تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804250350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زلف «دلواپسان» این بار به بورس و ارز گره خورد رسانه‌های اصلاح‌طلب به دنبال کشف «جمشید بسم‌الله» جدید در بازار


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: زلف «دلواپسان» این بار به بورس و ارز گره خورد
رسانه‌های اصلاح‌طلب به دنبال کشف «جمشید بسم‌الله» جدید در بازار
رسانه‌های اصلاح‌طلب که در ماه‌‌های اخیر هر اتفاق ناخوشایند سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به زلف کلیدواژه «دلواپس» گره می‌زنند؛ این بار سراغ بازار بورس و ارز رفتند.

خبرگزاری فارس: رسانه‌های اصلاح‌طلب به دنبال کشف «جمشید بسم‌الله» جدید در بازار



به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، رسانه‌های اصلاح‌طلب که در ماه‌‌های اخیر هر اتفاق ناخوشایند سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به زلف کلیدواژه «دلواپس» گره می‌زنند؛ این بار سراغ بازار بورس و ارز رفتند تا منتقدان را دلیل اصلی عدم رشد مثبت بازار بورس بعد از جمع‌بندی وین بدانند. رسانه‌های فوق که در روزهای نخست بعد از جمع‌بندی وین دچار سردرگمی شده بودند و عدم واکنش بورس به این جمع ‌بندی را نشانه «منطقی» شدن و عدم وابستگی به «دولت» ‌می‌دانستند، امروز بعد از گذشت دو هفته توپ را در زمین منتقدان انداختند تا امروز یکشنبه 4/5/94 در خط خبری هماهنگ بار دیگر به یک جمع بندی برای رشد منفی بورس برسند؛ «دلواپسان»  

در همین خصوص سایت اصلاح‌طلب عصرایران با درج گزارشی با عنوان «شرح حال بورس تهران، از شائبه تحرکات دلواپسان تا سیگنال رشد» برای اثبات نظریه خود به یک پیام در شبکه‌‌های اجتماعی استناد کرد! این سایت مدعی شد: در این روزهای تلخ برخی از سرمایه گذاران بورس تهران که هم خسته اند و هم عصبانی و در واقع تنها امید خود برای جبران زیان 19 ماه گذشته خود یعنی توافق بزرگ را در بازار سهام برباد رفته می بینند، در شبکه های اجتماعی نوشته بودند: «کار کار مخالفان است، یعنی همان دلواپسان. آن ها در بورس دارایی هایی دارند و الان هم که از توافق راضی نیستند در حال فروش سهام در بازار هستند». البته عصرایران در ادامه اینگونه می‌نویسد: منفی بودن بورس پس از توافق هر چند عجیب به نظر می رسد و حتی با وجود گزارش های منفی شرکت ها انجام توافق دست کم باید یکی دو روزی محرک مثبت بازار سهام بود،ولی شائبه دستکاری در بازار و عمدی بودن منفی بازار بعد از توافق هم با مکانیزم های نظارتی موجود براحتی امکان پذیر نیست و تنها در حدس و گمان می تواند باشد.  

اما روزنامه ابتکار تکه‌ای دیگر از این پازل را پر می‌کند و در گزارشی با عنوان
«پشت پرده افزایش نرخ دلار از زبان صرافان؛ بازار ارز به استقبال توافق نرفت» به نحوی این نوید را به خواننده خود می‌دهد که از پشت پرده‌ای در این خصوص اطلاع‌ دارد اما در متن گزارش خود به مصداق خاص و مشخصی در این خصوص اشاره نمی‌کند. در حقیقت روزنامه فوق در سیاست‌ رسانه‌ای اصلاح‌طلبان، برای عدم تاثیر مثبت جمع بندی وین بر بازار بورس و ارز نقش خود را تنها در ایجاد یک «گره» ذهنی ایفا می‌کند و ادامه کار را به دیگر رسانه‌های اصلاح‌طلب واگذار می‌کند.    

روزنامه آرمان هم همان نقش روزنامه ابتکار را ایفا می‌کند و با انتخاب تیتر مدعی می‌شود که «شاخص بورس تهران که در سه روز معاملاتی بعد از عید سعید فطر 7/1 درصد از بازدهی سرمایه‌گذاران را پس گرفته در این هفته با شائبه‌هایی در خصوص احتمال عمدی بودن منفی شدن بازار از سوی گروه‌های مخالف و منتقد توافق مواجه بود».    

روزنامه آفتاب یزد نیز در گزارشی با عنوان «همیشه پای یک دلواپس در میان است!» سعی کرد تا روند منفی شاخص بورس را به منتقدان توافق هسته ای ربط دهد اما در هیچ جای این گزارش دلیلی برای اثبات این ادعای خود عنوان نکرد. این روزنامه در مقدمه مطلب خود تلاش می‌کند تا ادعای اثرگذاری منتقدان توافق هسته‌ای در منفی شدن شاخص بورس را از زبان برخی فعالان اقتصادی مطرح کند که در این کار هم چندان موفق نبود. در بخشی از این گزارش، حمید میرمعینی در پاسخ به سوال آفتاب یزد که تاچه حد شایعه دست داشتن برخی گروه های سیاسی منتقد توافق هسته ای موسوم به "دلواپسان" در منفی شدن بازار به واقعیت نزدیک است، می‌گوید: این موضوع را نه به طور کامل می توان رد و نه تایید کرد، چرا که چنین اتفاقی به حضور فعال و تاثیر گذار این افراد در بازار بستگی دارد و نمی توان به صورت قطعی درباره آن نظر داد. اما روزنامه آفتاب یزد در ادامه گزارش خود هیچ اشاره‌ای به حضور و تاثیر افراد یا گروه‌‌هایی با عنوان «دلواپسان» در بازار بورس ‌نمی‌کند و گزارش خود را ارائه آمار ارقامی درباره بازار بورس به پایان می‌برد.     انتهای پیام/

94/05/04 - 13:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن