تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803979930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش ۱۲.۴درصدي عملکرد تخليه و بارگيري بنادر کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۰ق.ظ)
نسبت به مدت مشابه سال گذشته صورت گرفت؛ کاهش ۱۲.۴درصدي عملکرد تخليه و بارگيري بنادر کشور موج - عملکرد تخليه و بارگيري بنادر در چهار ماهه نخست امسال با کاهش ۱۲.۴ درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۲ ميليون و ۶۹۳ هزار و ۳۴۱ تن رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، بر اساس آمار منتشر شده از سوي سازمان بنادر و دريانوردي عملکرد تخليه و بارگيري بنادر کشور در چهار ماهه نخست امسال با کاهش 12.4 درصدي به 42 ميليون و 693 هزار و 341 تن رسيد که 28 ميليون و 124 هزار و 658 تن آن سهم کالاهاي غيرنفتي و 14 ميليون و 568 هزار و 683 تن آن سهم فرآورده‌هاي نفتي بوده است.
تخليه و بارگيري کالاهاي غيرنفتي در بنادر ايران در چهارماهه امسال با افت بيش از چهار ميليون تني از 32 ميليون تن در چهار ماهه سال قبل به 28.1 ميليون تن در چهار ماهه امسال رضايت داد و کاهش 12.6 درصدي را در پرونده خود ثبت کرد و آن‌طور که جدول آمار حکايت مي‌کند شيب کاهش عملکرد تخليه کمتر از کاهش عملکرد بارگيري است و اين نشان مي‌دهد که نسبتا واردات کمتر از صادرات ريزش داشته است.
بر اساس آمار، تخليه کالاهاي غيرنفتي با کاهش 7.7 درصدي به 14 ميليون و 509 هزار و 207 تن و بارگيري با افت 17.2 درصدي به 13 ميليون و 615 هزار و 451 تن رسيد.
در آمار چهار ماهه عملکرد بنادر، همه روش‌هاي تخليه و بارگيري کالاهاي غيرنفتي نيز گام‌هاي خود را به عقب برداشته و کاهش را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند به‌گونه‌اي که واردات با کاهش 5 درصدي به 11.425 ميليون تن، صادرات با کاهش 17.7 درصدي به 11.344 ميليون تن، ترانزيت با کاهش 24.7 درصدي به 1.521 ميليون تن، کاپوتاژ با کاهش 3.2 درصدي به 2.692 ميليون تن، ترانشيپ با کاهش 29.2 درصدي به 527.3 هزار تن رسيد و مابقي که حدود 613 هزار و 877 تن بوده مربوط به ساير رويه‌ها مي‌شود.
همچنين، آمار غيرنفتي عملکردهاي مختلف بنادر در تيرماه نيز همچون آمار چهار ماهه ريزش دسته‌جمعي داشت به‌گونه‌اي که رشد منفي همه بخش‌ها منجر به افت 7.6 درصدي تخليه و بارگيري کالاهاي غيرنفتي در بنادر شد.
تخليه و بارگيري فرآورده‌هاي نفتي هم در چهار ماه نخست امسال، با حدود 12 درصد کاهش مواجه شده است که تخليه فرآورده‌هاي نفتي با 18.4 درصد کاهش به شش ميليون و 731 هزار و 891 تن و بارگيري با 5.4 درصد کاهش به هفت ميليون و 836 هزار و 792 تن رسيد.
بر اين اساس فعاليت بنادر در حوزه فرآورده‌هاي نفتي، واردات 17.3 درصد، صادرات 19.1 درصد و کاپوتاژ 12.5 درصد کاهش و يا به بيان ديگر رشد منفي داشته است.
تنها شاخصي که در کارنامه چهارماهه بنادر کشور رشد داشته و عملکرد مثبت را ثبت کرده است ترانزيت مواد و فرآورده‌هاي نفتي بوده که 9 درصد افزايش داشته است و در مدت زمان يک ماهه تير نيز نسبت به تير سال گذشته تقريبا همين اندازه رشد را ثبت کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن