تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813579176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصرار آموزش و پرورش بر رتبه‌بندي كه «رتبه‌بندي» نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اصرار آموزش و پرورش بر رتبه‌بندي كه «رتبه‌بندي» نيست
نویسنده : نفيسه ابراهيم‌زاده‌انتظام 
وزير آموزش و پرورش ترجيح داد حاشيه رونمايي گزارش جهاني آموزش براي همه در روز گذشته را به اعلام خبر تصويب جزئيات طرح رتبه‌بندي معلمان تا يك يا دو هفته آينده و اجرايي شدن آن از اول مهر اختصاص دهد؛ طرحي كه بسياري فاصله آن تا رتبه‌بندي واقعي و حرفه‌اي را زياد برآورد مي‌كنند.
علي‌اصغر فاني در حاشيه سند رونمايي از گزارش جهاني آموزش براي همه گفت: جزئيات طرح رتبه‌بندي معلمان تا يك يا دو هفته آينده تصويب و از اول مهر اجرايي مي‌شود.
 وي افزود: طرح رتبه‌بندي در دستور شوراي توسعه مديريت در كشور است و فكر مي‌كنم تا يكي دو هفته ديگر در شورا به تصويب برسد و پس از تصويب جزئيات را به اطلاع مي‌رسانيم و از اول مهر اجرايي شده و احكام صادر مي‌شود.
اصرار بر اجراي ابلاغيه اخير هيئت دولت كه آموزش و پرورش ترجيح مي‌دهد آن را رتبه‌بندي معلمان بنامد، در حالي صورت مي‌گيرد كه اين ابلاغيه دوازده بندي با دلايلي كه بيشتر بر حوزه اجرا و تخصيص بودجه دلالت مي‌كرد، جايگزين سند 48 صفحه‌اي نظام رتبه‌بندي حرفه‌اي معلمان و جذب و تأمين منابع انساني كه در تابستان 92 تدوين شده بود قرار گرفت.
از طرفي فاني در نخستين نشست خبري خود با اصحاب رسانه به عنوان وزير اذعان كرد كه تصميماتي كه در آموزش و پرورش گرفته مي‌شوند بايد كارشناسي و امتحان پس داده باشند زيرا توقف اجراي تصميمي كه در آموزش و پرورش گرفته مي‌شود به مراتب سخت‌تر و هزينه‌برتر است و به سادگي امكانپذير نيست.
وي در عين حال در ابتداي وزارت خود بايدهايي را در سيستم مديريت آموزش و پرورش و در حضور رسانه‌ها تعيين كرد كه امروز و در جريان رتبه‌بندي معلمان، مجموعه تحت اداره او به بسياري از آنها پايبند نيست.  اين اظهارنظر وزير آموزش و پرورش در سال 92 است: «آموزش و پرورش جايي نيست كه وزير هر چه به نظر شخصي‌اش رسيد مطرح كند، بلكه بايد در لايه‌هاي مختلف آموزش و پرورش يك موضوع مطرح شود و لايه‌هاي مديريتي و اجرايي در مورد آن موضوع توجيه شوند. علاوه بر اين تصميمات و حركات بايد مبتني بر پژوهش و تحقيق باشند نه اظهارنظرات فردي و شخصي.» وزير آموزش و پرورش در ابتداي دوران مسئوليتش رتبه‌بندي را يك ديدگاه مترقي در حوزه نيروي انساني دانست و داشتن يك نظام ارزيابي جامع را لازمه آن بر شمرد.
اين در حالي است كه اصول تربيت اسلامي (در مواردي نظير انطباق با نظام معيارهاي اسلامي، اولويت تربيت اعتقادي، عبادي و اخلاقي، خردورزي و اعتدال)، معلمان فرهيخته و شايسته و متناسب با تراز اعتقادات اسلامي مي‌طلبد. همچنين ساحت‌هاي تربيتي تعريف شده براي آماده‌سازي فرد و جامعه، به منظور تحقق حيات طيبه نيز چنين نيازي را دو چندان مي‌كند. دستيابي به آثار تربيت و كسب مواردي نظير ارتقاي فرهنگ عمومي، كمك به ايجاد انسجام اجتماعي و وحدت ملي، تعليم و آموزش سواد و مهارت‌هاي اساسي زندگي و بسط عدالت اجتماعي نيز تأكيدي مجدد بر ضرورت توجه ويژه، به اجراي نظام رتبه‌بندي حرف‌هاي معلمان(به منظور زمينه‌سازي و ايجاد انگيزه  بروز خلاقيت‌ها و توانمندي‌ها) بستگي دارد.
بايد در نظر داشت كه نظام ارزيابي حرفه‌اي معلمان نمونه خارجي هم دارد و در مقايسه با رتبه بندي‌هاي منتهي به موفقيت در فرآيند تعليم و تربيت بايد جايي هم براي نمونه داخلي در نظر گرفت.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن