تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803982446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريکايي‌ها در اتاق تهران!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: آمريکايي‌ها در اتاق تهران!
آدرس سايت اتاق بازرگاني امريکا- ايران روز گذشته در سايت‌هاي اجتماعي بارها بازنشر شد.
روزنامه شرق نوشت؛

آدرسي که زير‌مجموعه‌اي از اتاق بازرگاني آمريکا محسوب مي‌شود. رونمايي از اين سايت با آدرس http://usircc.org/ درست دو هفته بعد از دستيابي به توافق جامع هسته‌اي ايران و کشورهاي ١+٥ انجام شده‌است. آن هم درحالي‌که هنوز کنگره آمريکا اين توافق را تأييد نکرده و هنوز مشخص نيست که چه بر سر راه اين توافق جامع قرار خواهد گرفت.

اگرچه قطع‌نامه‌اي در شوراي امنيت، اين توافق را تأييد کرد و حکم لغو تحريم‌هاي پيشين را در بازه‌اي از زمان مطرح کرد اما هنوز مشخص‌نيست تحريم‌هاي کنگره چه سرنوشتي پيدا خواهد کرد. اين سايت اگرچه شماره تلفني براي ارتباط درج نکرده و بايد ابتدا در آن عضو شد تا با آنها ارتباط برقرار کرد اما آدرس اين مجموعه واشنگتن- پنسيلوانيا اعلام شده است. صفحه اول اين وب‌سايت تصاويري از برج آزادي، برج ميلاد، عسلويه و برج‌هاي تهران دارد و قصد دارد جاذبه‏ هاي سرمايه‏گذاري و تجاري ايران را معرفي کند. گفته شده که ايران بازاري ٨٠ ميليوني دارد که بيش از ١٢ ميليون نفر آن داراي اسمارت‌فون (گوشي‌هاي تلفن همراه با تکنولوژي جديد) هستند.

به گزارش سايت «اقتصاد آنلاين» اين وب‌سايت، تجار و سرمايه‌گذاران آمريکايي را براي ورود به بازار ايران تشويق کرده است. در اين وب‌سايت هدف از راه‌اندازي اين اتاق، تسهيل روابط تجاري بين کسب‌وکار و صنايع در ايالات متحده و جمهوري اسلامي ايران اعلام شده‌است. بنيان‌گذاران آمريکايي اين گروه، بازرگاناني هستند که معتقدند با «درک عميق از روابط سياسي و اقتصادي ايران و آمريکا» اين اتاق را تأسيس کرده‌اند. بنيان‌گذاران هم خود را «رهبران در صنايع و ديپلماسي» معرفي کرده‌اند. گردانندگان اين وب‌سايت نيز به نگراني‌هاي گذشته رابطه دو کشور پرداخته و نوشته‌اند که قصد دارند به «ترميم روابط تجاري دو کشور با وجود ٣٠ سال تنش» بپردازند.

اگرچه اتاق بازرگاني امريکا – ايران از مارس ٢٠١٤ تأسيس شده اما هنوز مشخص نيست با وجود تحريم‌هاي کنگره امکان فعاليت بازرگاني خواهد داشت يا نه؟ در صورت تصويب نهايي توافق هسته‌اي ايران و ١+٥ در کنگره نيز، اين نهاد مي‌تواند تحريم‌هاي خود عليه ايران را لغو نکند، چراکه مذاکرات هسته‌اي از ابتدا بر تحريم‌هاي کنگره آمريکا متمرکز نبود. تحريم‌هاي ايران شامل تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل، تحريم‌هاي اتحاديه اروپا، تحريم‌هاي يک‌جانبه از سوي کشورهاي مختلف مانند ايالات متحده و تحريم‌هاي کنگره آمريکا بود که به‌دنبال تصويب توافق جامع و تصويب قطع‌نامه همه اين تحريم‌ها به غير از تحريم‌هاي کنگره لغو مي‌شود. دشوارترين بخش در لغو تحريم‌ها مربوط به تحريم‌هاي کنگره است و در اين بين تحريم «ايلسا» از مابقي اهميت بيشتري دارد. سال ۱۹۹۵ ميلادي، واشنگتن نخست به‌دستور بيل کلينتون تحريم‌هاي کامل اقتصادي عليه ايران وضع کرد و سپس کنگره آمريکا با گذرانيدن قانون ايلسا (Iran and Libya Sanctions Act of ١٩٩٦) هر شرکتي را که با ايران به ميزان بيش از ۲۰ ميليون دلار تجارت داشت نيز تهديد به اعمال تحريم کرد. با وجود اين قانون مشخص نيست که چگونه ممکن است بازرگان‌هاي آمريکايي بتوانند با ايران مراوده کنند.

حقيريان: هيأت جديد اتاق مشترک ايران و آمريکا مورد تأييد دولت ايران هستند
مجتبي حقيريان که خود را نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران و آمريکا معرفي مي‏کند در گفت‏وگويي با «شرق» ضمن تأييد تشکيل اين اتاق مشترک گفت: پايه اين اتاق شکل گرفته و حتي هيأت‌مديره آن مشخص شده است، اما در نهايت بايد تأييد دولت آمريکا براي اين اتاق دريافت شود.

حقيريان که براي رسانه ‏اي‌شدن اين موضوع هنوز کمي ترديد داشت، از جلسه ‏اي گفت که قرار است پيرامون همين مسئله در هفته آينده با رؤساي اتاق بازرگاني ايران برگزار شود و تا آن موقع نمي‏تواند اطلاعات بيشتري را در اختيار رسانه‏ها قرار دهد. البته وي تأکيد داشت که دفتر حفاظت از منافع ايران در آمريکا و وزارت امور خارجه ايران نيز در جريان اين موضوع بوده و مشکلي از اين باب وجود ندارد و هيأت جديد که قصد راه‏اندازي اين اتاق را دارند، مورد تأييد دولت ايران هستند. البته وي نيز بر اين مسئله تأکيد داشت که هنوز بايد منتظر تأييد وزارت خزانه‏داري آمريکا براي مبادلات تجاري با ايران درحالي‌که هنوز تحريم‏ها عليه ايران از سوي آمريکا پابرجاست، ماند. اما او معتقد بود تا زماني که اين لغو تحريم‏ها اعمال نشود، مي‏توان براي تعامل، فراخوان و آشنايي ميان تجار ايراني و آمريکايي اقدام کرد. حقيريان که خبر رياست «اکرام مناف‏زاده» را به‏عنوان رياست اين اتاق رد مي‏کرد، تأکيد کرد: «اين فرد مورد تأييد رياست‏جمهوري ايران نبود به همين دليل «هادي صادقي» به‌عنوان رياست اين اتاق در نظر گرفته شده است. صادقي پيش از اين رياست دفتر حفاظت از منافع ايران در آمريکا را برعهده داشت و چهره‏اي شناخته‌شده هستند. دکتر هافينگتن نيز به عنوان وکيل حقوقي ما در آمريکا در حال پيگيري موضوع است». وي با اشاره به دايرکردن دفتر اين مجموعه در منطقه آزاد کيش از همايشي خبر داد که اين گروه براي آشنايي با تجار ايراني تا يک‌ماه آينده برگزار خواهند کرد تا بتوانيم به‌اين‌ترتيب اولين هيأت نمايندگي را از ميان تجار ايراني به آمريکا ببريم.

بهکيش: تشکيل شرکتي با نام «اتاق بازرگاني ايران و آمريکا»
براي پيگيري بيشتر، اين موضوع را با محمدمهدي بهکيش، دبيرکل اتاق بازرگاني بين‌المللي ايران در ميان گذاشتيم. بهکيش در اين رابطه به «شرق» گفت: پيش از اين شرکتي با نام «اتاق بازرگاني ايران و آمريکا» در آمريکا شکل گرفت که درواقع اتاق بازرگاني محسوب نمي‏شد و فقط با اين نام ثبت شده بود. اين اتفاق زماني رخ داد که رئيس‏جمهور براي نخستين‌بار به نيويورک سفر کرده و «اکرام مناف‏زاده» که مؤسس اين اتاق محسوب مي‏شد نيز در آن زمان با آقاي روحاني ديدار کرد. بهکيش افزود: قرار بر اين است که از ايران گروهي به آمريکا برود و با استفاده از امکانات اتاق بازرگاني بين‏المللي بتوانيم اتاق مشترکي را شکل دهيم، اما آن‌طوري که از تحليل‏هاي حقوقي برمي‏آيد بنا بر تحريم سال ١٩٩٥ کنگره آمريکا، آمريکايي‏ها هنوز نمي‌توانند با ايران روابط تجاري برقرار کنند، چراکه حتي براساس توافق اخير، فقط تحريم‏هاي مرتبط با برنامه هسته‏اي ايران لغو خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه در صورت صحت اين تحريم‏ها از لحاظ حقوقي، تشکيل اتاق مشترک ايران و آمريکا به‌زودي ميسر نخواهد بود، مگر اينکه اين تحريم‏ها لغو شود يا آمريکايي‏ها اين محدوديت را به هر ترتيبي بردارند. در اين شرايط طبيعتا اتاق ايران از اين امر استقبال خواهد کرد. بهکيش با اشاره به جلسه صبح ديروز با رئيس و سران اتاق بازرگاني ايران بيان کرد هنوز هيچ اتاق مشترکي مربوط به ايران و آمريکا ثبت نشده است که از اتاق آمريکا تأييد شده باشد تا ايران بتواند با آن همکاري کند. البته اين نکته را نبايد از نظر دور داشت که در سايت رسمي اتاق بازرگاني آمريکا، اتاقي با نام «اتاق مشترک ايران و آمريکا» ثبت شده است، هرچند به گفته بهکيش اين نام فقط نام يک شرکت بوده که در سايت رسمي اتاق بازرگاني آمريکا ثبت شده که نام اتاق ايران و آمريکا را براي خود برگزيده است.

اين گفته‌‏ها را نايب‌رئيس اتاق ايران نيز تأييد مي‏کند. پدرام سلطاني در اين رابطه به «شرق» گفت: در آمريکا اشخاص حقوقي نيز مي‏توانند براي ثبت شرکت خود در اتاق بازرگاني آمريکا اقدام کنند. با درنظر‌گرفتن اين مسئله که پيش از اين نيز در زمان ديدار اکرام مناف‏زاده با رئيس‏جمهور ايران، شرکتي با نام اتاق ايران و آمريکا به ثبت رسيده بود، به نظر مي‏رسد اين بار نيز همين روال ادامه يافته باشد، چراکه تشکيل اتاق بازرگاني در قالب ارتباطي دوسويه ميان اتاق‏هاي ايران و آمريکا هنوز شکل نگرفته است. اما رئيس اتاق بازرگاني ايران و امارات با اين گفته‏ها مخالف است. به گفته مسعود دانشمند، نام رسمي اتاق مشترک ايران و آمريکا در سايت رسمي اتاق بازرگاني آمريکا ثبت شده و اين موضوع مربوط به زماني است که رئيس‏جمهور با مناف‏زاده ديدار کرده بود. در نتيجه ثبت اين اتاق محلي براي انکار نيست، اما هنوز درخواست‏ها براي تشکيل اتاق مشترک ايران و آمريکا در ايران پذيرفته نشده است. دانشمند در گفت‏وگو با «شرق» افزود: براساس ماده ٥ قانون اتاق بازرگاني ايران، هرکسي مي‏تواند براي تشکيل اتاق مشترک درخواست دهد، اما نه در دوره قبل و نه در دوره کنوني اتاق بازرگاني، اين درخواست پذيرفته نشده است. او مي‏گويد: ايران براي برقراري روابط تجاري با آمريکا هيچ مانع قانوني‌اي ندارد و اگر مشکلي در اين رابطه وجود دارد از سوي دولت آمريکاست. به همين دليل به هيأت ايراني و آمريکايي که اين اتاق را تشکيل داده‏اند توصيه کرديم ابتدا دولت آمريکا را براي رفع محدوديت‏ها و تحريم‏ها عليه ايران قانع کنند تا اين روابط از سر گرفته شود.



دوشنبه, 05 مرداد 1394 ساعت 09:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن