تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798465879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 53 درصدی زنان سرپرست خانوار


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
رشد 53 درصدی زنان سرپرست خانوار
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زنان سرپرست خانوار در سال 1375، یک‌میلیون و 200 هزار نفر، در سال 85 با 28 درصد رشد به یک‌میلیون و ششصد هزار نفر و سال 1390 با آمار 2 میلیون و پانصد هزار نفری رشد 53 درصدی را از آن خود کرد.
به گزارش خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی‌بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست با اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رویکرد نوین با ابزار علم و کارشناسی تخصصی در راستای رفع مشکلات قدم برمی‌داریم، گفت: در جامعه کنونی با توجه به تغییر شیوه زندگی متأسفانه روز به روز شاهد آسیب اجتماعی در جامعه هستیم؛ بطوری که آمار زنان سرپرست خانوار در سال 1375، یک‌میلیون و 200 هزار نفر، در سال 85 با 28 درصد رشد به یک‌میلیون و ششصد هزار نفر و سال 1390 با آمار 2 میلیون و پانصد هزار نفری رشد 53 درصدی را از آن خود کرد.


معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه زن سرپرست خانوار مشکلی انتزاعی نیست بلکه ناشی از طلاق است، افزود: با توجه به آمار رسمی و ثبت‌شده از میان یک‌میلیون و 200 هزار نفر معتاد در سال 1386، 4 درصد مونث بودند که در سال 1390 به 10 درصد افزایش یافته است. از طرفی دیگر افزایش اختلالات روحی و روانی در سنین 15 تا 60 سال به 24 درصد رسیده است؛ همچنین در سال 90 با رشد 24 درصدی اعتیاد به مواد مخدر صنعتی روبرو بودیم که این بحران عظیمی برای جامعه است.


وی، تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و یکصد هزار معلول تحت پوشش خدمات توانبخشی بهزیستی هستند که از این تعداد 400 هزار نفر در روستا سکونت دارند؛ با این حال بهزیستی با نگاه کارشناسی و استفاده از آموزه‌های دینی پایداری خانواده‌ها را به همراه خواهد آورد که این امر اقدامات پیشگیرانه فراگیر همراه با برنامه‌ریزی را در راستای کاهش بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی را به عنوان استراتژی اول طلب می‌کند که در سه سطح اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و غربالگری، اجرای اقدامات مداخله‌محور مبتنی بر شواهد در راستای پیشگیری و درمان و بازتوانی و توانمندسازی افراد آسیب‌دیده صورت می‌پذیرد.


محسنی‌بندپی در ادامه بر ضرورت واحد شدن تولیت حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: بیش از یک دهه غربالگری شنوایی و بینایی در دستور کار قرار داشته که از سال گذشته نیز غربالگری اضطراب نیز در مهدهای کودک اجرایی شد.


معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت 584 مرکز خانه کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی، افزود: 82 مرکز دولتی بالغ بر 2 هزار و 100 کودک را نگهداری می‌کنند و 502 مرکز دیگر که با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد به بخش غیردولتی واگذار شده است که به 7 هزار و 900 نوجوان خدمت‌رسانی می‌کنند در این میان هم 13 هزار و 200 کودک در قالب امین موقت به نهاد خانواده واگذار شده است؛ با این حال سالانه نزدیک بر 900 نفر کودک وارد بهزیستی می‌شوند.


وی با بیان اینکه 180 هزار زن سرپرست خانوار در بانک اطلاعاتی بهزیستی پرونده دارند، تصریح کرد: سالانه 10 درصد از این افراد در پروسه توانمندسازی از چرخه حمایتی خارج می‌شوند و به ازای آن افراد پشت نوبتی وارد چرخه حمایتی بهزیستی می‌شوند که باید نسبت به بهره‌مندی آنها از بیمه چندلایه اجتماعی اقدام کنیم.


محسنی‌بندپی، در پایان یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور به 23 هزار کودک چندقلو ماهانه هزینه تغذیه‌ای معادل صدهزار تومان پرداخت می‌کند.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

شناسایی و ساماندهی خیرین در اولویت شورای مشارکتهای مردمی ملارد
6 میلیون فرد گرسنه در کشور وجود دارد
از نصب پل عابر مکانیزه تا افتتاح پروژه تجزیه و تحلیل حوادث
از حضور معاونین بهزیستی در شیرخوارگاه رفیده تا تدوین سند حمایتی کاهش آسیب‌های اجتماعی
رسانه ملی؛ بازتاب صدای معلولان




۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن