تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799231757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت واحد نيمه‌ صنعتي براي توليد سوخت مايع از گاز طبيعي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۱۷ق.ظ)
نخستين بار انجام مي گيرد؛ ساخت واحد نيمه‌ صنعتي براي توليد سوخت مايع از گاز طبيعي موج - بر اساس قرارداد پروژه پژوهشي ميان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب به نمايندگي از شرکت ملي نفت ايران، واحد نيمه‌صنعتي با ظرفيت هزار بشکه در روز براي توليد سوخت مايع از گاز طبيعي با به‌کارگيري فناوري پيشرفته راکتور دوغابي نخستين بار در کشور ساخته مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، منصور بزمي، رئيس پرديس پايين‌دستي پژوهشگاه صنعت نفت، با بيان اين‌که اين قرارداد ۲۳ تير در اهواز به امضا رسيد، گفت: طبق اين قرارداد اجراي پروژه پژوهشي «تدوين دانش فني، طراحي مفهومي و پايه پيشرفته واحد نيمه‌ صنعتي توليد سوخت مايع از گاز طبيعي (GTL)» در شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شد.
وي با اشاره به اين‌که اين قرارداد داراي دو فاز است، تصريح کرد: در فاز نخست، پژوهشگاه طراحي مفهومي،‌ طراحي پايه پيشرفته و همچنين تهيه مدارک مناقصه را بر عهده دارد و فاز دوم اين پروژه نيز شامل طراحي تفصيلي، خريد، نصب و راه‌اندازي خواهد بود.
رئيس پرديس پايين‌ دستي پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اين‌که پژوهشگاه بالغ‌بر ۱۵ سال بر روي فناوري جي تي آل فعاليت مي‌کند، افزود: هم اکنون اين مرکز در نخستين اقدام تجاري‌سازي اين فناوري ارزشمند ملي با کمک بخش خصوصي بر روي يک واحد صنعتي ۳۰۰۰ بشکه‌اي کار مي‌کند که فناوري به کار گرفته شده در اين واحد از نوع بستر ثابت (fixed bed) است.
وي در ادامه اظهار کرد: فناوري‌اي که با شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب قرارداد آن به امضا رسيده است از نوع راکتور دوغابي (Slurry Bed) است که در مقايسه با فناوري بستر ثابت، اقتصادي‌تر و همچنين پيشرفته‌تر است.
بزمي با اشاره به اين‌ که با استفاده از اين فناوري مي‌توان اقتصاد واحدهاي جي.تي.آل را بهبود بخشيد، گفت: از معدود کشورهايي که در دنيا داراي اين فناوري هستند شرکت ساسول در آفريقاي جنوبي است که هم اکنون توانسته است يک واحد صنعتي را در قطر بسازد.
وي در ادامه يادآور شد: ديگر کشورهاي پيشرفته دنيا همانند کشور ما داراي پايلوت هستند و ما مي‌توانيم با انجام اين پروژه و همچنين با طراحي و ساخت نمونه واحد نمايشي، دانش فني خود را تکميل کنيم.
بزمي اظهار اميدواري کرد: پس از ساخت واحد نمونه نمايشي يک هزار بشکه‌اي بتوانيم واحدهاي جي.تي.آل راکتور دوغابي (Slurry Bed) را در مقياس صنعتي براي کشور طراحي کنيم.
رئيس پرديس پايين‌دستي پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اين‌که دانش طراحي پايه از ديگر کشورها اصولاً خريداري مي‌شود، گفت: در فاز نخست اين قرارداد طراحي مفهومي و همچنين طراحي پايه پيشرفته را پژوهشگاه به عهده خواهد داشت تا از اين طريق بتوانيم از ديگر کشورها بي‌نياز شويم.
بزمي درباره مدت زمان اجراي اين پروژه تصريح کرد: طبق اين قرارداد، پژوهشگاه يک سال زمان براي انجام اين پروژه در اختيار دارد، که ما تلاش مي‌کنيم در همين مدت اين پروژه را به انجام برسانيم.
وي با اشاره به اين‌ که پروژه جي.تي.آل از نوع راکتور دوغابي (Slurry Bed) در اختيار معدود کشورهاي صاحب فناوري دنياست، گفت: با توجه به منابع عظيم نفتي در کشور اين نياز احساس مي‌شود که علاوه بر مصرف گاز به صورت خام بتوانيم آن را به فرآورده نيز بدل کنيم که جي.تي.آل يکي از اين فناوري‌ها براي تبديل گاز به فرآورده به شمار مي‌آيد.
بزمي با تأکيد بر اين‌ که اگر بخواهيم در زمينه جي.تي.آل به پيشرفت‌هايي دست پيدا کنيم بايد از فناوري‌هاي جديد نظير راکتور دوغابي (Slurry Bed) استفاده شود، اظهار کرد: از آنجا که پروژه‌اي که پژوهشگاه در حال انجام آن است از نوع نمونه واحد نمايشي است به‌صرفه اقتصادي آن توجه زيادي نمي‌شود، بلکه مهم‌ترين هدف از انجام اين پروژه‌ها، تکميل چرخه فناوري و همچنين دانش فني است و از اين‌رو در واحدهاي صنعتي با ظرفيت‌هاي بالا بحث اقتصادي حائز اهميت مي‌شود.
وي در ادامه ابراز اميدواري کرد: با مساعدت مديران شرکت ملي نفت ايران که در انعقاد اين قرارداد همکاري داشتند بتوان يک فناوري مهم روز را در کشور اثبات کرد و همچنين در زمينه تبديلات گازي در منطقه حرفي براي گفتن داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن