تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799206120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر بزرگترین گروه ضدشیعه در پاکستان به هلاکت رسید + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
اسحاق بدترین رهبر گروه شیعه کش در پاکستان رهبر بزرگترین گروه ضدشیعه در پاکستان به هلاکت رسید + عکس

مقامات رسمی پاکستان اعلام کردند؛
رهبر بزرگترین گروه ضدشیعه در پاکستان به هلاکت رسید + عکس
ملک اسحاق که به سبب نقش آفرینی در قتل عام شیعیان این کشور شناخته شده است، سال گذشته از زندان آزاد و بار دیگر ۲۵ ژوییه امسال بازداشت شد.



به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از خبرگزاری اهل بیت(ع)، مقامات رسمی پاکستان اعلام کردند سرکرده یک گروه ضد شیعه که مسئول بسیاری از بدترین حملات فرقه‌ای در این کشور است، روز چهارشنبه در شهر لاهور به دست پلیس کشته شد.
«شوجا خانزاده» وزیر امور داخلی ایالت پنجاب پاکستان گفت: «ملک اسحاق» رهبر گروه تروریستی «لشکر جنگوی» به همراه ۱۳ فعال ضد شیعه دیگر از جمله دو پسر او بامداد روز چهارشنبه کشته شدند.
  ملک اسحاق که به تازگی توسط پلیس بازداشت شده بود، به گفته مقامات محلی در حومه شهر مظفرگره در ایالت پنجاب پاکستان در حالی که هوادارانش تلاش کردند برای نجات او مداخله کنند، کشته شد.
  یکی از مسئولان پلیس که در این عملیات شرکت داشت و خواست نامش فاش نشود اعلام کرد اعضای گروه او به پلیس تیراندازی کردند و پلیس به آن پاسخ داد.
  در این عملیات ۸ تن از نیروهای امنیتی پاکستان نیز زخمی شده‌اند.
  منابع پلیس نیز این خبر را تأیید کردند.
  «مشتاق رسول» پزشک ارشد بیمارستان دولتی منطقه مظفر گره در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تأیید کرد ۱۴ جنازه تحویل این بیمارستان شده است.
  ملک اسحاق که به سبب نقش آفرینی در قتل عام شیعیان این کشور شناخته شده است، سال گذشته از زندان آزاد و بار دیگر ۲۵ ژوییه امسال بازداشت شد.
  لشکر جنگوی، یک گروه شبه نظامی فرقه‌ای و ضدشیعه است که در سال ۱۹۹۶ به دست گروهی از اعضای سازمان فرقه‌ای «سپاه صحابه پاکستان» ایجاد شد. خود سپاه صحابه در سال ۱۹۸۵ و در واکنش به تهاجم شوروی به افغانستان و نیز انقلاب اسلامی ایران تشکیل شده بود.
  در آغاز تشکیل لشکر جنگوی، «ریاض بصره» رهبری آن را بر عهده داشت، ولی پلیس در ماه می سال ۲۰۰۲ موفق به کشتن وی شد و پس از او، «اکرم لاهوری» رهبری گروه را بر عهده گرفت.
  اسحاق در سال ۱۹۹۷ به جرم قتل، تهدید به قتل و ارعاب بازداشت شده بود. با این حال، گفته می‌شود، وی از درون زندان، به عنوان مغز متفکر گروه خود، حملات سال ۲۰۰۹ به تیم کریکت سریلانکا را سازماندهی کرد. در این حمله، هشت تن کشته و شش تن زخمی شدند؛ افزون بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که اسحاق در سال ۹۷ به کشتار ۱۰۲ نفر اعتراف کرده بود.
  با این حال، اسحاق در سال ۲۰۱۱ به سبب در اختیار نبودن شواهد و مدارک کافی، از زندان آزاد شد و بلافاصله پس از آن، وی پیام‌هایی را برای هوادارانش فرستاد که آشکارا به معنای تهدید حملات علیه شیعیان بود.
 

 

  به فاصله اندکی پس از آزادی اسحاق، حملات به شیعیان در شهرهای گوناگون پاکستان افزایش یافت. در این حملات، مهاجمان از تاکتیک جدیدی بهره می‌گرفتند؛ متوقف کردن اتوبوس‌های حامل شیعیان و کشتن همه کسانی که شیعه بودن آن‌ها اثبات می‌شد.
  برای نمونه، در سپتامبر ۲۰۱۱، شبه نظامیان یک اتوبوس زائران شیعه را در استان بلوچستان متوقف کرده و ۲۶ مسافر آن را به قتل رساندند. لشکر جنگوی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و سپس در اوت ۲۰۱۲، این گروه، ۲۵ زائر شیعه را از اتوبوس پیاده کرده و همگی را اعدام کردند. به گفته پلیس، شبه نظامیان نخست اوراق هویتی مسافران را کنترل کرده و سپس شیعیان را به قتل می‌رساندند.
  پس از آن و در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز لشکر جنگوی مسئولیت دو بمب گذاری علیه شیعیان در شهر کویته در جنوب غرب پاکستان را که به جان باختن ۲۰۰ تن از شیعیان منجر شد، به عهده گرفت. همین موارد، سبب شد که ملک اسحاق بار دیگر بازداشت شده و زندانی شود.
 



۰۷/۰۵/۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن