تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798353946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به اخبار گوناگون استان گلستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نگاهی به اخبار گوناگون استان گلستان گرگان - ایرنا - اهمیت طرح‎های مردم محور در مدیریت بحران، برگزاری هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی در گرگان، جمع آوری بیش از 35 میلیارد ریال زکات در استان، پذیرش بیش از 37 هزار نفر روز مسافران تابستانی در مدارس طرح اسکان، میزبانی مسابقات تگ راگبی زیر 16 سال دختران و پسران کشور، پلمپ مراکز عرضه و کشتار غیربهداشتی مرغ زنده در گرگان و راه اندازی سامانه تائید دارو اینترنتی در بیمه سلامت از عناوین خبری روز سه شنبه ایرنا مرکز گلستان است.


مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: توسعه و ترویج طرح های مردم محور در مراحل چهارگانه مدیریت بحران ضروری است و باید این طرح ها حمایت شود.
صادق‎علی مقدم در نشست با تعدادی از تشکل‎های مردم نهاد در استان گلستان افزود: تجربه نشان داده که نیروهای مردمی آماده و مجهز کارآمدترین ابزار مدیریت بحران محسوب می شوند.
به گفته وی، تربیت و آموزش نیروهای فعال مردمی برای حضور در حوادث احتمالی آن هم در منطقه‎ای که زندگی می‎کنند و با فرهنگ و آداب آن سازگار هستند، مدیریت یک سرمایه اجتماعی است.
مقدم خاطرنشان کرد: در این فرآیند حضور این نیروهای فعال اجتماعی، علاوه بر سرعت بخشی به امور مرتبط با مدیریت بحران به ویژه در زمان حادثه در درمان و نجات جان مصدمان و افزایش امنیت منطقه حادثه‎دیده تاثیرگذار است.
وی با تاکید بر گسترش آموزش های مردم محور یادآور شد: این آموزش ها باید به دنبال حساس سازی افراد جامعه به موضوع بلایای طبیعی، آگاهی بخشی آنان نسبت به اصول اولیه امداد و نجات، افزایش همنوایی گروهی و آماده سازی برای واکنش های صحیح در برابر بلایای طبیعی باشد.

***
هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی ویژه اعضای نوجوان 12 الی 16 سال با حضور مربیان و اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری استان در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، هدف از اجرای جشنواره نمایش عروسکی را کشف و شکوفایی استعدادهای نوجوانان، تقویت قدرت بیان و حرکت، اعتماد به نفس و خودباوری، مسئولیت پذیری و میل به کار گروهی و پیوند هر چه بیشتر آن ها با ادبیات کهن فارسی و قصه های بومی و محلی برشمرد.
عبدالرحیم سیفی افزود: جشنواره نمایش عروسکی فرصتی مناسب برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و دیدگاه های هنری مربیان و اعضا بوده و تماشای آثار فرآیند محور اعضا در فضایی گرم و صمیمی، زمینه لازم را برای بروز خلاقیت و نگاه مثبت کودکان و نوجوانان به ابزار و محیط اطراف خود فراهم می سازد.
در هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی، پانزده گروه از سیزده مرکز فرهنگی هنری حضور داشتند که پس از اجرا هیات داوران نمایش"ببو" با مربیگری اکرم گلسرخی از مرکز فرهنگی هنری دلند و "نمایش برای یک دقیقه" با هدایت مربی راهنما فاطمه رجبلو از مرکز فرهنگی هنری آزادشهر به عنوان برگزیده انتخاب و به جشنواره منطقه ای راه یافتند.

***
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام (ره) گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر 35 میلیارد و 179 میلیون ریال زکات در سطح استان جمع آوری شده است.
مهدی نظری افزود: کمیته امداد گلستان در جمع آوری زکات در سال های گذشته رتبه برتر را در سطح کشور دارد.
وی با قدردانی از همه عاملین زکات خاطرنشان کرد: زکات جمع آوری شده برای اجرای طرح های عمرانی عام المنفعه از قبیل ساخت مسجد، کتابخانه، خانه عالم، زینبیه، غسالخانه و همچنین اجرای طرح های حمایتی نیازمندان مانند تهیه جهیزیه، کمک هزینه تحصیل، معیشت، درمان، تهیه مسکن و ... هزینه می شود.

***
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از پذیرش 37 هزار و 357 نفر - روز مسافران تابستانی در مدارس طرح اسکان خبر داد.
محمدرضا وطنی اظهار کرد: از ابتدای فعالیت ستاد اسکان تابستان، استان گلستان توانست چهار هزار و 165 خانوار، 17 هزار و 789 نفر و در مجموع 37 هزار و 357 نفر روز را پذیرش نماید.

***
از سوی فدراسیون انجمن های ورزشی کشور، گلستان میزبان مسابقات تگ راگبی زیر 16 سال دختران و پسران کشور شده است.
طبق برنامه اعلام شده مسابقات بخش پسران روز یکشنبه 11 مرداد و رقابت های بخش دختران روز سه شنبه 13 مرداد در استادیوم 15 هزار نفری شهدای گلستان در گرگان برگزار می شود.
راگبی بازان گلستان از چندی پیش اردوی تدارکاتی خود را در گرگان آغاز کرده و با تیمی آماده در این دوره از مسابقات حضور خواهند یافت.

***
با دستور دادستان شهرستان گرگان و همکاری ادارات ذیربط مراکز عرضه، توزیع و کشتار غیربهداشتی مرغ زنده پلمپ می شوند.
رییس شبکه دامپزشکی گرگان گفت: دستور پلمپ این مراکز با شرایط خاص موجود با پیگیری دامپزشکی و ادارات ذیربط صورت گرفته است و ما در این راه مصمم هستیم تا کلیه این مراکز که یکی از منابع اصلی انتشار بیماری های طیور است پلمپ شوند.
دکتر محمدحسین مسلمی افزود: شهروندان باید آگاه باشند که این مراکز تحت نظارت دامپزشکی نبوده و مرغ استحصال شده آن ها از نظر بهداشتی و حتی شرعی مورد تایید ادارات دامپزشکی و مراکز بهداشت نیست.

***
سامانه تائید دارو اینترنتی در اداره کل بیمه سلامت گلستان راه اندازی شد.
رییس اداره اسناد پزشکی اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: با توجه به مشکلات موجود در سامانه قبلی تائید دارو، سامانه جدید ابتدا در هشت استان کشور از جمله گلستان به صورت آزمایشی راه اندازی شد.
دکتر محمدرضا دینکو اظهار کرد: این سامانه پس از بررسی مشکلات موجود و رفع آن ها از اول مرداد ماه جاری در سراسر کشور فعال شده است.
وی خاطرنشان کرد: به کلیه داروخانه های طرف قرارداد در سطح استان نیز به صورت حضوری آموزش های لازم ارائه شده است.

***
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: در تیر ماه حامیان خیر 564 میلیون ریال برای کمک به مددجویان مشمول طرح محسنین پرداخت کردند.
ابراهیم باغبانی گفت: با تلاش های انجام شده در این ایام سه هزار و 142 حامی برای این خانواده ها جذب شد این در حالی است که پیش از آن یک هزار و 177 حامی برای این خانواده ها وجود داشت.

***
فرماندار و جمعی از مدیران گرگان با حضور در روستای "شاهکوه سفلی" به عنوان دورترین و مرتفع ترین روستای بخش مرکزی این شهرستان، مسائل و مشکلات روستا را مورد بررسی و پیگیری قرار دادند.
در این جلسه که اعضای شورای اسلامی روستا، دهیار و اهالی حضور داشتند مشکلات و نیازها از جمله کشاورزی، اجرای طرح هادی، بهداشت، آب شرب و کشاورزی و مسائل اجتماعی و زیست محیطی از سوی متولیان روستا مطرح شد که رؤسای ادارات به آن پاسخ دادند .
فرماندار گرگان گفت: روستای شاهکوه از بعد مسائل امنیتی، اجتماعی و سیاسی کم حاشیه ترین روستای شهرستان بوده و این نشان از وجود اعتماد اجتماعی، همبستگی و وفاق اجتماعی و سطح فرهنگ بالای مردم این روستاست.
یحیی خاکی با توجه به اجرای طرح هادی و احیای بافت سنتی روستا به مسئولان بنیاد مسکن تأکید کرد به کار خود سرعت بخشیده و تلاش کنند با توجه به حفظ بافت روستا این طرح به خوبی انجام شود تا بتوان روستا را به عنوان روستای توریستی معرفی کرد.
فرماندار از رییس جهاد کشاورزی گرگان نیز خواست: به بحث مرمت و بهسازی جاده بین مزارع و همچنین پیگیری بیمه کشاورزان، توجه و مشکلات آنان را برطرف نماید.
وی با توجه به قرار گرفتن زمین های این مناطق زیر نظر اداره منابع طبیعی شاهرود از رییس منابع طبیعی گرگان خواست پیگیری نماید تا مسایل حوزه سرزمینی مردم روستا برطرف شود.

***
مدیر تعاون روستایی گلستان با مدیر اداره امور شعب بانک توسعه تعاون استان به منظور همکاری های دوجانبه دیدار کردند.
محمدتقی رجایی در این دیدار ضمن معرفی تعاون روستایی، شبکه تعاون روستایی، کشاورزی و تولید استان و توانمندی های آنان، به مواردی همچون نقش شبکه تعاونی ها در خرید و فروش محصولات کشاورزی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی اشاره کرد.
وی از مدیریت این بانک، خواستار تامین بخشی از تسهیلات مورد نیاز سرمایه در گردش شبکه برای خرید و فروش محصولات کشاورزی شد.
در ادامه شریفی مدیر اداره شعب بانک توسعه تعاون گلستان، آمادگی بانک را در تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز برای خرید و فروش محصولات و افزایش تعامل و ارتباط بین شبکه تعاون روستایی و بانک در قالب تفاهم نامه دوجانبه اعلام کرد.
تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و کمک های فنی و اعتباری برای تعاونی های تحت پوشش از بانک توسعه تعاون استان جذب شده است.

***
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان در اولین جلسه هسته تخصصی طیور که با حضور اکثریت اعضاء در اتاق بازرگانی گرگان برگزار شد گفت: اتاق بازرگانی خود را موظف می داند از کلیه فعالان بخش اقتصادی حمایت کند.
رمضان بهرامی افزود: در راستای تقویت هسته تخصصی طیور از کلیه اتاق های کشور تقاضا شده نسبت به معرفی صاحبنظران این عرصه برای شرکت در جلسات هسته اقدام کنند.
امیر یوسفی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق نیز گفت: هسته تخصصی طیور با حمایت و کمک اتاق بازرگانی می تواند در مسیر حل مشکلات این عرصه گام های بلندی بردارد.
در ادامه در خصوص مشکلات مربوط به صادرات جوجه یکروزه، خوراک دام و حل مشکلات تولید و تجارت صنعت طیور استان بحث و تبادل نظر شد.

3039/6159/6203



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن