تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803919349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهي وضعيت مسافران در مرزهاي زميني کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۴ (۱۴:۴۷ب.ظ)
وزير راه و شهرسازي تأکيد کرد: ساماندهي وضعيت مسافران در مرزهاي زميني کشور موج - وزير راه و شهرسازي در شوراي ساماندهي پايانه‌هاي مرزي کشور با تاکيد بر ساماندهي وضعيت مسافران در مرزهاي زميني کشور گفت: ساماندهي مسافراني که با اتوبوس مسافرت مي‌کنند نکته بسيار مهمي است که مورد بي‌توجهي قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، هجدهمين جلسه شوراي ساماندهي مبادي ورودي و خروجي کشور در محل وزارت راه و شهرسازي به رياست عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي و حضور داوود کشاورزيان، رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، نمايندگان وزارتخانه‌هاي اطلاعات، امور خارجه، کشور، کشاورزي، بهداشت، ارتباطات و فناوري اطلاعات، رؤساي سازمان‌هاي دامپزشکي، استاندارد و سازمان تحقيقات صنعتي و معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي ناجا و فرماندهي پليس مرزباني ناجا برگزار شد.
وزير راه و شهرسازي با بيان اين که براي تسهيل تجارت بايد عرضه تمام خدمات پشتياني مانند پارکينگ، پمپ بنزين و انبارداري در مرزها مورد توجه باشد، گفت: شوراي ساماندهي پايانه‌هاي مرزي فقط امور مرزباني را مدنظر قرار ندهد.
عباس آخوندي در شوراي ساماندهي پايانه‌هاي مرزي کشور با تاکيد بر ساماندهي وضعيت مسافران در مرزهاي زميني کشور گفت: ساماندهي مسافراني که با اتوبوس مسافرت مي‌کنند نکته بسيار مهمي است که مورد بي‌توجهي قرار گرفته است.
وي با بيان اينک ه مسافرت در مرزهاي بين‌المللي از گذشته وجود داشته، اما؛ در زمان اربعين و سفر به عتبات عاليات اين سفرها تشديد مي‌شود، افزود: مسافران در مرزها براي جابجايي از اتوبوس پياده مي‌شوند که اين سرگرداني مسافران را در پي دارد که بايد بر طرف شود.
وزير راه و شهرسازي همچنين با بيان اين که در اين شورا نبايد فقط موضوع امور مرزباني مدنظر باشد، گفت: در اقدامات آينده براي پايانه‌هاي مرزي، بايد محدوده ساختمان‌ها و خدمات را توسعه دهيم و خدمات پشتيباني را براي اين محدوده‌ها تعريف کنيم تا تمام خدمات ديده شود.
وي ادامه داد: در بنادر کشور واحدهاي خدمات و پشتيباني در يک منطقه ديده شده، در طراحي پايانه‌هاي مرزي کشور نيز اين خدمات بايد ديده شود؛ چراکه اگر مذاکرات بين‌المللي ايران و ۱+۵ به نتيجه برسد مبادلات و تجارت بين‌المللي افزايش مي‌يابد.
آخوندي در اين جلسه تاکيد کرد: با توجه به حجم تبادلات اقتصادي و تجاري و وجود محدوده‌هاي متعدد از جمله بازارچه‌هاي مرزي، مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، بحث کوله بري در برخي مناطق هم‌جوار با پايانه‌هاي مرزي لازم است در طراحي‌هاي جديد، محدوده‌هاي جامع و کاملي براي اين‌گونه خدمات ديده شود و در واقع لجستيک پارک حمل‌ونقل در بخش ايست اختياري پايانه‌هاي مرزي گسترش يابد.
در اين جلسه همچنين داوود کشاورزيان، معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، که دبير شوراي ساماندهي مبادي ورودي و خروجي کشور است با اشاره به فاصله برگزاري اين جلسه نسبت به آخرين جلسه اين شورا گفت: آخرين جلسه شوراي ساماندهي مبادي ورودي و خروجي کشور اواخر سال ۸۷ برگزار شد، به‌ طوري که در دولت دهم هيچ‌ يک از جلسات اين شورا برگزار نشد.
محمدجواد عطرچيان، مدير کل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي، نيز گزارشي در خصوص ساختار و نحوه تشکيل شوراي ساماندهي مبادي ورودي و خروجي کشور، مصوبات هفتادمين جلسه شوراي عالي اداري کشور، وظايف و سياست‌هاي شورا و تصميمات گرفته شده، جانمايي نحوه استقرار سازمان‌ها و مديريت واحد در پايانه‌هاي مرزي براساس تبصره بند ۶ مصوبات و اداره امور در مرزها توسط سازمان راهداري ارائه داد.
وي با اشاره به وقفه ايجاد شده در تشکيل جلسات اصلي، درباره دستورالعمل ساماندهي و تقويت مديريت مبادي ورودي و خروجي زميني کشور مصوب کار ويژه مرز گفت: پايانه مرزي محل عبور است و نه توقف و در آن کنترل نهايي اسناد و مدارک انجام مي‌پذيرد، لازم است تا سازمان‌هاي مستقر در مرز با اين هدف و الگو رويه‌ها و دستورالعمل‌هاي سازماني خود را به نحوي اصلاح کنند تا معطلي و توقف وسيله نقليه، کالا و مسافر در مرز جلوگيري شود.
در اين جلسه همچنين نفيسي، مدير کل دفتر فني و امور پيمان‌هاي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، با اشاره به اقدامات عمراني انجام شده، برنامه‌هاي آتي و هزينه‌هاي انجام شده و اعتبار مورد نياز در پايانه‌هاي مرزي فعال در کشور طي سال‌هاي اخير، به اهميت پايانه‌هاي مرزي مرتبط با عراق و مشروح اقدامات انجام شده در مرزهاي چزابه، شلمچه، مهران، باشماق، پرويزخان، خسروي و تمرچين با کشور عراق پرداخت.
در ادامه شوراي ساماندهي مبادي ورودي و خروجي کشور، ساير اعضا نيز از جمله نمايندگان وزارت کشور، سازمان دامپزشکي کشور، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، مرزباني ناجا و پليس امنيت اطلاعات عمومي به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
براساس اين گزارش، با توجه به جايگاه شورا و ضرورت قانوني براي تشکيل جلسات و تصميم‌گيري در ارتباط با موضوعات مربوط با پايانه‌هاي مرزي، درخواست شد تا مجددا با حضور نمايندگان دستگاه‌ها جلسات برگزار و تصميمات لازم اتخاذ شود.
اين جلسه در پايان مصوباتي داشت که به شرح زير است:
۱- تشکيل جلسات شوراي ساماندهي به صورت فصلي و مستمر
۲- جلسات آينده شورا در اوايل شهريور برگزار شود
۳- جلسات کميته کارشناسي شورا به صورت منظم و ماهيانه
۴- طرح‌هاي جامع پايان‌هاي مرزي پرويزي خان، پلدشت و طرح توسعه سالن مسافري پايانه شلمچه و طرح جامع پايانه مرزي ميل ۷۸ ماهيرود مورد تصويب نهايي قرار گرفت و طرح‌هاي پايانه‌هاي مرزي رازي و سرو براي بررسي‌هاي کارشناسان طرح به کميته کارشناسي ارجاع شد.
۵- با توجه به اين که مرز محل عبور است و نه توقف و صرفا کنترل نهايي اسناد در آن صورت مي‌پذيرد سازمان‌ها ضمن تجديدنظر در رويه‌ها و اقداماتي که به صورت گسترده در پايانه مرزي انجام مي‌دهند بازنگري در ساختار گردش کار در پايانه‌هاي مرزي را در جلسات کميته کارشناسي شورا مطرح و پيشنهاد لازم براي تصويب به شورا ارائه شود.
۶- با توجه به پيشنهاد ارائه شده براي استفاده از ظرفيت ريلي مرز شلمچه براي جابجايي زائران عتبات عاليات موضوع عبور راه‌آهن از مرز موصوف در دستور کار وزارت کشور، نيروي انتظامي، راه‌آهن و سازمان راهداري قرار گرفته و مقدمات کار را ايجاد فراهم نمايند.
۷- پارک لجستيک و ساماندهي خدمات در ايست اختياري و يا حتي قبل از پايانه‌هاي مرزي و به فاصله مناسب از آن براي هماهنگ‌سازي فعاليت‌هاي پايانه‌هاي مرزي بازارچه مرزي کوله‌وري و مناطق آزاد يا ويژه به‌طور يکسان از جانب سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي مورد بررسي و با اخذ نظر ساير دستگاه‌ها پيشنهاد‌هاي لازم ارائه گردد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن