تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803283973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همراه با کاروان تدبیر و امید/از سنندج تا بانه و سقز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همراه با کاروان تدبیر و امید/از سنندج تا بانه و سقز سنندج- ایرنا- همزمان با بیستمین سفر کاروان دولت تدبیر و امید و پس از سخنرانی رییس جمهوری در جمع مردم سنندج، نمایندگان دکتر حسن روحانی برای بررسی مشکلات مردم راهی شهرستان های کردستان شدند.


به گزارش ایرنا، براساس برنامه ریزی های انجام شده در این سفر مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری راهی شهرستان های سروآباد و مریوان، اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهوری و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور راهی شهرستان های سقز و بانه شدند.
سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای بررسی مسائل و مشکلات مردم دیواندره راهی این شهرستان شد.
مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به شهرستان کامیاران و محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت هم به شهرستان بیجار سفر کردند.
علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی نیز در جمع مردم شهرستان های قروه و دهگلان حضور می یابد.
رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید امروز یکشنبه چهارم مرداد ماه مهمان مردم کردستان هستند.

* وزیر بهداشت:200 میلیارد ریال برای اتمام بیمارستان سقز اختصاص می یابد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مبلغ 200 میلیارد ریال برای اتمام بیمارستان 217 تختخوابی سقز اختصاص خواهد یافت.
دکتر سید حسن هاشمی در جلسه شورای اداری شهرستان سقز در سالن آموزشکده فنی و مهندسی این شهر افزود: با در نظر گرفتن این میزان اعتبار، این طرح بهداشتی تا پایان سال 95 به اتمام می رسد.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان اصلی سقز فرسوده است عنوان کرد: کارهایی برای ارتقای این بیمارستان و هتلینگ و بالا بردن کیفیت آن انجام شده است.
نماینده ویژه رئیس جمهوری در سفر به سقز اظهار کرد: دولت در تلاش است تا در کشور آرامش و امید برقرار و مداوم باشد و مردم ایران اسلامی در رفاه و عزت و سربلندی باشند تا بتوانند قله های پیشرفت و ترقی را طی کنند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در سایه وحدت و همدلی است که کشور مسیرهای ترقی را طی خواهد کرد، تاکید کرد: بی تردید بعد از جمع بندی مذاکرات هسته ای با حمایت های رهبری و هماهنگی بین قوای سه گانه گشایش خوبی در کشور حاصل خواهد شد.
او با اشاره به مطالبات اعلام شده از سوی نماینده مردم در مجلس، فرماندار و امام جمعه سقز در این نشست عنوان کرد: برآورده کردن مطالبات و رفع مشکلات نیازمند اعتبارات است که به دلیل تحریم های گذشته در بحث اعتبارات عمرانی از اول سال تخصیصی نداشته ایم.
هاشمی در ادامه عنوان کرد: دولت بر این موضوع آگاه است که زیرساخت های استان از جمله جاده های کردستان، بهداشت و درمان ، نیازمند توجه بیشتر است.
او در خصوص اشتغال جوانان هم تاکید کرد: جوانان باید با توانمند سازی خود و خودباوری مسیر پیشرفت را طی کنند زیرا مسیر اعتماد به خود و پیشرفت از این راه طی خواهد شد.

*وزیر صنعت: تولید سالانه دو تن طلا از معدن "ساری گونی" قروه
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهر برداری از معدن "ساری گونی" قروه در جنوب شرقی استان کردستان طی سه ماه آینده، سالانه حدود دو تن طلا از این معدن تولید می شود.
محمدرضا نعمت زاده که به همراه کاروان تدبیر و امید به استان کردستان سفر کرده است روز یکشنبه در بازدید از این معدن و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معدن " ساری گونی" از معادن خالص و ارزشمند طلا با عیار 1.6 در هزار است.
وی گفت: این معدن جزو پروژه های مشترک سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان بوده که سهم سرمایه گذاری قزاقستان 70 درصد و سهم ایران 30 درصد است.
وی با بیان اینکه شهرستان قروه به داشتن سنگ مرمر معروف است افزود: امید است در آینده نزدیک این شهرستان به قطب تولید مواد معدنی تبدیل شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به رفع محرومیت ها از کردستان ابراز امیدواری کرد و گفت: محرومیت کردستان به دلیل مرزی بودن این استان مربوط به گذشته بوده اما در زمان حاضر برخی پروژه های در حال اجرا می تواند مشکل محرومیت این استان را مرتفع نماید.

*حجت الاسلام انصاری:
توافق مذاکرات هسته ای مرهون وحدت ملی و همدلی و همزبانی است
معاون پارلمانی رییس جمهوری توافق مذاکرات هسته ای را مرهون وحدت ملی و به تعبیر مقام معظم رهبری همدلی و همزبانی دانست.
حجت الاسلام مجید انصاری در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان توافق هسته ای را پیروزی ملت و نظام اسلامی دانست و گفت: این پیروزی نتیجه هم افزایی و قدرت ملی و استقامت انقلابی کشور است.
وی گشودن گره های کور و دشواری ها در عرصه روابط بین المللی و تعامل با کشورها بویژه در زمینه هسته ای را اولویت های کاری رییس جمهور بیان کرد.
او فراهم شدن فضاهای کار و تولید در کشور را از دستاوردهای قدرت و مقاومت مردم ایران دانست و گفت: دولت امروز متعهد است وعده های مردم را یک به یک عملی کند.
حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه اگر دولت به مهار تورم توجه نمی کرد تورم 40 درصدی اقتصاد کشور را رو به سقوط می کشاند یادآور شد: علیرغم این مسایل دولت ظرف دو سال این تورم را به 15 درصد کاهش داد که یک معجزه اقتصادی بود.
حجت الاسلام انصاری یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید را توجه به بخش بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: مردم به وضوح تحولات چشمگیری که در این بخش ایجاد شده را درک می کنند.
وی گفت: هم اکنون نزدیک به 10 میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند همچنین در حوزه آموزش فرهنگی اقداماتی انجام شده اما به دلیل محدودیت ها کند بوده است.
به گفته وی هماهنگی و همکاری میان قوا و زدودن تنش میان آنها کانون توجه دولت بوده است.
حجت الاسلام انصاری یادآورشد: علیرغم محدودیت ها درصددیم حدود هزار میلیارد تومان به استان اختصاص یابد، تاکنون بیش از 120 میلیارد تومان اعتبار به راه مریوان - سنندج اختصاص یافته است.
وی توجه به محیط زیست، احیاء و حفظ تالاب ها و دریاچه ها را اولویت های دولت تدبیر و امید و یکی از سیاست های بنیادین برنامه ششم توسعه بیان کرد و افزود: توسعه ظرفیت های بازرگانی در کانون توجه دولت است در همین راستا منطقه آزاد بانه و مریوان مورد مطالعه و تحقیق ویژه دولت قرار دارد.
وی اظهار کرد: بنا نداریم کلنگی بزنیم و میراثی برای دولت های بعدی بماند چون طعم آن را در دولت های قبل چشیده ایم.
به گفته وی حدود 400 میلیارد تومان طرح نیمه تمام دولت های گذشته روی دست دولت باقی مانده است.
حجت الاسلام انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری به عنوان نماینده رییس جمهوری به شهرستان های مریوان و سرواباد سفر کرده است.

*نعمت زاده: ایران پنجمین تولید کننده سیمان در جهان است
وزیر صنعت، معدن و تجارت، سیمان را خمیر مایه توسعه کشور دانست و گفت: ایران پنجمین تولید کننده سیمان در جهان است.
محمد رضا نعمت زاده در آیین افتتاح واحد تولید سیمان های آمیخته و آهک صنعتی و هیدراته در بیجار این واحد تولیدی سیمان را در خاورمیانه بی نظیر توصیف کرد و گفت: این واحد تولیدی در توسعه صنایع پایین دستی موثر است.
وی واحد تولیدی سیمان های آمیخته کردستان را اولین واحد تولیدی اختلاط سیمان خاص دانست و گفت: این واحد تولیدی که یکی از نیازهای کشور است برای مصارف خاص و سازه های دریایی کاربرد دارد.
وی خواستار تبدیل مدیریت کارخانه سیمان به یک واحد مادر شد که بتواند واحدهای دیگر مانند واحد های تولیدی فولاد را نیز تحت پوشش قرار دهد.
* معاون پارلمانی رییس جمهوری از مرز باشماق مریوان بازدید کرد
معاون پارلمانی رییس جمهوری به همراه معاون وزیر جهاد کشاورزی، نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مقامات محلی مریوان از مرز رسمی باشماق بازدید کرد.
رییس گمرک باشماق مریوان در این بازدید باشماق را یکی از گمرکات مهم غرب کشور و دومین مرز مهم کشور دانست و گفت: این مرز باید مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد.
علی گودرزی حجم مبادلات سال گذشته مرز باشماق را شش میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: مرز باشماق نیازمند توجه جدی مسوولان کشوری و اختصاص بودجه کلان است.
او گفت: مرز باشماق از سال 86 به بهره برداری رسیده است اما تاکنون در این مرز وارداتی نداشته ایم، در همین راستا فراهم کردن امکانات تخفیف گمرکات در این منطقه ضروری است.
شماری از تجار و صادرکنندگان مریوانی نیز در این بازدید خواستار اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری صنعتی مریوان، تحقق مدیریت واحد و حمل یکسره کالا در مرز باشماق مریوان شدند.
مرز رسمی باشماق در 15 کیلومتری شهر مریوان و در مرز با کشور عراق واقع شده است و در سال 86 به مرز رسمی و بین المللی تبدیل شد.
سالانه حدود چهار تا شش میلیارد دلار ترانزیت کالا از این مرز انجام می شود.
*بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان کوثر سنندج
دکتر حسن هاشمی قبل از سفر به شهرستان دیواندره از بیمارستان کوثر سنندج بازدید کرد و خواستار تسریع در روند تکمیل این بیمارستان شد.
دکتر هاشمی در بازدید از این بیمارستان 540 تختخوابی در جریان روند احداث آن قرار گرفت و از بخش های مختلف این بیمارستان بازدید کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احداث این بیمارستان را از نیازهای اساسی استان دانست که باید در اولویت کاری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان قرار گیرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید از بیمارستان کوثر سنندج برای بررسی مشکلات حوزه سلامت سقز و دیواندره راهی این دو شهرستان شد.

* با حضور معاون رییس جمهوری مجتمع توانبخشی ایثار افتتاح شد
همزمان با سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به کردستان، مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار سنندج با حضور سید محمدعلی شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسوولان استانی افتتاح شد.
مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار سنندج در زمینی به مساحت 20 هزار متر در 10 هزار متر مربع مفید در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به جامعه ایثارگر کردستان احداث شده است.
این مجتمع شامل سه هزار و 500 متر فضای توانبخشی، پنج هزار و 655 متر فضای ورزشی و هزار متر فضای رستوران در سه طبقه احداث شده است.
مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار سنندج در مجموع شامل استخر شنا، جکوزی، سالن ورزشی چند منظوره، آمفی تئاتر، تاسیسات و فضای اداری است.
به گفته مدیرکل بنیاد شهید کردستان در مجموع 13 میلیارد تومان برای ساخت هزینه شده است که بخشی از این اعتبارات از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و مابقی آن از اعتبارات استانی و ملی تامین شده است.

*معاون رییس جمهوری در امور زنان:
دولت تدبیر و امید به دنبال احیا و ارتقای جایگاه اجتماعی زنان است
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در چندین سال گذشته جایگاه اجتماعی زنان به دلایل متعددی تنزل پیدا کرد اما امروز دولت تدبیر و امید به دنبال احیا و ارتقای این جایگاه است.
شهیندخت ملاوردی در نشست تخصصی با بانوان فرهیخته و برگزیده استان در سنندج افزود: در سفرهای استانی رییس جمهوری مشکلات حوزه بانوان به صورت کلی بررسی می شود و رفع این مشکلات از جمله اهداف اصلی امور زنان است.
او گفت: یکی از طرح های امور بانوان در دولت تدبیر و امید بررسی اطلاعات زنان استان های همجوار به لحاظ شرایط کلی و جزئی است و هدف از این کار ترویج همکاری های شبکه ای و جلوگیری از موازی کاری در حوزه زنان است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سامانه 101 برای بررسی مطالبات به روز بانوان راه اندازی شده است اظهار کرد: 70 درصد پیام های ارسالی به این سامانه مربوط به مباحث اقتصادی، معیشتی و اشتغال است که به عنوان اولویت کاری دولت مشخص شده است.
به گفته وی امسال سال توانمند سازی اقتصادی زنان برای افزایش نرخ مشارکت های زنان و کاهش مشکلات زنان نام گذاری شده است.
ملاوردی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی ها و اتخاذ تفاهم نامه ها، امسال طرح ها به صورت ملی اجرایی می شود گفت: رویکرد اعتدال و ایجاد تعادل در برنامه ششم توسعه به وضوح دیده می شود و اجرای آن از اهداف اصلی دولت است.
وی در ادامه افزود: دولت در برنامه ششم توسعه با جدیت به دنبال توسعه متوازن منطقه ای است و با برنامه ریزی ها و پیگیری های لازم به دنبال آن است که موضوعات محرک توسعه را در خود جای دهد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان ادامه داد: دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی خود از وعده ها و شعارهای غیر کارشناسی پرهیز می کند و اولویت با شعارها و وعده هایی است که قدرت اجرایی و عملیاتی کردن آن وجود دارد.

*بازدید معاون رییس جمهوری از گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی سنندج
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به همراه وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسوولان استانی ه همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به کردستان از گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی سنندج بازدید کردند.
محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این بازدید، اجرای سیستم کشت توت فرنگی به صورت هیدروپونیک را نقطه عطفی در صنعت کشاورزی کشور به ویژه در تولید توت فرنگی دانست و گفت: این سیستم باید در سایر استان ها هم ترویج داده شود.
وی گفت: اجرای این سیستم در کردستان نشان دهنده تخصص کارشناسان این دیار و ظرفیت و پتانسیل بالای نیروی انسانی تحصیل کرده و توانمند این استان است.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در این بازدید گفت: محصولاتی که از طریق کشت هیدروپونیک تولید می شوند ارگانیک بوده و مصرف این محصولات در راستای سلامت مردم همواره توصیه می شود.
محمود حجتی اظهار کرد: اجرای این سیستم کشت تاثیر بسزایی در صرفه جویی مصرف آب دارد و می طلبد چنین شیوه ای بیشتر در سطح کشور ترویج داده شود.
مجتمع گلخانه ای هیدروپونیک توت فرنگی سنندج در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع احداث شده است که از این میزان سه هزار متر مربع آن به گلخانه اختصاص پیدا کرده است.

*با حضور وزیر بهداشت
مزار شهدای شهرستان دیواندره غبارروبی و گلباران شد
همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به کردستان و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی، مزار شهدای دیواندر غبار روبی و گلباران شد.
در این آیین معنوی که در بدو ورود وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان دیواندره انجام شد امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس، فرمانده های نظامی و انتظامی و جمعی از خانواده های معظم این شهرستان حضور داشتند.
* غبار روبی مزار شهدای کامیاران با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در بدو ورود به شهرستان کامیاران با حضور در مزار شهدای این شهر، به مقام شامخ شهدای کامیاران ادای احترام کرد.
دکتر مسعود سلطانی فر در بدو ورود به شهرستان کامیاران با اهداء گل و قرائت فاتحه، به روح والای شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.
وی همچنین از آرامگاه دو شهید گمنام این شهرستان ادای احترام کرد.
1596



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن