تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814727326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش قیمت شیشه با اقدام موثر سازمان غذا و دارو رخ داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مقام مسوول در کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر: افزایش قیمت شیشه با اقدام موثر سازمان غذا و دارو رخ داد تهران - ایرنا - رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان اخیرا اقدامی مهم و تاثیرگذار در زمینه کاهش میزان واردات یک نوع ماده پیش ساز مخدر داشت که موجب افزایش قیمت شیشه شد.


دکتر سعید صفاتیان روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: تا حدود یک سال پیش ماده ای به نام «پسودوافدرین» برای استفاده در داروهایی مانند سرما خوردگی، قرص های حساسیت، آنفلوانزا و آنتی هیستامین توسط وزارت بهداشت وارد می شد که به دلیل توجه مسوولان وزارت بهداشت، کاهش میزان واردات آن را شاهد شدیم.
وی اظهار داشت: تا پیش از این 60 تن از پسودوافدرین که پیش ساز شیشه هم می تواند باشد، با ادعای استفاده در داروها وارد کشور می شد اما زمانی که وزارت بهداشت متوجه موضوع شد، در سریع ترین زمان نسبت به کاهش میزان واردات این تا پنج تن اقدام کرد.
صفاتیان با بیان اینکه این ماده پیش ساز در تمام دنیا در داروهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: با توجه به سواستفاده برخی قاچاقچیان از این نوع ماده پیش ساز، سازمان غذا و دارو نیز میزان این ماده در داروها را یا کاهش داد یا به صورت کامل حذف کرد.
مدیرکل درمان سابق ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: این اقدام به موقع و تاثیرگذار وزارت بهداشت باعث شد که هم دست سودجویان موادمخدر در این زمینه قطع شود و هم اینکه قیمت شیشه به عنوان یک ماده روانگردان در کشورمان افزایش یابد و بسیاری از مصرف کنندگان این ماده مخدر به سمت استفاده از مواد کم خطرتر بروند.
وی تصریح کرد: متاسفانه خیلی از قاچاقچیان موادمخدر از داروخانه ها حجم زیادی از داروهایی که در آنها پسودوافدرین وجود داشت خریداری می کردند تا بتوانند شیشه تهیه کنند که این اقدام وزارت بهداشت باعث شد که این افراد دیگر فرصت سواستفاده نداشته باشند.
صفاتیان افزود: نتیجه این اقدام وزارت بهداشت باعث شد علاوه بر کمبود این داروها، قیمت شیشه افزایش یابد و معتادان به سمت ماده مخدر تریاک و یا مخدرهایی از این نوع بروند و دیگر داروهای روانگردان کمتری در اختیار مصرف کننده موادمخدر در کشورمان باشد.
رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شاید با افزایش قیمت ماده شیشه معتادان در کوتاه مدت به سمت هروئین تزریقی بروند اما در دراز مدت به نفع جامعه است و مصرف کنندگان از ماده مخدر سنگین به سمت ماده مخدر سبک می روند.
به گفته وی اکنون قیمت هر گرم موادمخدر شیشه 60 تا 70 درصد افزایش یافته است.
اجتمام(4)**7268 ** 1418



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن