تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819232282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس قوه قضائيه: توافق وين حفره‌هاي امنيتي آسيب‌زا دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رئيس قوه قضائيه: توافق وين حفره‌هاي امنيتي آسيب‌زا دارد
رئيس قوه قضائيه خواستار ارزيابي توافق و جمع بندي مذاكرات هسته‌اي مبتني بر مصالح ملي و فارغ از نگاه‌هاي سياسي و جناحي شد و گفت: پذيرش حق غني‌سازي و فعاليت هسته‌اي صلح‌آميز ايران از سوي امريكا و كشورهاي استكباري يك گام رو به جلو براي ايران بوده است. 
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با تأكيد بر اينكه بايد ارزيابي‌هاي صورت گرفته درباره توافق هسته‌اي منصفانه و واقع بينانه باشد گفت: موضوع هسته‌اي و توافق صورت گرفته يك مسئله ملي است و نبايد به هنگام ارزيابي، غيرواقع بينانه و بر خلاف مصالح ملي سخن گفت بلكه بايد با وفاق و همدلي از اين مسئله به عنوان گامي رو به جلو و براي توسعه و پيشرفت كشور و مصالح ملي بهره گرفت. 
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه بايد از رئيس‌جمهور محترم، اعضاي تيم مذاكره كننده و ديگر مسئولان عالي نظام كه در اين امر تلاش كرده‌اند و به ويژه مقام معظم رهبري تشكر كرد و با تأكيد بر اينكه اگر حمايت‌ها و پايمردي‌ها و ايستادگي‌هاي قهرمانانه ايشان بر سر مصالح ملي نبود، غربي‌ها حاضر به پذيرش حق ايران نبودند و مذاكرات به مسير ديگري مي‌رفت، اذعان كرد: در يك ارزيابي منصفانه بايد گفت كه آنچه به دست آمده حاصل مجموع مقدورات كشور و تيم مذاكره كننده بوده است و همه مي‌دانند كه فضاي مذاكرات فضاي بسيار سنگين و شكننده بود. 
رئيس دستگاه قضا تأكيد كرد: از طرف ديگر جمهوري اسلامي ايران در اين مذاكرات و توافق حاصل شده محدوديت‌هاي سنگيني را پذيرفته است كه از آن جمله مي‌توان درباره تعداد سانتريفيوژها، دامنه تحقيق و توسعه امور هسته‌اي و محدوديت‌هاي در مقام اجرا نام برد بنابراين در يك ارزيابي منصفانه هم بايد دستاوردهاي اين توافق از جمله شناخته شدن حق غني‌سازي (ولو در عمل) ملاحظه شود و هم محدوديت‌هاي پديد آمده. آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: روند قانوني تصويب و تأييد اين توافق در كشور بايد طي شود و در اين مسير قانوني قطعاً توافق حاصل شده بايد با دقت، تأني و متانت در شوراي عالي امنيت ملي و مجلس بررسي شود و در يك روند قانوني بايد ضمن نگراني نسبت به محدوديت‌هاي ايجاد شده نسبت به آسيب‌هاي احتمالي و كاهش آنها هم فكر كنيم. رئيس قوه قضائيه يكي از نقاط آسيب پذير را وجود برخي حفره‌هاي امنيتي در توافق صورت گرفته اعلام كرد و گفت: نبايد توافق صورت گرفته مسيري براي تسهيل دسترسي به نقاط امنيتي و نظامي شود و كوتاهي و قصور درباره حل اين موضوع گناهي نابخشودني است. آيت‌الله آملي لاريجاني با ابراز اميدواري نسبت به اينكه با همدلي و وفاق همه مسئولان و مردم اين توافق تبديل به فرصتي براي رشد و توسعه كشور و رفع موانع شود، تصريح كرد: اميدواريم امريكايي‌ها نيز از اين پس درصدد جبران اشتباهات گذشته خود نسبت به مردم و كشور ايران برآيند و در رفتار خود تجديدنظر كنند گرچه در همين روزهاي اخير نيز برخي صحبت‌ها و اظهارنظرهاي صورت گرفته در امريكا نشان مي‌دهد كه گويا قرار نيست آنها در نگاه خود تجديدنظر كنند تا آنجا كه برخي‌ها در امريكاگفته‌اند از اطلاعات به دست آمده حين بازرسي‌هاي هسته‌اي ايران مي‌توان بعدها به منظور حمله احتمالي به اين كشور استفاده كرد كه از چنين سخناني هر انساني بر مي‌آشوبد. 
رئيس قوه قضائيه با طرح اين پرسش كه مگر امريكايي‌ها در طول چند دهه اخير كم ايران را تهديد كردند و آيا غير از اين است كه با حمايت‌هاي امريكا و چراغ سبز آنها صدام به اين كشور حمله كرد و امريكايي‌ها هواپيماي مسافربري ما را سرنگون يا به طبس حمله كردند و دهها جنايت و توطئه ديگر انجام دادند تأكيد كرد: آنها در حالي مردم مقاوم و منسجم ايران را تهديد مي‌كنند كه حتي در كشورهايي مانند عراق و افغانستان هم پيروز نشدند، پس اميدواريم در نگاه خود به ايران كه وحدت و تلاش‌شان در حفظ انسجام ملي و صيانت از كشورشان مثال‌زدني و بي‌نظير است تجديدنظر كنند و كاري نكنند كه بار ديگر خوي استكباري و ضد انساني آنها را آشكار كند. 





تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن