تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798451701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنز تولید سواری و خودروهای تجاری را در ایران آغاز می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل ایران خودرو: بنز تولید سواری و خودروهای تجاری را در ایران آغاز می کند تهران - ایرنا - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از انعقاد قرارداد تولید محصولات سواری و تجاری بنز در ایران در آینده ی نزدیک خبر داد.


به گزارش ایرنا، هاشم یکه زارع روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: اخیرا مذاکرات خوبی با بنز داشته ایم و این شرکت تصمیم گرفته به صورت کامل وارد بازار ایران شود.
وی با بیان آنکه ظرف دو تا سه ماه آینده دفتر شرکت بنز مجددا در ایران راه اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: طبق توافقات انجام شده بزودی قرارداد پنج ساله ای با بنز امضا خواهد شد که براساس آن شرکت ستاره ایران به عنوان واردکننده و شرکت تاپ خودرو به عنوان تولیدکننده، عرضه خودروهای بنز را در ایران آغاز خواهند کرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: به زودی قرارداد 10 ساله ای در حوزه تولید خودروهای تجاری با بنز امضا خواهد شد که این کار با ساخت داخل مناسبی در ایران همراه خواهد بود، ضمن آنکه در این حوزه نیز بنز اعلام آمادگی کرده که 30 درصد سهام شرکت ایدن را خریداری و تولید موتورهای روز جهان را آغاز کند. شرکت محورخودرو که تولیدکننده اکسل است نیز فعالیت های خود با بنز را توسعه خواهد داد.
وی در خصوص سرنوشت خودروسازان چینی در بازار ایران در شرایط پس از تحریم، اظهار داشت: در گذشته چینی ها توانستند با استفاده از فرصت فراهم شده وارد بازار ایران شوند، اما خودروهای آنها از نظر کیفیت و مشخصات فنی نمی توانند با خودروهای اروپایی رقابت کنند بنابراین با آمدن خودروسازان بزرگ دنیا به ایران شرایط برای چینی ها سخت خواهد شد.
یکه زارع با اشاره به اظهار تمایل فولکس واگن برای حضور در ایران با شراکت ایران خودرو، افزود: این شرکت مذاکراتی با ایران خودرو داشته است. سیاست ما در مذاکرات با این شرکت مانند دیگر شرکت های خارجی موضوعاتی چون ساخت داخل، سرمایه گذاری، انتقال دانش فنی و صادرات بوده است، اما در نهایت اینکه شریک فولگس واگن در ایران چه شرکتی خواهد بود اجازه دهید از سوی خود این شرکت اعلام شود، با این حال از نظر ما فولگس واگن یکی از گزینه های مناسب برای شراکت با ایران خودرو است.
وی در خصوص سرنوشت همکاری با شرکت رنو نیز خاطرنشان کرد: تا سال گذشته قرارداد رنو با ایران خودرو و سایپا در قالب رنوپارس و برای تولید تندر 90 بود در حالی که در گذشته قرار بود رنو کارخانه ای با ظرفیت تولید 200 هزار دستگاه تندر 90 در ایران احداث کند و در مجموع سالانه 500 هزار دستگاه ال 90 در ایران تولید شود که در عمل این اتفاق نیفتاد و تاکنون حداکثر 400 هزار دستگاه تندر 90 تولید شده و رنو در ایران سرمایه گذاری نکرد.
وی ادامه داد: همکاری ما با رنو از یک سال قبل از قالب شرکت رنوپارس خارج شده و ایران خودرو مستقیما با رنوی فرانسه مذاکره می کند. در این زمینه برای تولید خودروهای کپچر کلیو 4 و خودروی کوئد به نتیجه رسیده ایم. خودروهای کوئد خودرویی نسبتا ارزان قیمت است که می توانند به عنوان رقیب پراید مطرح شده و برنامه ریزی ما تولید سالانه 150 هزار دستگاه از این خودرو است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه رنو می تواند به شریک اصلی ما تبدیل شده و حذف کننده پژو باشد، خاطرنشان کرد: تندر 90 از پروژه هایی بود که قبل از ورود من در ایران خودرو آغاز شد و اگر من بودم این پروژه را آغاز نمی کردم. با این حال این محصول تا پایان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.
یکه زارع به چگونگی همکاری این شرکت با شرکت پژو اشاره کرد و گفت: بعد از تحریم ها پژو در اقدامی غیرعاقلانه و ناجوانمردانه بازار ایران را ترک کرد و بیش از 8هزار کارگر این شرکت در فرانسه بیکار شدند، بنابراین پژو باید بداند که اولا در رابطه با رفتاری که در گذشته داشته باید پاسخگو باشد و دوما حداقل تا این لحظه این شرکت نباید مطمئن باشد که قراردادی که برای همکاری با این شرکت آماده شده حتما امضا می شود و اگر امضا شد این شرکت شریک اصلی ما خواهد بود.
وی یادآور شد: شرکت های مختلفی برای همکاری با ما ابراز علاقه کرده اند و ما براساس منافع ملی شریکی را انتخاب خواهیم کرد که مقتدر و بزرگ بوده و به تعهدات خود نیز پایبند باشد.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در قرارداد جدید با خودروسازان خارجی، خودروها با چه سطح قیمتی تولید خواهند شد، گفت: مطمئنا ما توجه داریم که خودرویی در سطح قیمتی 25 تا 35 میلیون تومان داشته باشیم البته هیچ شرکتی نمی تواند با هر میزان ساخت داخل خودرویی در سطح قیمتی خودروهای فعلی تولید کند بنابراین خودروهای فعلی حداقل 30 درصد ارزان تر از خودروهای جدید خواهند بود، زیرا در خودروهای جدید بخش کیفیت از پایه مورد توجه قرار می گیرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص برنامه ایران خودرو برای تولید در جمهوری آذربایجان گفت: در تولیدات خارجی حتما باید یک سرمایه گذار در آن کشور با ایران خودرو مشارکت کند و در این زمینه با یک نفر در جمهوری آذربایجان مذاکره کرده ایم که خط تولید محصولات خود را در این کشور راه اندازی کنیم.
یکه زارع به آینده همکاری این شرکت با خودروسازان چینی اشاره کرد و گفت: حداکثر پنج درصد سبد محصولات ما به خودروهای چینی اختصاص خواهد یافت، اما اینکه خودروهای چینی را کاملا نفی کرده یا به آن تکیه کنیم هر دو نادرست است از طرفی خودروسازان چینی نیز باید قیمت و کیفیت محصولات خود در ایران را تغییر دهند، در حال حاضر در بازار می گویند که اگر خودروی چینی می خرید صاحب اول و آخر آن خودتان هستید.
اقتصام(3)1108**1558



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن