تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802718654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی در شاهرود برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان: نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی در شاهرود برگزار می شود شاهرود - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی در محرم سالجاری در شاهرود، گفت: این نمایشگاه با هدف گرامیداشت و ترویج فرهنگ عاشورایی و شهادت طلبی برپا خواهد شد.


بیست و سوم مهر ماه سال 1394برابر اول محرم سال 1437هجری قمری است.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام علی شکری امروز(سه شنبه) در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی که با حضور نمایندگان هیئات مذهبی شاهرود برگزار شد، پتانسیل های موجود در هیئات مذهبی این شهرستان را بیان کرد.
وی گفت: برگزاری این نمایشگاه رویدادی بسیار در خور توجه و پر اهمیت قلمداد خواهد شد و این مهم همکاری تمامی هیئات مذهبی و مسئولان شهرستان را می طلبد.
وی خاطرنشان کرد: تجربه برگزاری رویدادهای عظیم فرهنگی با مشارکت هیئات مذهبی و مردم نشان داده است، می توان نمایشگاه عظیم فرهنگ عاشورایی را با هدف گرامی داشت فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی به نحو احسن برگزار کرد.
رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سمنان با اشاره به برگزاری بسیار خوب اجلاسیه بزرگ سه هزار شهید استان، افزود: برگزاری بزرگداشت یک هزار شهید شهر ستان شاهرود در خلال این اجلاسیه نشان داد هرجا امور به هیئات مذهبی و مردم واگذار شود نتیجه خوبی بدست خواهد آمد لذا می توان از تجربه برگزاری آن رویداد در چنین نمایشگاه هایی استفاده کرد.
شکری با تاکید بر ضرورت استفاده مناسب از جلوه های سمعی و بصری در نشان دادن فرهنگ عاشورایی، تاکید کرد: این نمایشگاه دو بخش خواهد داشت که بخش نخست در فضای باز و در زمینی به وسعت افزون بر پنج هکتار شامل جلوه های تجسمی، هنری، حجمی و بصری خواهد بود و در بخش دوم امور فرهنگی نمایشگاه مانند سابق به انجام خواهد رسید.
وی از این نمایشگاه به عنوان یکی از رویداد های عظیم فرهنگی سالجاری در زمینه فرهنگ عاشورایی نام برد و گفت: قطعا از تعامل و پای کار ایستادن هیئات مذهبی با همه توان حسن ظن دارم لذا این حضور با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان برگزاری چنین رویدادی را میسر می سازد.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: قطعا می توان با استفاده از پتانسیل های موجود در بخش های برون سپاری مردمی سازمان تبلیغات اسلامی مانند شورای هیئات مذهبی، هیئت ها و تشکل های مذهبی و عامه مردم آرزوی برگزاری چنین رویداد هایی در شهرستان را به واقعیت نزدیک کرد.
شکری با بیان اینکه برای اجرای برنامه های فرهنگی عظیم باید نقشه راه معین داشت، گفت: با برنامه ریزی در ارتباط با جانمایی، نحوه برگزاری، برقراری امنیت، تعبیه مایحتاج، زیرساخت ها و تعامل با دستگاه هایی مانند شهرداری، سپاه و ... می توان امکانات دولتی و غیر دولتی موجود در شهرستان را برای برگزاری نمایشگاه بزرگ عاشورایی به کار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه می تواند فرصت مناسبی برای اشاعه فرهنگ عاشورایی در ماه محرم و فرصتی مناسب برای اجرای برنامه های مذهبی از سوی هیئات شهرستان باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: می توان این برنامه را پس از دهه نخست به مدت 50 شب برگزار کرد و در این مدت هر شب میزبان یکی از هیئات و یا روستاهای شهرستان شاهرود بود تا در آن شب همه داشته های خود از جمله فرهنگ عزاداری، آداب و رسوم، نوحه های محلی، مراسم ویژه آن خطه و ... را در یک محل با حضور عامه مردم به اجرا در بیاورند.
افزون بر یکهزار و 200 هیئت مذهبی و پنج هزار مداح در استان سمنان و تحت نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی فعالیت دارند که بیش از یک سوم این افراد در شهرستان شاهرود فعال هستند.
نمایشگاه بزرگ عاشورایی از پایان دهه نخست ماه محرم به مدت 50 شب با حضور هیئات مذهبی شهرستان شاهرود برگزار خواهد شد.ک1
2047/



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن