تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819524510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به پايان رسيدن صيد در اقيانوس هند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۲۳ب.ظ)
به پايان رسيدن صيد در اقيانوس هند موج - محسنعلي گلشني، مدير کل دفتر بنادر ماهيگيري سازمان شيلات، گفت: صيد تن ماهيان در آب‌هاي عمان از پانزدهم شهريور سال گذشته آغاز شده بود.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير کل دفتر بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران از اتمام صيد تن ماهيان در اقيانوس هند توسط صيادان استان سيستان و بلوچستان خبر داد.
وي با اشاره به اين که صيد اين گونه ماهيان هم اکنون به اتمام رسيده است، اظهار داشت: تمام شناورها براي صيد سال 94 آماده سازي خواهند شد.
مدير کل دفتر بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران يادآور شد: صيد تن ماهيان از اواسط شهريور دوباره از سر گرفته خواهد شد.
گلشني دليل تعطيلي دو ماهه براي صيد تن ماهيان در آب‌هاي عمان را وزش بادهاي مونسون اعلام کرد و متذکر شد: وزش اين بادها باعث تلاطم امواج شده و امکان درياروي براي شناورهاي صيادي را خواهد گرفت لذا صيادان در اين موقع از سال صيد را تعطيل مي‌کنند.
به گفته اين مقام مسوول در سازمان شيلات ايران، هزار فروند شناور مخصوص صيد تن ماهيان در استان سيستان و بلوچستان فعاليت مي‌کنند.
گلشني اذعان داشت: بر اساس آمار ارائه شده در مجموع صيد تن ماهيان از تاريخ پانزدهم شهريور سال گذشته تا اوايل مرداد ماه امسال، 214 هزار تن اين گونه ماهيان صيد شده است.
مدير کل دفتر بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران عنوان کرد: اين در حالي است که سال گذشته در همين مدت مشابه، 182 هزار تن، ماهيان تن صيد شده بود.
وي افزايش 18 درصد صيد تن ماهيان در سال جاري را افزايش تلاش صيادان براي صيد بيشتر عنوان کرد و گفت: تن ماهيان گونه‌هاي مهاجر آبزي هستند و نمي‌توان از ميزان ذخاير آن‌ها آمار دقيقي کسب کرد.
وي يادآور شد: هم اکنون 120 کارخانه کنسروسازي تن ماهيان در کشور فعاليت دارند که 70 درصد مواد اوليه اين کارخانجات از ماهيان صيد شده توسط صيادان استان سيستان و بلوچستان تأمين مي‌شود.
مدير کل دفتر بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران اظهار داشت: بخشي از ماهيان صيد شده نيز به ساير کشورهاي دنيا صادر مي‌شوند.
وي همچنين از صادرات کنسروهاي تن ماهيان خبر داد و گفت: اميدواريم شرايطي فراهم شود تا بخش عمده اي از تن ماهيان صيد شده را به صورت تازه و غيرکنسروي در بازار داخلي عرضه کنيم.
گلشني در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون 32 کشور جهان در آب‌هاي اقيانوس هند به صورت سالانه به صيد تن ماهيان مشغول هستند که اين کشورها عمدتاً شامل کشورهاي حاشيه اقيانوس هند، درياي عمان و خليج فارس هستند.
اين مقام مسئول در سازمان شيلات ايران تاکيد کرد: ايران پس از کشور اندونزي داراي رتبه دوم جهان از نظر ميزان صيد تن ماهيان اقيانوس هند است.
وي در ادامه سخنان خود اظهار داشت: شناورهاي مخصوص صيد تن ماهيان از نوع گوشتگير هستند به اين ترتيب که اين شناورها تورهاي خود را مانند ديوار به طول يک کيلومتر در دريا نصب مي‌کنند و تن ماهيان هنگام برخورد با اين تورها در آن به دام مي افتند.
مدير کل دفتر بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران اذعان داشت: در صورتي که ساير انواع آبزيان از جمله لاک پشت‌ها، دلفين‌ها و... در اين تورها به دام افتند، صيادان موظف به رها سازي آن‌ها هستند.
گلشني گفت: صيد تن ماهيان در آب‌هاي اقيانوس هند از تاريخ پانزدهم شهريور ماه با بيش از هزار فروند شناور صيادي از سر گرفته خواهد شد.
وي همچنين از تدوين برنامه جامع صيد در آب‌هاي دور توسط سازمان شيلات ايران خبر داد و گفت: قصد داريم با تدوين اين برنامه و اجراي آن صيادي در آب‌هاي دور را بيش‌ازپيش توسعه دهيم.
به گفته اين مقام مسوول در سازمان شيلات ايران، توسعه صيادي در آب‌هاي دور باعث خواهد شد تا علاوه برافزايش ميزان صيد و صادرات آن، اشتغال‌زايي نيز افزايش يابد.
وي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري کرد: با تلاش‌هاي جامعه صيادي و اجراي برنامه‌هاي مدون سازمان شيلات ايران شاهد رونق هر چه بيشتر صيد و صيادي در آب‌هاي دور در کنار ساير کشورهاي دنيا باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن