تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802508904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در ارتباط با تست مکانیکی طرف مقابل اصرار داشت و ما مختصرا پذیرفتیم/ شیوه اجرایی تحقیقات آژانس محرمانه خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: صالحی در برنامه گفتگوی ویژه خبری؛
در ارتباط با تست مکانیکی طرف مقابل اصرار داشت و ما مختصرا پذیرفتیم/ شیوه اجرایی تحقیقات آژانس محرمانه خواهد بود
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ما بر روی مواضع خود پافشاری کردیم گفت: تفاهم لوزان سر جایش ماند و خواسته های آن ها جز تست مکانیکی تحمیل نشد.


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران ابعاد فنی برجام امشب 4 مرداد در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
صالحی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی براینکه در روزهای آخر چه موارد فنی باقی مانده بود که جنابعالی به وین رفتید، گفت: وزیر امور خارجه به ایران آمدند و به رئیس جمهور اعلام کردند که بنده باید در وین حضور داشته باشم. 
 
**بر روی مواضع خود پافشاری کردیم 
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه آنچه در لوزان به عنوان محورهای فنی به تفاهم رسیده بودید به نظر می رسید که پیکره های آن مورد تراشیدن قرار گرفته بود و طرف مقابل سعی می کرد تا بیشتر این پیکره را بتراشد افزود: در جلسه ای در وین داشتیم بر روی موضع خود پافشاری کردیم و نپذیرفتیم که بخواهیم در موارد مورد نظر آن ها عقب نشینی کنیم. 
 
وی با اشاره به اینکه موارد مبهم در وین روشن تر شد ادامه داد: مانند بحث ساخت سوخت و بحث 300 کیلو نیز در وین مطرح شد که آن ها ادعا می کردند 300 کیلو اورانیوم بیشتر نباید داشته باشیم به طوری که این ابهام رفع شد و مواردی که برای ساخت سوخت به کار گرفته می شد مستثنی از 300 کیلو قرار گرفت.


**ابهامات بیانیه سوئیس در وین رفع شد 
صالحی با اشاره به اینکه ابهامات بیانیه سوئیس در وین رفع شد خاطر نشان کرد: تست های جدید سوخت تحت عنوان تست PIE مطرح بود که توانستیم این موضوع را جا بیندازیم به طوری که برای استفاده از این فرآیند نیازمند استفاده از یک سری تجهیزات بودیم که آن ها موافق نبودند اما بعدا موافقت صورت گرفت. 
 
**در ارتباط با تست مکانیکی طرف مقابل اصرار داشت و ما مختصرا پذیرفتیم 
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه PIE در آینده در اراک دیزاین می شود ادامه داد: آن ها در ارتباط با تست مکانیکی اصرار داشتند و ما مختصرا پذیرفتیم. 
 
وی با اشاره به اینکه تفاهم لوزان سر جایش ماند و خواسته آن ها جز تست مکانیکی تحمیل نشد بیان کرد: در لوزان منظور از سانتریفیوژها برای غنی سازی اورانیوم بود بنابراین تا زمانی که اورانیوم به سانترفیوژ تزریق نشود سانترفیوژ برای اورانیوم نخواهد بود. 
صالحی با تاکید براینکه سانترفیوژ را می توان برای موارد دیگر به کار گرفت ادامه داد: سانترفیوژهایی که برای موارد دیگر بود را جدا کردیم لذا بعدها گفته شد این مسئله راهی برای تحقیق و توسعه است تا سانترفیوژ جدید را از این طریق به آن وارد کنیم.  
 
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ما چیزی را از دست نداده ایم اظهار داشت: در موارد دیگر پیش بینی های لازم را به عمل آورده بودیم. 
 
وی در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه مفاد قرارداد آژانس با ایران چیست گفت: پرونده ساختگی ایران از سوی آژانس آغاز شد به طوری که بخش عمده ای از ادعاهای آن ها بر روی مسائل غیرصلح آمیز بود. 
 
صالحی با اشاره به اینکه در آن دوران بحثی در خصوص کلاهک هسته ای مطرح نبود اظهار داشت: در آن دوران بیشتر بر روی فعالیت هسته ای تمرکز داشتیم. 
 
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در زمان روحانی یک سری جزییات در پیش گرفته شد به طوری که در زمان لاریجانی ایشان گفتند که تمام سوالاتشان را یک باره مطرح کنند. 
 
وی با اشاره به اینکه آنها شش سوال را مطرح کردند خاطر نشان کرد: این سوالات تحت عنوان مدالیته در زمان البرادعی مطرح شد و زمانی که به جمع بندی رسیدند طرف های مقابل به ناگاه مسئله دیگری را تحت عنوان مطالعات ادعایی مطرح کردند لذا مسیر دیگری باز شد که هیچ ارتباطی با فعالیت های هسته ای نداشت. 
 
صالحی با بیان اینکه این مطالعات ادعایی یا PMD از سوی طرف مقابل مطرح شد خاطر نشان کرد: البرادعی آن زمان این مسئله را به صراحت اعلام کرد که این ادعاها و مستندات قابل اعتماد نیست.


شیوه اجرایی تحقیقات آژانس محرمانه خواهد بود 
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بنده در وین یک تفاهم نامه مجددی را با آقای آمانو در خصوص فعالیت های گذشته و حال ایران امضا کردیم گفت: اصل چیزی که امضا کردیم محرمانه نیست اما ما فقط در بحث پادمانی عنوان کردیم زمانی که بازرسان آژانس به ایران می آیند در برخی امور با یک قراردادهایی شیوه بازرسی و چگونگی انجام بازرسی در موارد خاص را ببندیم و با آنها تفاهم کنیم، این موارد یک مواردی بین کشور ما و آژانس خواهد بود یعنی به طور مثال فرض کنید که نحوه بازرسی از راکتور اراک بین ایران و آژانس بحث و ترتیبات لازم آن مشخص می شود و براساس آن کارش را انجام خواهد داد. 
 
**تحقیقات آژانس از فعالیت های هسته ای ایران 15 دسامبر به شورای حکام اعلام خواهد شد  
وی با بیان اینکه تفاهمی که بین ما و آژانس در خصوص شیوه انجام کار صورت می گیرد یک امر محرمانه است گفت: پس از تحقیقات آژانس و براساس شیوه ای که ما با هم تعیین کردیم نتیجه شورای حکام اعلام خواهد شد و قرار است که آژانس نتیجه تحقیقات خود را 15 دسامبر سال جاری به آژانس اعلام کند.  
 
صالحی تصریح کرد: آژانس پس از تحقیقات انجام شده نظر خود را ارائه خواهد کرد و برجام مستقل از این نظر کار خود را جلو می برد و الزاما ممکن است در 15 دسامبر وقتی آژانس نظر می دهد پرونده هسته ای ایران بسته نشود ولی این اقدام کافی است که برجام کارش را ادامه دهد. 
 
رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با بیان اینکه ما باید به سمت اخذ کارت سفید ازآژانس برویم گفت: بعد از اینکه برجام عملیاتی شد پذیرفتیم که پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا کنیم تا زمانی که این پروتکل به تصویب مجلس برسد. 
 
**راکتور اراک هم چنان راکتور آب سنگین باقی خواهد مان 
وی در ادامه در خصوص فعالیت راکتور آب سنگین اراک اظهار داشت: تعریف راکتور آب سنگین به غنای سوخت نیست بلکه تعریف راکتور آب سنگین به استفاده از آب سنگین به عنوان کند کننده و منعکس کننده نیترون است لذا راکتور آب سنگین اراک راکتور آب سنگین باقی می ماند 







خبر در حال تکمیل است...





اخبار مرتبط

موضوع موشکی در قطعنامه یک الزام قطعی نیست/ پاسخ منفی کنگره اشتباه بزرگی خواهد بود
"محرمانه‌های هسته‌ای" که وجود ندارند
افق‌های جدیدی در صنعت هسته‌ای کشور باز شده است/ضرورت صیانت از ذخایر کشور
PMD زیاده‌خواهی‌ای که تقلیل می‌رود
کلنگ زنی بزرگترین بیمارستان تخصصی هسته‌ای با بودجه هزار میلیارد تومانی؛ بزودی
دستاورد ما از این مذاکرات پارادایم روابط بین‌الملل را تغییر خواهد داد
شورای امنیت هفته آینده در قطعنامه‌ای برنامه هسته‌ای ایران را به رسمیت می‌شناسد
ایران و غرب به جمع‌بندی هسته‌ای دست یافتند
تیم مذاکره کننده با رعایت خطوط قرمز دستاورد خوبی را به دست آورد / رابطه تنگاتنگ بین مردم و حاکمیت امروز در اتریش به صراحت نقش خودش را نشان داد




۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن