تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819292099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واگذاري تمام شرکت‌هاي بزرگ بخش برق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۴۷ق.ظ)
رئيس سازمان خصوصي‌سازي کشور خبر داد: واگذاري تمام شرکت‌هاي بزرگ بخش برق موج - رئيس سازمان خصوصي‌سازي کشور گفت: تمام شرکت‌هاي بزرگ بخش برق از جمله نيروگاه‌ها به‌جز 20 درصد سهم دولت، مابقي يا واگذار شده‌اند و يا خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري موج، ميرعلي‌اشرف عبداله‌پوري حسيني، رئيس سازمان خصوصي‌سازي کشور، امروز (سه‌شنبه) در نشست هماهنگي نحوه قيمت‌گذاري دارايي‌هاي شرکت‌هاي توزيع نيروي برق در جمع مديران شرکت‌هاي توزيع نيروي برق کشور در ساختمان ستادي وزارت نيرو،‌ با بيان اين مطلب که ما گزينه‌اي جز تعيين قيمت براي شرکت‌هاي توزيع و واگذاري آن‌ها به بخش خصوصي نداريم، اظهار داشت: تمام شرکت‌هاي بزرگ از جمله نيروگاه‌ها به‌جز 20 درصد سهم دولت، مابقي يا واگذار شده و يا خواهند شد.
وي با بيان اين که در اصل 44 قانون اساسي آمده است که بخشي از امور که شامل نيروگاه‌ها و شبکه‌هاي انتقال نيرو است در حاکميت دولت باقي خواهد ماند، افزود: در انتهاي اصل 44 قيد شده که سه بخش خصوصي و تعاوني و دولتي بايستي به صورتي باهم ارتباط داشته باشند که مزاحمتي براي يکديگر ايجاد نکنند و مانع رشد اقتصادي کشور نشوند.
پوري‌حسيني با بيان اين که قبل از تأسيس سازمان خصوصي‌سازي وزارتخانه‌ها راسا به خصوصي‌سازي اقدام مي‌کردند، گفت: تا قبل از سال 84 سازمان خصوصي‌سازي اجازه نداشت شرکت‌هايي که در صدر قانون اصل 44 از آن‌ها اسم برده شده را واگذار کند که نيروگاه‌ها و شبکه‌هاي انتقال نيز جزو اين دسته بودند، اما؛ در سال 84 مجموعه سياست‌هايي توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام تدوين شد که پس از تأييد مقام معظم رهبري بندهاي (الف، ب، د، ه) در خرداد 84 در زمان دولت هشتم و سياست بند ج در تير سال 85 که حدود يک سال از شروع دولت نهم مي‌گذشت، ابلاغ شد.
وي ادامه داد: به موجب بند «ج» دولت اجازه پيدا کرد که شرکت‌هايي را که در صدر اصل 44 از آن‌ها نام برده شده است را نيز واگذار نمايد و بند «ج» نقطه عطفي در قانون خصوصي‌سازي شد و از آن پس سازمان خصوصي‌سازي مجاز شد صنايع مادر و صنايع بزرگ و نيروگاه‌ها، پالايشگاه‌ها و پتروشيمي‌ها و حتي شرکت مخابرات را نيز به بخش خصوصي واگذار نمايد.
رئيس سازمان خصوصي‌سازي کشور تصريح کرد: به‌جز 20 درصد سهم دولت در شرکت‌هاي بزرگ از جمله نيروگاه‌ها واگذار شده و يا خواهد شد.
وي با بيان اين که شرکت‌هاي توزيع نيروي برق نيز از اين امر مستثني نبوده‌اند، اضافه کرد: در دولت يازدهم مباحث کارشناسي واگذاري را با مديران وزارت نيرو بررسي کرديم و پس از جلسات مستمر متوجه ساختار تاريخچه و مشکلات شرکت‌هاي توزيع نيروي برق و اشکالات آن‌ها در زمينه واگذاري شديم.
پوري حسيني با اشاره به اين که سازمان خصوصي‌سازي در خصوص شرکت‌هاي توزيع نيروي برق اطلاعات لازم را کسب نموده است و با اين شرکت‌ها بيگانه نيست، اضافه کرد: پس از برگزاري جلسات مکرر با معاونين وزير نيرو به يک جمع‌بندي رسيديم که تا زماني‌که قيمت برق يارانه‌اي است امکان واگذاري شرکت‌هاي توزيع نيروي برق به بخش خصوصي وجود ندارد.
وي اضافه کرد: هيأت وزيران مصوبه‌اي صادر کرده که براساس آن به سازمان خصوصي‌سازي مجوز داده تا سهم دولت در شرکت‌هاي توزيع نيروي برق تا زمان واقعي شدن قيمت برق واگذار نشود.
رئيس سازمان خصوصي‌سازي کشور با بيان اين که سازمان خصوصي‌سازي موظف به تعيين و قيمت‌گذاري بر روي شرکت‌هاي توزيع نيروي برق است، گفت: خصوصي‌سازي دل خواهي نيست و ما گزينه‌اي جز تعيين قيمت براي شرکت‌هاي توزيع و واگذاري آن‌ها به بخش خصوصي نداريم، در صورت کوتاهي از اين امر اتفاقي خواهد افتاد که هيچ‌يک از ما و شما خودمان را نخواهيم بخشيد.
وي با بيان اين که دولت مصمم است اصل 44 در خصوص شرکت‌هاي توزيع نيرو عملياتي شود از مديران اين بخش خواست در اين زمينه اهتمام بيشتري با سازمان خصوصي‌سازي داشته باشند.
پوري حسيني با ذکر اين مطلب که کارشناسان دادگستري در اختيار سازمان خصوصي‌سازي وظيفه کنکاش و بررسي دقيق اموال شرکت‌ها را به‌صورت فردي ندارند، ذکر کرد: وظيفه اين کارشناسان به صورت‌هاي مالي مرتبط است که شما در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهيد و چنانچه بخشي از دارايي‌هاي خود را در ليست اموال نياوريد کارشناس ما مواخذه نخواهد شد، ولي؛ شما به عنوان کارشناس شرکت توزيع نيرو مواخذه خواهيد شد، که چرا؛ ليست دارايي و اموال شرکت خود را شفاف در اختيار کارشناس دارايي و دادگستري نگذاشتيد.
وي اضافه کرد: در برخي مواقع کارشناس سازمان از باب راستي نمايي ممکن است بخشي يا همه اموال و دارايي‌ها را به چشم رويت کند تا اطمينان حاصل نمايد، ولي؛ در مجموع کارشناس سازمان وظيفه احصاي دارايي‌ها را ندارد و کار آن بر دوش شماست.
رئيس سازمان خصوصي‌سازي کشور با تأکيد بر تفکيک ميزان دارايي‌هاي قبل از سال 86 و بعد از آن گفت: در اين وظيفه سنگين که بر دوش ماست، کمک و ياري شما مي‌تواند بسيار سودمند باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن