تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798941406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کامرون احتمال برگزاری دومین همه پرسی استقلال اسکاتلند را رد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کامرون احتمال برگزاری دومین همه پرسی استقلال اسکاتلند را رد کرد لندن - ایرنا- دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه در واکنش به درخواست اسکات های ملی گرا، احتمال برگزاری دومین همه پرسی استقلال اسکاتلند را رد کرد.


به گزارش ایرنا، نخست وزیرانگلیس در جریان سفرش به اندونزی در واکنش به اظهارات "الکس سالموند" رهبر سابق حزب ملی اسکاتلند که گفته بود برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه اجتناب ناپذیر است، این سخنان را مطرح کرد.
به گزارش اسکای نیوز، کامرون به خبرنگاران گفت: "به نظرم این نکته مهم است که همه پرسی یک مساله قانونی و درست است اما ما آن را انجام دادیم و بنابراین دیگر ضرورتی برای انجام دوباره آن دیده نمی شود."
اظهارات کامرون به این معنا است که تا زمانی که وی نخست وزیر انگلیس و اکثریت کرسی های مجلس عوام در اختیار محافظه کاران است، (حداقل تا سال 2020 میلادی) برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند منتفی خواهد بود.
سالموند وزیر اول سابق اسکاتلند روز یکشنبه گذشته در اظهاراتی برگزاری دومین همه پرسی برای استقلال اسکاتلند را به دلیل سیاست ها و بدقولی های دیوید کامرون نخست وزیر محافظه کار انگلیس، اجتناب ناپذیر دانسته بود.
رهبر پیشین حزب ملی اسکاتلند گفت یکی از دلایل برگزاری این همه پرسی آن است که دولت کامرون « تاکنون به قول خود درباره انتقال فهرستی از قدرت های جدید به اسکاتلند که پیش از همه پرسی وعده آن را داده بود عمل نکرده است."
"سالموند" که پس از شکست در جریان همه پرسی سال گذشته اسکاتلند از سمتش استعفا کرد هم اکنون ضمن نمایندگی مجلس عوام، نقش سخنگوی سیاست خارجی حزب ملی اسکاتلند ایفا می کند.
"نیکلا استروجن" رهبر حزب ملی اسکاتلند و سر وزیر کنونی این منطقه نیز پیشتر به دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار هشدار داده بود، درصورتی که به مطالبات این حزب توجه نکند، با برگزاری همه پرسی مجدد خروج اسکاتلند از این کشور روبرو خواهد شد.
به دنبال پیروزی چشم گیر نیکلا استروجن رهبر حزب ملی اسکاتلند در انتخابات عمومی هفتم ماه "می"، وی به شدت خواستار اعطای قدرت بیشتری از سوی دولت انگلیس به پارلمان اسکاتلند شده است.
خواسته های "استروجن شامل مدیریت حداقل دستمزدها، مالیات کارکنان، خدمات رفاهی، مالیات شرکت های تجاری و قوانین برابری هست.
وی در جریان سخنرانی اش در مجلس اسکاتلند که پس از انتخابات عمومی ماه "می " صورت گرفت به دیوید کامرون هشدار داد درصورتی که به خواسته های وی توجه نشود با پاسخ قاطع مردم اسکاتلند در قالب برگزاری مجدد همه پرسی مواجه می شود.
استروجن گفته بود" درحالی که من نمی توانم برخلاف میل باطنی اسکاتلندی ها همه پرسی به راه بیندازم ، اما دیوید کامرون نیز نمی تواند برخلاف میل مردم اسکاتلند همه پرسی را لغو کند. این مردم هستند که تصمیم می گیرند. "
گفته می شود اصرار خانم استروجن بر سر حفظ بودجه اسکاتلند و کسب قدرتی فراتر از آنچه در "کمیسیون اسمیت" توافق شده است، هست.
به دنبال برگزاری سال گذشته همه پرسی جدایی اسکاتلند از انگلستان، رهبر سه حزب محافظه کار، لیبرال دمکرات و کارگر در چارچوب "کمیسیون اسمیت" به اسکاتلندی ها وعده دادند مجلس اسکاتلند از قدرت بیشتری در مدیریت اقتصادی و سیاسی برخوردار باشد و تاکنون این وعده عملی نشده است.
در همه پرسی جدایی اسکاتلند از انگلیس که در 18 سپتامبر سال گذشته برگزار شد، 55.3 درصد از اسکات ها در مقابل 44.7 درصد، به بقاء در پادشاهی انگلیس روی دادند؛ با این حال همچنان سیاستمداران انگلیسی این اختلاف جزئی را با توجه به پیروزی شگرف حزب ملی اسکاتلند در انتخابات پارلمانی انگلیس در ماه "می " گذشته، به منزله زنگ خطری می دانند که هرلحظه می تواند به جدایی اسکاتلند منجر شود.
بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی انگلیس که هفدهم اردیبهشت ماه ( هفتم ماهمی ) برگزار شد، حزب ملی اسکاتلند به رهبری خانم نیکلا استروجن موفق شد که با درو کردن تقریباً تمامی کرسی های این منطقه، 56 کرسی در مجلس عوام به دست آورد و یک پیروزی تاریخی برای این حزب رقم بزند.
حزب محافظه کار نیز با کسب 331 کرسی توانست اکثریت قاطع در مجلس عوام را برای مدت پنج سال دیگر به دست بگیرد و شریک پنج ساله اش - حزب لیبرال دمکرات - را از ائتلاف با دولت خارج کند؛ اما حالا حزب ملی اسکاتلند با در اختیار داشتن حربه جدایی اسکاتلند از انگلستان می توانند عامل فشاری بر دولت کامرون به حساب آیند .
اروپام**4**1552






06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن