگيريم، قطعاً شرکت‌هاي دارويي ايراني وضع بهتري خواهند داشت.
پيرصالحي در پاسخ به اين سؤال که دليل کاهش فروش شرکت‌هاي دارويي در سال 93 چيست، گفت: شرکت‌هايي که در فراورده‌هاي جديد سرمايه گذاري کردند، موفق بودند؛ اما شرکت‌هايي که روي داروهاي سنتي خود ماندند و سبد کالايي خود را افزايش ندادند، به دليل تعدد توليد کنندگان نتوانسته‌اند بازار را بگيرند.
وي تاکيد بازار دارويي دنيا در فراورده‌هاي جديد را روي بازار بيوتکنولوژي دانست و گفت: در کشور ما هم شرکت‌هايي که بر روي داروهاي جديد ضدسرطان و آنکولوژي کار مي‌کنند يا داروهاي بيماران خاص را تأمين مي‌کنند، از حمايت‌هاي ويژه برخوردار خواهند شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن