تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802974785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيام سفر فابيوس، معذرت‌خواهي و تسليم در برابر اقتدار ملت ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۳۶ب.ظ)
پورمحمدي: پيام سفر فابيوس، معذرت‌خواهي و تسليم در برابر اقتدار ملت ايران است موج - وزير دادگستري در واکنش به سفر وزير امور خارجه فرانسه به ايران و موضوع پرونده خون‌هاي آلوده، اظهارداشت: اين‌ها مي‌خواهند گليم خود را از آب در بياورند و حالا سراسيمه بلند شده‌اند تا از قافله عقب نمانند. البته اين پيام جز معذرت‌خواهي و تسليم در برابر اقتدار ملت ايران و پذيرفتن اينکه تحريم‌هايشان ظالمانه بوده است، ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج، مصطفي پورمحمدي روز يکشنبه‌ در مراسم معارفه معاونت‌هاي مالکيت فکري، امور بين‌الملل و حقوق بشر و معاونت مديريت و توسعه منابع انساني وزارت دادگستري، افزود: دعاي مردم سبب شد تا فرهنگ و دينمان عزت و اعتلاي بيشتري يابد و دستاورد هسته‌اي يکي از محصولات ارزشمند اين همت والا و صداقت متراکم در جامعه و حق طلبي مردم و برکات الهي است.
وي گفت: ملت ايران در مذاکرات هسته‌اي بخشي از توانايي خود را نشان دادند و اين گفتگو‌ها صرفاً يک گفتگو نبوده بلکه جدال حق و باطل است و با جدال احسن، خداوند اين توفيقات را نصيب ملت ما کرد.
پورمحمدي افزود: وقتي دشمن اعتراف مي‌کند که ما توان جنگيدن با ايران را نداريم و ايران متفاوت از عراق و افغانستان است و جمهوري اسلامي ايران دستاوردهاي بزرگ فني و علمي دارد و حتي نمي‌توانيم تحريم‌ها را آنچنان که مي‌خواهيم ادامه دهيم بدان معناست که دستاورد بزرگي نصيب ما شده است. اين که آمريکا مي‌گويد گزينه‌ها روي ميز است، حرف‌هاي تکراري است و ۳۰ سال است که اين حرف‌ها را مي‌زنند و غلط زيادي مي‌کنند.
وزير دادگستري ادامه داد: آنچه مسلم است دشمن به راحتي به اين توافق تمکين نکرده و در اجرا نيز به راحتي تمکين نخواهد کرد.
وي گفت: همه ما بايد آنچه به دست آمده را جدي و بزرگ ببينيم، دشمن جسارت نمي‌کند شرط‌هاي نامعقول براي ما بگذارد اما برخي دوست دارند به زبان دشمن شرط‌هاي آنچناني را القا کنند و مي‌گويند فلان مقام گفته است شرط آن‌ها براي توافق هسته‌اي به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي است. مقاماتي که از زبان آن‌ها چنين شرط‌هايي عنوان شده در ملاقات با رئيس‌جمهور مي‌گويند ما کجا اين حرف‌ها را زديم که روزنامه‌هاي شما اين حرف‌ها را مي‌نويسند. اين مسأله در دستور کار شوراي امنيت ملي قرار گرفته تا مشخص شود اين خبر از کجا آمده و چه کسي اين خبر را داده است.
وزير دادگستري در ادامه به سفر برخي مقامات خارجي به کشورمان طي روزهاي آينده اشاره کرد و افزود: برخي مي‌گويند چرا براي اين مقامات فرش قرمز پهن مي‌کنيد؟ در جلسه سه روز پيش کميته روابط خارجي سناي آمريکا با سه وزير ايالت متحده از جمله جان کري يکي از سناتورهاي با سابقه و مؤثر کنگره خطاب به آن‌ها گفت که شما ما را ذليل کرديد و هنوز توافق نهايي نشده هيات‌هاي مختلف خارجي راهي ايران مي‌شوند. دشمن مي‌گويد اشتباه کردم و نمي‌خواهم وضعيت قبلي را ادامه بدهم و امروز نيز کسي براي آن‌ها هورا نمي‌کشد. جمهوري اسلامي ايران در برقراري روابط اقتصادي با کشورهاي ديگر هيچ محدوديتي نداشت و به آن‌ها مي‌گوييم شما خودتان را محدود کرديد.
وي تاکيد کرد: همان طور که دولت اعلام کرده تمام توافقات، امسال اثر اقتصادي نخواهد داشت و سال آينده نيز برمبناي اقتصاد مقاومتي و تلاش دروني فعاليت خواهيم کرد. دشمن در مسير پيشرفت جمهوري اسلامي ايران سنگ انداخته بود و ما سعي کرديم سنگ‌هايش را برداريم و جاده را براي تسريع پيشرفت خودمان هموار کنيم بنابراين بايد از اين فرصت به خوبي استفاده شود.
پورمحمدي در حاشيه اين مراسم در خصوص خبر به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي از سوي هياتي که به ايران سفر کرده بود و پيگيري اين موضوع در شوراي عالي امنيت ملي، گفت: اصل خبر دروغ است زيرا وزير اقتصاد آلمان در ديدار با رئيس‌ جمهوري گفت که من حرف نزده‌ام و اعتراض کرد که چرا چيزي که ما نگفته‌ايم در رسانه‌هاي شما مطرح شده و رئيس‌جمهوري از شوراي عالي امنيت ملي پيگيري کردند و قرار شده که بررسي کنند که خبر از کجا مطرح و به نشريات آمده و منتشر شده است.
وزير دادگستري در پاسخ به اين سوال که اين موضوع قبل از سفر هيات آلماني منتشر شده بود، گفت: من جزئيات را نمي‌دانم ولي اصل خبر اينچنين است که کساني که اين خبر به آن‌ها نسبت داده شده خبر را تکذيب کردند و پيش آقاي رئيس‌ جمهوري نيز اعتراض کردند که چرا اين خبرها نسبت داده شده است.
پورمحمدي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص پرونده خون‌هاي آلوده و همزماني اين موضوع با سفر وزير امور خارجه فرانسه به ايران و اينکه گفته مي‌شود دولت در اين موضوع هيچ گونه اقامه دعوايي نداشته است، گفت: پرونده زياد داريم. جنايات برخي از کشورها و شرکت‌هاي غربي عليه ملت ايران زياد است و بايد براي هر کدام پرونده ايجاد شود.
وي در پاسخ به اين سوال که متهم اين پرونده فابيوس است، افزود: بايد مستندات کافي باشد تا توسط مرجع قضائي مورد تعقيب و پيگيري قرار گيرد. آقاي فابيوس الآن به عنوان مقام رسمي به ايران مي‌آيد و به عنوان متهم به ايران سفر نمي‌کند. اگر هم پرونده اتهامي وجود داشته باشد بايد مسير خود را طي کند و متهمان تحت تعقيب قرار گيرند.
وزير دادگستري در پاسخ به اين سوال که گفته مي‌شود دولت در ارتباط با اين موضوع کاري نکرده است، گفت: اين موضوع را بايد از کساني که چنين ادعايي دارند بپرسيد زيرا اين کاري است که بايد توسط مراجع حقوقي ما و نهادهايي که اين آسيب‌ها به آن‌ها رسيده است، انجام شود.
پورمحمدي افزود: البته اين مسأله مربوط به امسال نيست، بلکه مربوط به ۲۰ سال قبل است. در دولت‌هاي گذشته بايد اين موضوع پيگيري مي‌شد و پرونده‌‌اي نيست که در طول يک سال گذشته ايجاد شده باشد.
وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص سفر وزير خارجه فرانسه به ايران و اين که گفته مي‌شود وي حامل پيام خاصي است، گفت: ايشان کسي نيست که حامل پيام باشد. اين‌ها مي‌خواهند گليم خود را از آب در بياورند و حالا سراسيمه بلند شده‌اند تا از قافله عقب نمانند. البته اين پيام جز معذرت‌خواهي و تسليم در برابر اقتدار ملت ايران و پذيرفتن اينکه تحريم‌هايشان ظالمانه بوده است، ندارد. اين‌ها اگر راست مي‌گويند بايد روابط جديدي را بر پايه صداقت برقرار کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن