تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803686956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاي طلب، سواحل مکران را به به ما بدهيد براي ترانزيت نفت و گاز / استفاده شدن چک هاي تامين اجتماعي در معاملات نفتي بابک زنجاني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۳۵ب.ظ)
رئيس سازمان تامين اجتماعي: جاي طلب، سواحل مکران را به به ما بدهيد براي ترانزيت نفت و گاز / استفاده شدن چک هاي تامين اجتماعي در معاملات نفتي بابک زنجاني موج - رئيس سازمان تامين اجتماعي با اشاره به اين که بابک زنجاني چک هاي سازمان تامين اجتماعي را در معاملات نفتي خود استفاده شده است، در مورد طلب سازمان از دولت گفت: پيشنهاد داديم که با واسطه‌دادن حقوق مالکانه و عرصه‌هايي در منطقه مکران به سازمان، بدهي دولت به سازمان پرداخت شود تا با توجه به نزديکي اين منطقه به آب‌هاي آزاد، سازمان ترانزيت نفت و گاز را تسهيل کند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدتقي نوربخش، رئيس سازمان تأمين اجتماعي، با اشاره به استفاده بابک زنجاني از چک هاي سازمان تامين اجتماعي که تحويل وي شده در معاملاتي نفتي گفت: براساس تصويب بانک ملت و طبق قرارداد وي با مرتضوي، رئيس وقت سازمان، ميزان تفاهم‌نامه ١٢‌هزار و ٥٠٠‌ ميليارد تومان بوده اما مبلغ ١٧‌هزار و ٥٠٠‌ ميليارد تومان چک کشيده شده و در اختيار وي قرار داشته و با وجود پيگيري‌هاي ما هنوز به سازمان برنگشته است.

وي با بيان اين که دو قطعه از چک هاي مزبور به مبلغ چهار ‌ميليارد و ٢٠٠‌ ميليون توماني براي ضمانت استفاده شده، افزود: يقين ندارم اما در ابتدا يک قطعه چک بوده بعدا به پنج قطعه شده تقسيم شده که مورد استفاده زنجاني قرار بگيرد.

نوربخش در مورد سرانجام چک ها با طرح اين که چک‌ها هنوز به سازمان برنگشته است، تصريح کرد: ما در موعد مقرر شکايتي از بابک زنجاني را براي شعبه شش تنظيم کرديم و پيگيري جدي مي‌کنيم، اما؛ هنوز چکي به سازمان برنگشته است.

رئيس سازمان تامين اجتماعي در پاسخ به اين سوال که آيا چک ها نزد دستگاه قضا يا وزارت نفت‌اند، پاسخ داد: ما حقيقتا در اين رابطه هنوز پاسخي دريافت نکرده‌ايم. اما در اين که چک‌ها کشيده شده و در اين که اول يک قطعه بوده و سپس پنج قطعه شده و همچنين اين که از دو قطعه از چک‌ها براي معاملات بابک زنجاني استفاده شده، شکي نداريم.

وي پيرامون بسته پيشنهادي سازمان تامين اجتماعي به دولت درباره نحوه پرداخت بدهي‌ها، اظهار کرد: مذاکراتي از سوي مديريت سازمان با سازمان مديريت انجام شد. دکتر نوبخت اين قول را دادند که در قالب برنامه ششم توسعه اين بدهي‌ها پرداخت شود. مسائلي وجود دارد از جمله اين که در سال ٩٢ قانوني توسط مجلس تصويب شد مبني‌ بر اين که بدهي دولت از طريق بنگاه‌هاي اقتصادي منتقل و پرداخت نشود. پس طبيعتا يا بايد به‌ صورت نقد داده شود يا با توجه به اين که سازمان تأمين اجتماعي داراي بنگاه‌هايي اقتصادي همچون نفت و گاز است که فعاليت‌هايشان در راستاي توسعه ملي است، بخشي از آن به‌ صورت خوراک به اين بنگاه‌ها داده شود و از محل منابع ملي براي دادن اين بدهي استفاده شود. پيشنهادات خود را به‌صورت کتبي ارائه کرده‌ايم.

نوربخش درباره اين که آيا قرار شده اين بدهي ها در قالب تحويل خوراک به پتروشيمي‌هاي نفت و گاز پرداخت شود يا خير، تصريح کرد: در بخش مکران که توسعه و آباداني‌اش مورد تأييد مقام معظم رهبري است، سازمان از يک‌سال پيش مطالعاتش را شروع کرده و در قالب بودجه سال ٩٤ به کميسيون‌هاي اقتصادي، اجتماعي و بهداشت و درمان مجلس پيشنهادات مشخصي را ارائه کرديم و در اين کميسيون‌ها به تصويب رسيد، اما در کميسيون تلفيق تصويب نشد و به صحن مجلس نيامد.

رئيس سازمان تامين اجتماعي در تشريح دقيق پيشنهاد خود اظهار کرد: پيشنهادمان اين بود که با واسطه‌ دادن حقوق مالکانه و عرصه‌هايي در منطقه مکران به سازمان که منطقه وسيعي است، از چابهار تا خرمشهر، بدهي دولت به سازمان پرداخت شود.

وي ادامه داد: مطالعات اقتصادي طرح در سازمان انجام شده و مي‌توان در عرصه‌هاي مختلف و با استفاده از ابزارهاي اقتصادي و مالي سازمان و هلدينگ‌هاي گردشگري، نفت و گاز و... با ايجاد هم‌افزايي، هم براي توسعه ملي و توسعه منطقه مؤثر بود و هم سواحل وسيعي از ميهن اسلامي‌مان که قرن‌ها بلااستفاده بوده و در مقابل آن کشورهاي عربي قرار دارد و شاهد رشد اقتصادي و تجاري در آنها هستيم و رشد اقتصادي اتفاق مي‌افتد، با توجه به نزديکي اين منطقه به آب‌هاي آزاد و بين‌المللي، سازمان مي‌تواند هم ترانزيت نفت و گاز را تسهيل کند و هم در مسائل تجاري مؤثر باشد. ضمن اين که از اين پتانسيل‌ها تاکنون استفاده نشده است.

نوربخش در مورد چرايي رأي نياوردن پيشنهاد سازمان تامين اجتماعي در کميسيون تلفيق، گفت: بالاخره رأي نياورد اما قطعا براي سال ديگر پيگيري مي‌شود؛ چراکه بسياري از بنگاه‌هاي تجاري دولت واگذار شده و ما به‌ دنبال اعطاي حقوق مالکانه به سازمان هستيم تا از پتانسيل‌هاي ديگري استفاده شود. ضمن اين که بدهي دولت به سازمان هم بدهي ملي است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن