تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796814003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجديدنظرطلبان حيات خود را در انشقاق نيروهاي انقلاب مي‌بينند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تجديدنظرطلبان حيات خود را در انشقاق نيروهاي انقلاب مي‌بينند
تلاش براي تلقين انشقاق و چند دستگي ميان جريان نزديك به گفتمان اصولگرايي وارد مرحله جديد و گسترده‌اي شده است چراكه 7ماهي به انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس دهم وخبرگان پنجم باقي مانده و جماعت تجديدنظرطلب براي بازگشت به قدرت نيازمند است به هر تاكتيك و شيوه‌اي خواه اخلاقي و غير از آن دست بزند
نویسنده : محمد اسماعيلي 


تلاش براي تلقين انشقاق و چند دستگي ميان جريان نزديك به گفتمان اصولگرايي وارد مرحله جديد و گسترده‌اي شده است چراكه 7ماهي به انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس دهم وخبرگان پنجم باقي مانده و جماعت تجديدنظرطلب براي بازگشت به قدرت نيازمند است به هر تاكتيك و شيوه‌اي خواه اخلاقي و غير از آن دست بزند تا بلكه اردوكشي‌هاي خياباني را اين بار از صحن مجلس شوراي اسلامي آغاز كند و حال چه تدبيري بهتر و اثرگذارتر از چند پاره كردن طيف رقيب و همچنين ناكارآمدن نشان دادن مسئولان و كارگزاران وابسته به اين جريان.
در يكي از آخرين اقدامات رسانه‌هاي زنجيره‌اي وابسته به اين جريان مي‌توان به گزارش روزنامه آفتاب يزد اشاره كرد كه تلاش كرده سطح تنازع بين اصولگرايان را در مرتبه‌اي بالاتر و بين اعضاي جامعه روحانيت مبارز نشان داده و از آن به عنوان آفت جديد اصولگرايان ياد كند؛ در اين گزارش مي‌آيد: «اين روزها خبرهايي مي‌رسد كه از عدم فعاليت اكثر اعضاي جامعه روحانيت مبارز در امور مربوط به انتخابات آتي حكايت دارد. به‌دنبال فعال شدن حجت‌الاسلام سيدرضا تقوي عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت براي آنچه كه وي از آن به عنوان وحدت اصولگرايان نام مي‌برد، و تشكيل جلسات با اعضاي جبهه پايداري و اخيراً تشكيلات «يكتا» كه وزيران دولت احمدي‌نژاد در آن حضور دارند، عملاً فعاليت‌هاي سياسي - انتخاباتي جامعه روحانيت در شخص آقاي تقوي خلاصه شده و كليد اقدامات جامعه روحانيت مبارز به دست صادق محصولي (وزير كشور احمدي‌نژاد)، كامران دانشجو (وزير علوم احمدي‌نژاد) و برادرش فرهاد دانشجو (رئيس اسبق دانشگاه تربيت مدرس و رئيس سابق دانشگاه آزاد) و سيدمحمد حسيني (وزير ارشاد احمدي‌نژاد) داده شده است.» اين روزنامه كه به زردگرايي در حوزه رسانه مشهور است در ادامه مي‌نويسد: «اين اقدام موجب شده است اكثريت بزرگي از اعضاي جامعه روحانيت مبارز از ورود به مقوله انتخابات صرفنظر كنند و با سكوتشان اعتراض خود را به واگذاري تصميمات تشكل خود به ياران احمدي‌نژاد نشان دهند.»
آفتاب يزد در ادامه به موضع برخي از اعضاي جامعه روحانيت مبارز اشاره مي‌كند و مي‌نويسد: «شنيده شده افرادي چون باهنر، مصباحي‌مقدم و... خود را از گردونه فعاليت‌هايي كه اخيراً به همراهي بخشي از اصولگرايان از جمله جبهه پايداري و تشكل يكتا صورت گرفته مي‌شود، كنار كشيده‌اند.
به نظر مي‌رسد اين تشتت در پي فقدان آيت‌الله مهدوي كني و عسگراولادي به وجود آمده و برخي اصولگرايان جديد، به دور زدن تشكل‌هاي اصيل و قديمي از جمله جامعه روحانيت مبارز، جبهه پيروان خط امام و رهبري، حزب مؤتلفه، جامعه اسلامي مهندسين و... روي آورده‌اند و براي اين كار، از حجت‌الاسلام تقوي بهره گرفته‌اند.»

  تكذيب اخبار درج شده در روزنامه‌هاي زنجيره‌اي
اين رسانه زنجيره‌اي در ادامه در حالي از اعتراض اعضاي جامعه روحانيت به چنين وضع خيالي اشاره مي‌كند كه مصباحي‌مقدم روز گذشته در گفت‌وگويي چنين ادعايي را از اساس رد كرده و از اهداف پنهاني جماعت تجديدنظرطلب از درج چنين مطالبي مي‌گويد‌: متأسفانه برخي از مطبوعات زنجيره‌اي با خبرسازي‌هاي دروغين خود به دنبال ايجاد شكاف، دودستگي و القاي بي‌عملي جامعه روحانيت مبارز هستند. وي در توضيح چنين خبري ادامه مي‌دهد: خوشبختانه جامعه روحانيت مبارز بعد از رحلت آيت‌الله مهدوي كني جلساتش به صورت منظم با حضور دبيركل جديد جامعه آيت‌الله موحدي كرماني برگزار مي‌شود البته در مواردي همچون ماه مبارك رمضان كه دبيركل حضور نداشتند با مديريت حجت‌الاسلام تقوي جلسات به نحو احسن اداره شد و اعضاي جامعه به صورت فعال در جلسات شركت كردند و مي‌كنند.
وي در ادامه چشم‌انداز مثبتي از جلسات همگرايي ميان گروه‌هاي مختلف اصولگرايي را ارائه مي‌دهد و مي‌گويد: امروز هيچ جاي نگراني براي رسيدن به وحدت اصولگرايان نداريم، همگرايي اصولگرايان زير نظر جامعه روحانيت در حال تحقق است و تمام نمايندگان گروه‌ها اكثراً به اين نكته اذعان داشتند كه جريان اصولگرايي به دنبال رسيدن به وحدت و همگرايي است و همه جريان‌هاي اصولگرا حتي اگر كانديدايي را در انتخابات مجلس نداشته باشند، پايبند به اين اصول هستند.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در پايان و در واكنش به اين خبر كه بعد از نزديكي جبهه پايداري و يكتا به جامعه روحانيت، اعضاي جامعه روحانيت و دبيركل جبهه پيروان از اين جامعه فاصله گرفته است، خاطرنشان كرد: اين خبر كاملاً دروغ است و ما نبايد تسليم نوع ادبيات كساني شويم كه مي‌خواهند جايگاه اشخاص و گروه‌ها را در مجموعه فعاليت اصولگرايان تعريف كنند.

  قدم نخست، تشديد اختلافات ميان دو فراكسيون رهروان و اصولگرايان
حركت بر روي شكاف‌هاي اصولگرايان و تبديل كردن آن به گسل از همان آغاز روي كار آمدن دولت يازدهم شروع شده بود و آنها را به اين باور رسانده بود كه شرايط ايجاد شده فرصتي مناسب براي آنها پديد آورده تا با عملياتي خاص تحولات مجلس اصولگرايي نهم را زير ذره‌بين خود برده و با بازي‌هاي مختلف ضمن به تخاصم كشاندن روابط اصولگراهاي اين قوه «مجلس نهم را سرعتگيري در مسير دولت يازدهم» القا كنند.
اما تلاش تجديدنظرطلبان براي افزايش درگيري‌ها و زد و خوردهاي اصولگرايان چندي بعد با خبري غيررسمي آن هم از يك سايت ناشناخته به نام انتخاب وارد مرحله ديگري شد.
روزنامه‌هاي زنجيره‌اي با درج تيتر‌هايي نظير «جليلي رقيب لاريجاني در قم»، «خيز جليلي براي صندلي لاريجاني» و «جليلي از قم كانديدا مي‌شود» فاز ديگري از تقابل‌سازي نيروهاي وابسته به جريان اصولگرايي را پياده‌سازي كردند. روزنامه اعتماد با اختصاص عكس نخست خود به جليلي در گزارشي جهت‌دار به بررسي ميزان مقبوليت سعيد جليلي و علي لاريجاني در قم ‌پرداخته و اصرار مي‌كند كه بخشي از اصولگرايان با كانديدا كردن جليلي در قم سعي دارند كرسي رياست مجلس را از لاريجاني گرفته و وي را به انزواي سياسي دچار كنند.

  نگراني مدعيان اصلاح‌طلبي از برگزاري جلسات سه‌جانبه اصولگرايان
همانگونه كه تأكيد شد تلاش براي به تنازع كشاندن اصولگرايان و القاي چنددستگي و به وحدت نرسيدن گروه‌هاي اصولگرا مربوط به هفته‌هاي اخير نيست و در تمام دو سال اخير با قوت ادامه داشته است به عنوان نمونه در ارديبهشت ماه امسال كه نشست سه‌جانبه حزب مؤتلفه اسلامي، جمعيت ايثارگران و جبهه پايداري برگزار شد جماعت تجديدنظرطلب نگران شده و تلاش داشته تا با انتشار مطالب متعدد در رسانه‌هاي زنجيره‌اي خود چنين اقدامي را غيرممكن القا كند.
به عنوان نمونه روزنامه قانون، رسانه‌اي كه چند وقتي توقيف شده بود در شماره روز بعد خود تيتر يك خود را به همين موضوع اختصاص داده و با درج تيتر «ائتلاف منهاي مصباح» تلاش كرده وجود اختلافات جدي ميان برخي بزرگان اصولگرا را اصلي غيرقابل حذف نمايان كند، در بخشي از اين گزارش كه به بهانه برگزاري جلسات اخير گروه‌هاي اصولگرايي نگاشته شده مي‌آيد: «تكه‌هاي پازل همان‌طور كه بايد كنار هم قرار گرفت. از ابتدا هم معلوم بود پايداري تكه پازل جامعتين نيست.»
آرمان روزنامه خانوادگي هاشمي رفسنجاني هم در يادداشتي به قلم داريوش قنبري به همين موضوع پرداخته و نوشته: احمدي‌نژاد پديده‌اي بود كه با حمايت اصولگرايان پا گرفت اما حالا نمي‌دانند با ماجرايي كه مهر اصولگرايي پاي آن زده شده چه كنند؛ گويا يك راه چاره در اغلب چهره‌هاي اصولگرايي به‌عنوان تنها راهكار مدنظر قرار گرفته و آن انكار اصولگرايي احمدي‌نژاد است. چراكه يك روز مي‌گويند معلوم نبود اصولگرايي احمدي‌نژاد از چه نوعي بود و روز ديگر مي‌گويند احمدي‌نژاد برآمده از اصولگرايان نبود. در شرايطي كه اصلاح‌طلبان در جريان وحدت به پيش افتاده‌اند آنها هنوز نمي‌دانند وارد ائتلاف با احمدي‌نژاد شوند يا خير و به همين دليل صدا‌هاي ضد و نقيض از بلندگوهاي اصولگرايي به گوش مي‌رسد.

   واكنش تجديدنظرطلبان به همايش‌هاي نيروهاي انقلاب
همانطور كه اشاره شد برخورد تخريبي جماعت تجديدنظرطلب با جلسات وحدت اصولگرايان در سال‌هاي 92 و 93 هم جزو خطوط ثابت رسانه‌هاي اين جريان بوده و از جمله مي‌توان به مهر سال 93 اشاره كرد كه هنوز برگزاري نشست مشترك ميان اصولگرايان در تهران قطعي نشده بود كه رسانه‌ها و شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب به تخريب اين نشست پرداختند و بخش مهمي از مطالب صفحات روزنامه‌هاي زنجيره‌اي را روي اين واقعه متمركز كردند. اما به رغم اين فعاليت‌هاي تخريبي، همايش بزرگ وحدت اصولگرايان عصر يكي از روزهاي پاييزي با حضور نمايندگان گروه‌هاي مختلف اصولگرا در محل مجتمع فرهنگي 13 آبان برگزار شد و اولين گام براي اجماع ميان گروه‌هاي مختلف اصولگرايي برداشته شد. روز بعد از آن هم رسانه‌هاي كثير اين جريان در مطالب بسياري تلاش كردند تا ضمن زير سؤال بردن اين همايش، آينده‌اي نامشخص و تاريك را براي آن ارزيابي كنند. آنها براي اين كار سعي كردند تا به هر شكل ممكن با ذكر دلايل و توجيهاتي اثبات كنند كه تحقق وحدت در بين جريان رقيبشان كاري نشدني و غيرقابل انجام است.
به عنوان مثال جمعي از اين روزنامه‌ها تلاش كردند تا حضور نيافتن اشخاصي نظير قاليباف، باهنر، لاريجاني، محسن رضايي و علي‌اكبر ولايتي را دليلي محكم براي بيهوده بودن نشست فوق جلوه دهند؛ آرمان همان روز با انتخاب تيتر «مثلث انتقاد عليه مثلث اتحاد» و تأكيد بر «وحدت اصولگرايي، غيبت نامزدهاي اصولگرا» مي‌نويسد: «در اين همايش نه از قاليباف، محبوب‌ترين گزينه اصولگرايان در انتخابات خبري بود و نه از محسن رضايي كه توانسته بود در چند استان آراي بالاتري از روحاني كسب كند و نه از ولايتي كه در جذب رأي ميانه‌روها موفق عمل كرده بود. چهره‌هاي شاخص مجلس از جمله لاريجاني، باهنر و ابوترابي اما نبودند تا براي چندمين بار شايعه مثلث ائتلافي «قاليباف- لاريجاني- رضايي» جدي‌تر شود.
روزنامه شرق هم با به‌كار‌گيري ادبياتي منحرف‌كننده تلاش مي‌كند نشان دهد كه نشست وحدت مورد استقبال همه اصولگراها قرار نگرفته و اين يعني به سرانجام نرسيدن وحدتي كه بزرگان اصولگرا به دنبال آن هستند. اين روزنامه در بخشي از مطلب خود به تيتر «مانور سياسي اصولگرايان؛ 15 ماه پيش از انتخابات» مي‌نويسد: «... گويا گردهم آوردن اصولگرايان چندان هم آسان نبود. اصولگرايان ديروز در محل سابق سفارت امريكا گرد هم آمدند اما به سختي. يكي در ميان بودند و نبودند. دير آمدند و زود رفتند.»

  تحريك نيروهاي اصولگرا براي تأسيس حزب جديد
در ادامه اين رويكرد اواسط آبان ماه 93 روزنامه‌هاي زنجيره‌اي در يكي از اقدامات جهت‌دار با هدف به تنازع كشيدن اصولگرايان از خبري مبني بر تأسيس حزب علي لاريجاني حمايت كرده و آن را زنگ خطري براي شكست دوباره اصولگرايان قلمداد كردند.
ابتكار يكي از روزنامه‌هايي بود كه با درج تيتر «تأسيس حزب براي مهار تندروها» با ادبياتي خاص به استقبال از رويكرد جديد حاميان علي لاريجاني پرداخته و نوشته است:... پس از فقدان مرحوم عسگراولادي و همچنين آيت‌الله مهدوي‌كني، نياز به حزب فراگيري كه بتواند همه اصولگرايان يا اكثريت آنها را دربربگيرد، بيش از گذشته احساس مي‌شد. به همين دليل سعي بر اين شد تا جدي‌تر براي تشكيل اين حزب اقدام كنيم. اين اتفاق در مجلس هم مي‌تواند باعث تغييراتي شود.
هر چند تحركات جماعت تجديدنظرطلب براي تفرقه‌افكني ميان اصولگرايان به همين موارد خلاصه نمي‌شود اما بايد گفت در حالي جريان موسوم به تجديدنظرطلب براي تقابل گروه‌ها و نيروهاي انقلاب متمركز شده كه بزرگان جريان وفادار به انقلاب اسلامي طي ماه‌هاي اخير قدم‌هاي مثبت و فراواني براي يكدست شدن نظرات و همگرايي بيشتر برداشته و جلسات مستمر و پيوسته جهت نيل به همين هدف را مي‌شود از اخبار رسانه‌هاي بي‌طرف در اين روزها به خوبي جست‌وجو كرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن