تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798331233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي حل وضعيت اقتصادي کشور، صادرات بهترين راهکار است/واردات ۵۲ ميليون دلار تابلوي برق به نام ماشين‌آلات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۱۱ب.ظ)
عضو هيأت مديره سنديکاي صنعت برق: براي حل وضعيت اقتصادي کشور، صادرات بهترين راهکار است/واردات ۵۲ ميليون دلار تابلوي برق به نام ماشين‌آلات موج - عضو هيأت مديره سنديکاي برق با بيان اين که براي حل وضعيت اقتصادي کشور که دچار رکود تورمي شده‌اند، صادرات بهترين راهکار مي‌تواند باشد، گفت: بايد راهکارهاي مربوط به صادرات را دولت بينديشد و براي آن برنامه‌ريزي کند که اين مهم نيازمند همکاري دولت، بانک مرکزي و تشکل‌ها است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي قانع، عضو هيأت مديره سنديکاي برق، با بيان اين که سال گذشته به نام ماشين‌آلات ۵۲ ميليون دلار تابلوي برق وارد کشور شده است، گفت: دولت در پساتحريم دقت کند که با باز شدن درهاي واردات به بخش صنعت برق صدمه‌اي وارد نشود و شاهد واردات بي‌رويه و بي‌کيفيت تابلوهاي برق نباشيم.
علي قانع با بيان اين که براي حل وضعيت اقتصادي کشور که دچار رکود تورمي شده‌اند، صادرات بهترين راهکار مي‌تواند باشد، گفت: بايد راهکارهاي مربوط به صادرات را دولت بينديشد و براي آن برنامه‌ريزي کند که اين مهم نيازمند همکاري دولت، بانک مرکزي و تشکل‌ها است.
وي با اشاره به اين که صنعت برق نيازمند اين نيست که دولت به اين صنعت پول بدهد، گفت: دولت با حسن نيت و علاقه‌مندي و شناخت برنامه‌هايي مثل خروج از رکود تورمي، شرايط بهبود اقتصاد را تضمين و فهرست ممنوعيت کالاهايي که در داخل توليد مي‌شود را اعلام کرده است.
قانع يادآور شد: در يک رديف مشخص از اين فهرست انواع کليد برق ديده مي‌شود که بر اساس آن شرکت‌هاي دولتي و يا خود دولت نبايد اقدام به واردات کليد برق و يا تابلوهاي برق کند.
عضو هيات مديره سنديکا ادامه داد: در چند سال گذشته بسياري از اعضاي انجمن در حوزه توليد تابلوهاي برق تعطيل شده‌اند، اما؛ دولت از دريافت مطالبات خود ذره‌اي کوتاه نيامده است.
وي با اشاره به اين که انجمن تابلوهاي برق ايران، قانون ارزش افزوده را به خوبي اجرا و به شرکت‌ها ابلاغ کرده است، گفت: زماني که در دنيا بحران به وجود مي‌آيد، دولت‌ها از بخش خصوصي حمايت مي‌کنند، اين در حالي است که در ايران اين موضوع برعکس است.
قانع افزود: اين در حالي است که در حال حاضر نياز کشور به تابلوهاي 70 هزار سلول است، در حال حاضر تنها 30 تا 40 هزار سلول تابلوي برق توليد مي‌شود، بنابراين دولت بايد فکري به حال برداشت موانع صادرات انجام دهد.
وي تصريح کرد: متأسفانه در سال گذشته 52 ميليون دلار تابلوي برق با نام ماشين‌آلات وارد کشور شده است که متأسفانه بيشتر آن‌ها نيز چيني هستند.
به گفته قانع،‌ اين تابلوهاي بي‌کيفيت که وارداتي است موجب برق‌گرفتگي و آتش‌سوزي نيز شده است.
وي تأکيد کرد: بايد دولت به تشکل‌هاي خود اعتماد کند، کاري که سال‌ها توانير از توليدکنندگان تابلو حمايت و پشتيباني کرد و سود آن را نيز برده است، چراکه در حال حاضر تابلوهاي برقي که در ايران توليد مي‌شود، از لحاظ کيفيت به اندازه تابلوهاي برق درجه دو اروپايي است.
قانع خاطرنشان کرد: دولت نبايد در دوران پساتحريم درهاي واردات را به سوي تابلوهاي برق بي‌کيفيت باز کند؛ چراکه اعضاي انجمن تابلوهاي برق مي‌توانند تمام نياز کل کشور را تأمين کنند و حتي به کشورهاي اطراف صدرات را انجام دهند.
به گفته وي، در حال حاضر 150 کارخانه توليد تابلوي برق در کشور فعال هستند که 50 کارخانه در سطح کشورهاي درجه دو اروپايي اقدام به توليد تابلوي برق تحت ليسانس شرکت‌هاي معتبر مي‌کنند.
قانع به مشکلاتي که در حال حاضر شرکت‌ها و کارخانه‌هاي تابلوي برق ايران را درگير خود کرده است اشاره کرد و گفت: يکي از مشکلاتي که باعث شده هزينه‌هاي توليد تابلوي برق در کشور بالا برود، درخواست‌هاي نابجاي سازمان تأمين اجتماعي و سازمان امور مالياتي است. اين درخواست‌ها باعث مي‌شود انرژي شرکت‌هاي توليدکننده براي پاسخگويي به درخواست‌هاي اين دو سازمان صرف شود.
وي از عدم حمايت دولت در بازارهاي خارجي نيز گلايه کرد و گفت: زماني که در مناقصه‌اي در عراق شرکت کرده بوديم و برنده پروژه‌اي شده بوديم، در حين قرارداد، شرکت‌هاي ترکيه‌اي با حمايت سياسي دولت اين کشور برنده مناقصه شد و کار را در دست گرفت.

سازمان تأمين اجتماعي و امور مالياتي براي توليد مشکل ايجاد مي‌کنند
همچنين محسن نجاتيان، نايب رئيس انجمن صنفي تابلوهاي برق ايران، با اشاره به اين که کارخانه‌هاي صنعتي کشور به‌خصوص صنعت برق به يک انسان که داراي دو رکن اساسي و حياتي مثل مغز و قلب تشبيه مي‌شود گفت: محصولات صنعت برق و تابلوهاي برق نقش قلب و مغز را ايفا مي‌کنند.
وي ادامه داد: بيشترين مشکل صنعت برق به سازمان تأمين اجتماعي و امور مالياتي باز مي‌گردد و با توجه به اينکه دولت يازدهم رفع موانع توليد را مطرح و قانوني براي آن تدوين و تصويب کرد اما همچنان موانع وجود دارد.
وي افزود: سازمان تأمين اجتماعي و امور مالياتي توجهي به بخش خصوصي ندارند به طوري که سنگ‌اندازي اين دو سازمان مقابل پاي توليدکننده‌ها باعث شده تا انرژي توليدکننده تماما صرف پاسخگويي به اين دو سازمان و قانع کردن آن‌ها صرف شود.
نجاتيان خاطرنشان کرد: سازمان تأمين اجتماعي يک‌سوم بودجه کشور را جذب مي‌کند و مردم نيز جزي شرکاي اين سازمان محسوب مي‌شوند، اما؛ همين سازمان با برخي رفتارها توليد را با مشکل مواجه مي‌کند.
وي ادامه داد: به عنوان مثال سازمان تأمين اجتماعي بدون منطق تقاضاي مضاعف در دريافت حق بيمه دارد و همين موضوع باعث مي‌شود توليدکننده‌ها با مشکل مواجه شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن