تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804048169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرانجام برجام، لغو تحريم هاي علمي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۱۰ق.ظ)
اختصاصي موج سرانجام برجام، لغو تحريم هاي علمي پس از اعلام برجام ميان کشورمان ايران و گروه 1+5 در وين و تصويب بدون شرط آن در اتحاديه اروپا و شوراي امنيت سازمان ملل فصل نويني در گستردگي طيف مسايل داخلي و به ويژه روابط بين المللي کشور آغاز شده يا در شرف آغاز است.
به گزارش خبرنگار موج، شواهد حاکي از آن است که اقتصاد داخلي، تجارت بين المللي و بهبود روابط ديپلماتيک با ساير کشورها اولين حيطه هاي تاثير پذير بوده اند. گمانه زني ها همچنين درخور تاثيرات آتي برجام بر معضل بهبود وضعيت معيشت مردم، خروج بازار مسکن از رکود کنوني و گسترش صنعت جهانگردي و...بوده که اخيرا در گفت و گوها و دغدغه هاي فعالان هر حوزه به چشم مي خورند.
در اين ميان وضعيت تعاملات علمي و دانشگاهي پس از انقضاي تحريم هاي علمي نيز بي شک شاهد نقطه عطفي خواهد بود. لازم به ذکر است در دوران تحريم مقالات پژوهشي ارزشمند ايرانيان در بسياري از پايگاه هاي علمي معتبر تقريبا جاهيگاهي نداشت و اين منجر به سقوط کيفيت علمي مقالات ايرانيان با چاپ- به ناچار- آنها در مجلات پولي و کم اعتبارشد.
از سوي ديگر بازداشت و اخراج 64 دانشجوي ايراني از نروژ در فروردين 93 و حواشي ديپلماتيک آن به همراه کاهش 50درصدي تعاملات علمي استادان ايراني با ديگر کشورها و عدم تاييد مدارک دانشگاهي ايرانيان در برخي کشورها از عمده ترين چالش هاي عرصه علمي کشور در دوران تحريم بود.
اکنون درابتداي راه دوران طلايي پساتحريم فعالان علمي و جامعه دانشگاهي کشور اعم از استاد و دانشجو مانند بسياري اقشار ديگراميدهايي به بهبود روند تبادلات عملي و ارتقاي جايگاه بين المللي دانشگاه ها، اساتيد و دانشجويان ايراني دارند.
در اين خصوص دکتر مجتبي صديقي، معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رييس سازمان امور دانشجويان پس از محکوم کردن اقدامات ممنوعيتي براي دانشجويان ايراني از سوي برخي کشورها اخيرا اعلام کرده است که با موفقيت هاي کسب شده، اميدهايي فراواني براي گشايش هايي در بخش مناسبات و تعاملات علمي کشور وجود دارند و همچنين انتظار مي رود سياست هاي غيرمنطقي غرب در محروم کردن جوانان ايراني از تحصيل در برخي رشته ها و گسترش علم و ارتقاي جايگاه بين المللي ايران در عرصه هاي علمي پايان يابد.
به گفته برخي مسوولان وزارت علوم فرصت هاي متعددي براي جذب دانشجويان خارجي در دانشگاه هاي ايران نيز به وجود آمده است.
بنا بر گزارشات موجود چشم انداز جذب دانشجوي خارجي سال گذشته حدود چهار هزار نفر بوده است که پيش بيني مي شود اين ظرفيت حدود هشت تا نه هزار دانشجوي خارجي را دربرگيرد.
سخنان مسوولان اين وزارت خانه همچنين همراه با اميدواري هايي در آينده اي نه چندان دور براي افزايش هرچه بيشتر ظرفيت پذيرش دانشجويان خارجي و تبادلات علمي ميان دانشگاه هاي ايران و ساير کشورها و در نتيجه ارتقاي جايگاه علمي کشور است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن