تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803204599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهي وضعيت حمل‌ونقل در قالب نقشه جامع


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۳۸ب.ظ)
وزير راه و شهرسازي مطرح کرد: ساماندهي وضعيت حمل‌ونقل در قالب نقشه جامع موج - وزير راه و شهرسازي گفت: وزارت راه و شهرسازي در نظر دارد وضعيت حمل‌ونقل را ساماندهي کند و در قالب يک نقشه جامع به آزادراه‌هاي آسيايي و خطوط ريلي در قالب کريدورهاي شرق – غرب، شمال – جنوب و ساماندهي مرزهاي با هدف توسعه و بهبود مبادلات تجاري و مرزي توجه کند.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي شب گذشته، يکشنبه، ۴ مرداد، در نشست بخش خصوصي ايران و ترکمنستان گفت: روابط بسيار گرمي بين دو کشور وجود دارد که مي‌توانيم اين روابط را بيش از اين گسترش دهيم. سياست‌هاي دولت تدبير و اميد در حوزه سياست خارجي و پيوستن به اقتصاد جهاني به تدريج در حال ثمر دادن است که قطعا دوران جديدي را پيش روي ايران قرار مي‌دهد، به طوري که موقعيت جديدي در ايران خواهيم داشت. شرايط جديد اقتصادي جهان به نحوي است که بايد به عنوان يک ضرورت موقعيت اقتصادي ايران را در اقتصاد جهان و منطقه ببينيم و به مسووليت منطقه‌اي خود توجه داشته باشيم و خود را متعهد به اداي مسووليت در جهت ثبات، امنيت و رفاه مردم منطقه بدانيم.
وي يادآور شد: ايران در بحث سياست خارجي، امنيت، سياست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماعي رويکرد مسوولانه نسبت به مردم منطقه دارد و هيچ‌وقت منافع خود را در زيان زدن به ديگران نمي‌داند.
وزير راه و شهرسازي افزود: ما مي دانيم در موقعيت زئوپلتيک بسيار مهمي قرار داريم، بر همين اساس علاوه بر آن که در نظر داريم خودمان حداکثر بهره را ببريم کشورهايي که در محاصره زمين هستند و دسترسي به دريا ندارند نيز بايد منافعشان را در نظر بگيريم.
آخوندي تاکيد کرد: تهران بر اين باور است که موقعيت اقتصادي ايران را بايد در اقتصاد جهان ديد که هم ايفاگر نقش باشيم و هم از منافع حضور در اين عرصه بهره ببريم.
وي به اهميت توسعه کريدورهاي شمال به جنوب و شرق به غرب اشاره کرد و گفت: اين کريدورها امکان پيوستگي و ارتباط ملت‌هاي منطقه را فراهم مي‌کند. پيش از اين، اين امکان به وجود آمد که خط ريلي سرخس به بندرعباس متصل شود که در قالب کريدور شمال به جنوب تعريف مي‌شود. کريدور ريلي ديگر در شرق درياي خزر قرار دارد که از قزاقستان و ترکمنستان عبور مي‌کند و اينچه برون به خليج‌فارس متصل مي‌شود. اين کريدور مي‌تواند محموله‌هاي باري چين را از مسير ترکمنستان، قزاقستان و ايران از طريق ريل و جاده به سمت اروپا عبور دهد.
وزير راه و شهرسازي افزود: وزارت راه و شهرسازي در نظر دارد وضعيت حمل‌ونقل را ساماندهي کند و در قالب يک نقشه جامع به آزادراه‌هاي آسيايي و خطوط ريلي در قالب کريدورهاي شرق – غرب، شمال – جنوب و ساماندهي مرزهاي با هدف توسعه و بهبود مبادلات تجاري و مرزي توجه کند.
وي با اشاره به سفر هيأت هاي مختلف از کشورهاي شرق و غرب به ايران يادآور شد: آقاي مردوف، معاون رئيس کابينه وزراي دولت ترکمنستان، نخستين وزير خارجه‌اي بود که بعد از توافق هسته‌اي به ايران آمد که اين موضوع را براي اجراي ۱۸ سند امضا شده توسط روساي جمهور دو کشور به فال نيک مي‌گيريم و اميدواريم بتوانيم اجرايي شدن آن اسناد را پيگيري کنيم.
آخوندي تاکيد کرد: موافقت کرديم کميسيون اجرايي براي توسعه همکاري‌هاي اقتصادي تشکيل شود تا پروژه‌هاي مشخص کالا و خدمات تعريف شود و امکان آن را داشته باشد که هر جا تحقق رسيدن به حجم مناسبات بيش از ۶۰ ميليارد دلاري با مشکل مواجه شد بتوانيم اين مشکل را رفع کنيم.
وي گفت: ترکمنستان داراي منابع غني گاز است و به زودي واردت عرصه پتروشيمي مي‌شود و حتما براي صادرات نفت و گاز نياز دارد تا به آب‌هاي آزاد دسترسي داشته باشد. ايران به عنوان يک همسايه و دوست اين امکان را در اختيار ترکمنستان قرار مي‌دهد و متقابلا انتظار و اطمينان دارد اين کشور در جهت توسعه تجارت آزاد با ايران تمام تلاش خود را خواهد کرد. امشب در اينجا جمع شديم تا هسته‌هاي همکاري بلندمدت را با ترکمنستان بنيان‌گذاري کنيم که از اين امر خرسندم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن