تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812109638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق در گفتگو با اسدالله عسگراولادی: ترکمانچای نبود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شرق در گفتگو با اسدالله عسگراولادی: ترکمانچای نبود تهران- ایرنا- روزنامه شرق در شماره روز سه شنبه ششم مرداد در گفت و گو با اسدالله عسگراولادی نوشت: «اگرچه دارایی های ایران در چین بلوکه نیست اما بدتر از بلوکه است». این جمله تنها بخشی از انتقادات طهماسب مظاهری رییس کل اسبق بانک مرکزی به قرارداد ایران و چین است؛ قراردادی که از منظر وی، نه تنها شوم است بلکه در ردیف یکی از بدترین های قرارداد های تاریخِ ایران –ترکمانچای- قرار می گیرد. این سخنان واکنش اسدالله عسگراولادی را به دنبال داشت و گفت:« هیچ قرارداد ترکمانچایی در کار نیست. من این حرف را تکذیب می کنم. این مزخرفات را تحویل من ندهید.»


این روزنامه موضوع این سه زن را انعکاس داد و آورد: امروز تهران میزبان فدریکا موگرینی است، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که از ١٥ آذر ٩٣ به مذاکرات هسته ای ایران و ١+٥ پیوست. بانوی دیپلمات ٤٢ ساله ای که پیش تر وزیر خارجه ایتالیا بوده و به دنبال انتصاب به سمت مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ١+٥ شد. امروز اما در تیم همراهان موگرینی بانوی دیگری هم هست که نقش مهمی در مذاکره هسته ای ایران و ١+٥ ایفا کرده است؛ هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا. او در جریان این مذاکرات نقشی به مراتب گسترده تر از موگرینی داشت. اشمید که معاون اشتون بوده، کار نگارش متن توافق جامع را به همراه عباس عراقچی به پیش برده است. هلگا اشمید، ٥٥ ساله و دیپلمات آلمانی اتحادیه اروپاست که سمت معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را دارد. اگرچه امروز این 2 بانوی حاضر در مذاکره هسته ای وارد تهران می شوند، اما بانوی دیگری در مذاکرات نقش داشته که به نظر نمی رسد به زودی بتواند مسافر تهران شود. «وندی شرمن»، عضو تیم مذاکره کننده آمریکا است. وندی شرمن ٦٥ساله، نماینده آمریکا در مذاکرات ١+٥ با ایران بود، دیپلماتی که بعد از توافق جامع هسته ای دوران بازنشستگی اش آغاز شد.
روزنامه شرق با انتخاب عنوان برخورد عادلانه با اقوام و اقلیت ها، نوشت: حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» شامگاه یکشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان کردستان، از اجرای 31 طرح و پروژه با اعتبار 880 میلیارد تومان برای استان کردستان در سفر کاروان دولت به این استان خبر داد و گفت: «تمامی این طرح ها امسال و سال آتی، اجرایی و عملیاتی خواهد شد». رییس جمهوری با قدردانی از استقبال پرشور و میهمان نوازی مردم استان کردستان از کاروان دولت، افزود: «در این سفر وزرا و معاونان با سفر به شهرهای این استان از مطالبات و نظرات مردم آگاه شدند». او حساسیت مردم نسبت به زبان، فرهنگ و لباس های محلی را از جلوه های زیبای ایران بزرگ دانست و گفت: «ایران با زبان، فرهنگ و لباس های مختلف درخت پهناوری است که همه ملت، گل و بوته هایی زیر سایه آن درخت هستند که باید به خوبی حراست و حفاظت شوند». روحانی همچنین از آغاز تدریس زبان و ادبیات کردی در دانشگاه های این استان و شروع به کار فعالیت بخش کردی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خبر داد. رییس جمهوری با اشاره به یکسان بودن همه ملت در برابر قانون گفت: «همان طوری که در قانون اساسی نیز آمده باید با همه یکسان رفتار شود و از لحاظ حقوقی و به ویژه حقوق شهروندی باید با همه اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با عدالت برخورد شود».
این روزنامه با بازتاب موضوع احمدی نژاد به جای شکایت، در دادگاه حاضر شود، آورد: آن قدر در دادگاه حاضر نشد که حالا خودش دست پیش گرفته و شاکی شده است. «محمود احمدی نژاد» از آذر ٩٢ تا به امروز فرصتی برای حضور در دادگاه نداشته، اما بااین حال نه تنها در بسیاری از مراسم های رسمی و غیررسمی حاضر شده که 2 روز پیش در اقدامی ابتکاری از معاون اول رییس دولت «تدبیر و امید» شکایت کرده است. شکایتی که با استقبال اسحاق جهانگیری مواجه شد؛ آن هم از سوی احمدی نژادی که حالا خودش در قوه قضاییه پرونده های متعدد دارد. عوض حیدرپور از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز به دنبال شکایت احمدی نژاد از اسحاق جهانگیری به «شرق» گفته «ایشان اگر فرصت شکایت از معاون اول رییس دولت را دارد، بهتر است ابتدا برای شرکت در دادگاه های خودش دست به کار شود. احمدی نژاد کمی متوهمانه به مسایل می نگرد که حالا وارد فاز شکایت شده است. به جای شکایت باید پاسخ گوی نقدها و تخلف های گسترده رخ داده در دولت خود باشد». درهمین حال حسین دهدشتی نیز به طولانی شدن نتایج دادگاه احمدی نژاد اشاره کرده و به «شرق» می گوید: «نزدیک به 2 سال است که افکار عمومی منتظر ارایه نتایج دادگاه احمدی نژاد است، حالا که هم معاون اول و هم معاون اجرایی او روانه زندان شده اند و برخی مدیران ارشد دولت او در دادگاه پرونده دارند، لازم است مسایل مربوط به دادگاه او نیز اطلاع رسانی شود».
روزنامه شرق در گفت و گو با سیدمحمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی درباره سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به ایران با انتشار عنوان بهشتی: در مراودات سیاسی قرار نیست عاشق هم باشیم به نقل از وی نوشت: به اعتقاد من، لازم نیست، افرادی که ما با آنها در سطح جهانی، مراوداتی داریم عاشق ما باشند. در این گونه حوزه ها ما باید پیش از هرچیز منافع ملی کشور خود را در نظر بگیریم و اگر کسانی بودند که مشکلات مابین ما به آن اندازه زیاد نبود که به منافع ملی کشور آسیب برساند، فارغ از اینکه علاقه مند به ما هستند یا نه، باید با آنها وارد مراوده شد. صحنه امروز جهانی، صحنه عشق ورزی نیست، صحنه معامله است و اتفاقا سابقه ارتباطات ما ایرانی ها با فرانسه- در قیاس با کشورهایی چون آمریکا و انگلیس- به طور مستمر بوده و با وجود نوساناتی، همواره ادامه داشته است. به اعتقاد من اینها بهانه جویی است از سوی گروه هایی خاص که می خواهند در شرایط موجود کشور اظهار وجود کنند. چنین اظهاراتی بیشتر مصرف داخلی دارد تا اینکه بخواهد روی رفتار جهانی 2کشور با هم تأثیرگذار باشد.
این روزنامه موضوع «تفنگت را زمین بگذار»، «گفت و گو با فاطمه معتمدآریا:عصر دشمنی ها گذشته، باید خوشبین باشیم» و «گفت و گو با مرتضی مبلغ: اصلاحات با تحولات مقطعی به کما نمی رود» را انتشار داد. روزنامه شرق همچنین عنوان «برجام اجتماعی» به قلم علی حیدری را در بخش سرمقاله بازتاب داد.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**9348**9131



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن