تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798704456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسیر دشوار شرکت های فرانسوی برای حضور در بازار ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مصاحبه نشریه فرانسوی با سفیر ایران در پاریس مسیر دشوار شرکت های فرانسوی برای حضور در بازار ایران تهران- ایرنا- شرکت های فرانسوی برای حضور مجدد در بازار ایران علاوه بر رقبای فعال تر خارجی با مساله جلب اعتماد شرکای ایرانی مواجه هستند و آن گونه که سفیر کشورمان در فرانسه می گوید، فرانسوی ها در مقایسه با سایر کشورها برای مشارکت در فعالیتهای اقتصادی ایران باید بیشتر تلاش کنند.


"علنی آهنی" در گفت و گو با هفته نامه فرانسوی "ژورنال دو دیمانش"، با اشاره به تفاوت رابطه ایران با فرانسه در مقایسه با رابطه تهران با سایر کشورهای غربی به تاثیر قابل توجه پرونده هسته ای بر روابط تهران- پاریس اشاره کرد و گفت: "این مساله هرگونه همکاری را متوقف کرد. به عنوان مثال، افکار عمومی ما از اقدام شرکت "پ اس آ پژو سیتروئن" متعجب شد. این شرکت با فشار شرکت "جنرال موتورز" به شکلی غیرمنتظره همکاری 25 ساله با ایران را متوقف کرد. این رفتار، شرکای ایرانی را بر آن می دارد تا پیش از عقد قراردادهای جدید با شرکت های فرانسوی، بار دیگر در مورد این رفتار تامل کرده و از خود بپرسند که آیا می توان اعتماد کرد؟، به همین دلیل شرکت های فرانسوی باید نسبت به سایر کشورها تلاش بیشتری داشته باشند.
وی در پاسخ به این سوال که "آیا سختگیری فرانسه تاثیری بر روابط دو جانبه به ویژه در زمینه اقتصادی گذاشته است؟"، گفت: "ما نمی خواهیم بیش از این شرکت های فرانسوی را تحریم کنیم. موفقیت آنها به خودشان، تلاش ها، طرح های رقابتی و سرعت عمل آنها وابسته است. این عوامل با تاثیر مهم در بازار می تواند غیبت شان را جبران کند. اما غیبت آنها برای بار دوم هزینه سنگینی برایشان خواهد داشت. آنها برای جبران ماوقع باید اقدامات بیشتری صورت دهند."
آهنی در مورد جایگاه فرانسه در بازار ایران گفت: " فرانسه چند سال پیش با چهار میلیارد و 500 هزار یورو ارزش مبادلاتش با ایران، رکورد دار بود اما در دو سال اخیر، این تبادلات به 500 میلیون یورو تنزل یافت. این در حالی است که آلمان و دیگر کشورهای اروپایی فعال تر بودند و مسلما امروز جلوتر هستند."
سفیر ایران در فرانسه در مورد توافق وین میان ایران و گروه 1+5، گفت:" مساله مهم دستیابی به توافق هسته ای و مشارکت فرانسه در این توافق است. به رغم آن که باید موضع سرسختانه فرانسه را مدیریت می کردیم ، در نهایت توانستیم در مذاکرات به پیش رویم. دیدار رسمی "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه از ایران، فصلی تازه را در روابط دو کشور خواهد گشود؛ روابطی که قدمت دارد. من این سفر را نشانه مثبتی می دانم.
وی با بیان این که ایران در جریان مذاکرات "از سرسختی فرانسه سرخورده " نشد، گفت: "موضع فرانسه همواره "توان هسته ای غیرنظامی آری؛ بمب اتمی نه" بوده و این دقیقا موضع ایران است. ما هرگز نخواسته ایم به بمب اتمی دسترسی داشته باشیم ، اما همواره بر ادامه برنامه هسته ای غیرنظامی برای بهره بردن از این فن آوری، اصرار کرده ایم. ما از این توافق که می تواند تضمین کند برنامه هسته ای ما ادامه یابد و همواره غیرنظامی باقی بماند و به موازات آن به لغو تحریم ها و در نتیجه شکوفایی اقتصادی ایران منجر شود، خشنودیم."
سفیر ایران در فرانسه در پاسخ به این سوال که "آیا ایران برای پیوستن به ائتلاف غربی در مقابله با داعش آمادگی دارد؟" ، گفت: موضع ما در قبال این گروه تروریستی روشن است، این گروه هیچ ارتباطی با اسلام ندارد. مبارزه ما علیه این گروه جدی است و موضعی سرسخت و همکاری قوی با دولت های عراق و سوریه در مبارزه با داعش داریم. برای اثبات این سرسختی الزاما نباید عضو یک ائتلاف بود، به ویژه زمانی که برخی از اعضا در مبارزه جدی نیستند. می توانیم همکاری دو جانبه با همه کشورهای جدی در مبارزه از جمله فرانسه داشته باشیم.
وی همکاری با آمریکا را در مبارزه با داعش رد کرد و افزود: به رغم وجود برخی منافع مشترک، بی اعتمادی میان دو کشور بسیار زیاد است.
به گزارش رسانه های فرانسوی، فابیوس قرار است روز چهارشنبه (هفتم مرداد) به تهران سفر کند.
اروپام ** 9053 **1561**1517



05/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن