تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819709833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید آجر به روش سنتی در اصفهان ممنوع شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تولید آجر به روش سنتی در اصفهان ممنوع شد اصفهان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از ممنوع شدن تولید آجر به روش سنتی در این استان خبرداد.


به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از حمید ظهرابی اضافه کرد: این تصمیم در کمیته مشترک برنامه ریزی و ساماندهی واحدهای تولیدی گچ، آجر و آهک اتخاذ شد.
وی بااشاره به برنامه های کمیته مشترک برنامه ریزی برای ساماندهی واحدهای تولیدی گچ، آجر و آهک اصفهان افزود: در این کارگروه گزارش اقدام های انجام شده برای مقابله با پدیده گرد وغبار ارائه و در مورد شیوه تولید و مواد اولیه مصرفی تولید آجر بحث و تبادل نظر شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان اظهار کرد: در جلسه اخیر این کمیته، اعضا موافقت خود را با تغییر و بهبود فناوری ها و شیوه تولید آجر وجایگزینی مواد اولیه خاک شیل و مارن به جای خاک رس اعلام کردند.
وی همچنین با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای ساماندهی واحدهای تولیدی گچ، آجر و آهک گفت: دراین جلسه همچنین مقرر شد ادارات محیط زیست شهرستان های اصفهان، شاهین شهر و دولت آباد به همراه نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فهرست تمامی واحدهای فاقد مجوز را که بصورت غیر قانونی اقدام به تولید و عرضه محصول می نمایند تهیه کرده و در اختیار دبیرخانه کارگروه قرار دهند تا اقدام قانونی برای تعطیل کردن آنها صورت پذیرید.
ظهرابی یادآور شد: درجلسه آتی گروه کاری مقابله با پدیده گرد وغبار در فرمانداری اصفهان درباره الزام استفاده دستگاه های دولتی از آجرتولیدی از خاک شیل تصمیم گیری خواهد شد.
وی افزود: واحدهای تولید آجر که اعتبار مجوز زیست محیطی آنها نیز به اتمام رسیده باید همکاری لازم را برای تغییر کاربری معمول نمایند و در صورت علاقه مندی به ادامه کار، به مکان مناسب منتقل و همزمان تکنولوژی خود را نیز ارتقا دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: بزودی آمار دقیق کوره های تونلی، محل استقرار آنها ،نوع مواد اولیه مصرفی و وضعیت آلودگی آنها با همکاری سازمان صنعت ،معدن وتجارت ،ادارت شهرستانهای مربوطه و اداره کل حفاظت محیط زیست استان به روز رسانی می شود و در جلسه ای مجزا در خصوص وضعیت کوره های آجری مستقر در شهر گز و نسبت به وضعیت ادامه فعالیت،تغییر کاربری آنها تصمیم گیری خواهد شد.
هم اکنون یک هزار و 700 کوره فعال آجر پزی در کشور وجود دارد که 650 واحد این کوره ها در سطح استان اصفهان است.
از این تعداد 260 واحد در شرق شهر اصفهان و منطقه برخوار و واحدهای مرتبط با معادن شن و ماسه متمرکز شده اند.
د/6994 / 2093



05/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن