تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798460375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي قرارداد پژوهشي توليد سوخت مايع از گاز طبيعي/ضرورت توليد GTL از لحاظ اقتصادي و زيست‌ محيطي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۳۱ق.ظ)
امضاي قرارداد پژوهشي توليد سوخت مايع از گاز طبيعي/ضرورت توليد GTL از لحاظ اقتصادي و زيست‌ محيطي موج - اجراي پروژه پژوهشي «تدوين دانش فني، طراحي مفهومي و پايه پيشرفته واحد نيمه صنعتي توليد سوخت مايع از گاز طبيعي (GTL)» در شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب در قراردادي به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، آيين امضاي اين قرارداد سه‌شنبه شب (۲۳ تير) در سالن جلسات مديريت شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب در اهواز برگزار شد.
در اين آيين مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب در سخناني با اشاره به اهميت اين پروژه از زحمات و تلاش‌هاي کساني که در انجام مقدمات آن نقش داشته‌اند، قدرداني کرد.
بيژن عالي پور، با اشاره به همکاري‌هاي مشترک اين شرکت با پژوهشگاه صنعت نفت، اظهار اميدواري کرد: فاز دوم اين پروژه نيز به‌ زودي شروع و در زمان مقرر تکميل شود.
مدير توليد شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب نيز در تشريح اهميت اين پروژه توضيح داد: با توجه به اين‌که کشور ما با داشتن حدود ۱۸ درصد ذخاير گازي جهان مقام نخست را دارد، استفاده از روش‌هاي جديد براي تبديل گاز به فرآورده‌هاي با ارزش افزوده بسيار ضروري به نظر مي‌رسد.
عبدالرضا دبيري اظهار کرد: در گذشته در کشور از گازهاي همراه نفت تنها به عنوان سوخت واحدهاي صنعتي و خانگي استفاده مي‌شد که در ادامه، توليد محصولات با ارزش اقتصادي بيشتر از گاز مانند اتان، متان، متانول و آلان جي (LNG) در دستور کار قرار گرفت.
وي افزود: آخرين روشي که با اين هدف بر روي آن کار شد توليد سوخت مايع از گاز طبيعي (GTL) است که با توجه به منابع عظيم گازي کشور مي‌تواند از جنبه‌هاي اقتصادي و زيست‌ محيطي اثرات مثبتي داشته باشد.
دبيري گفت: دانش فني اين روش در مقياس آزمايشگاهي در پژوهشگاه صنعت نفت تدوين شده است و براي احداث واحد نيمه صنعتي آن، شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب اعلام آمادگي کرده است.
در ادامه، رئيس پژوهش و فناوري شرکت ملي مناطق نفت‌ خيز جنوب به تشريح جزئيات اين پروژه پرداخت و گفت: در فاز نخست اين پروژه، پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان مجري پژوهشي نسبت به تهيه بسته طراحي مفهومي و طراحي بنيادي پيشرفته واحد نيمه صنعتي تبديل گاز طبيعي به سوخت مايع با ظرفيت ۱۰۰۰ بشکه در روز اقدام خواهد کرد.
باقر پورقاسم افزود: در اين فاز، مجري پروژه نسبت به تهيه اسناد مناقصه براي اجراي فاز تکميلي و همچنين تدوين و ارائه دانش فني فرايند فيشر تروپش به منظور توليد سوخت مايع از گاز طبيعي در مقياس صنعتي اقدام خواهد کرد.
وي اعتبار برآورد شده براي اجراي فاز نخست پروژه را ۲۷ ميليارد ريال و مدت زمان پيش‌بيني شده اجراي آن را ۱۲ ماه اعلام کرد.
پورقاسم اظهار کرد: در فاز تکميلي پروژه نيز نسبت به احداث يک واحد نيمه صنعتي توليد GTL به ظرفيت يک هزار بشکه در روز در ناحيه صنعتي کريت کمپ اهواز اقدام خواهد شد.
رئيس پژوهش و فناوري شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب يادآور شد: طراحي، ساخت و راه‌اندازي اين واحد نيمه صنعتي با هدف استفاده از منابع گاز همراه به عنوان خوراک و منطبق بر نظام‌نامه پژوهشي وزارت نفت انجام مي‌شود.
وي گفت: با اجراي کامل اين طرح، توليد فرآورده‌هاي سوختي و هيدروکربني براي مصارف داخلي و صادراتي از منابع گازي، توسعه فناوري براي استفاده سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي، جلوگيري از خام فروشي گاز طبيعي و ايجاد ارزش افزوده و دستيابي به فناوري مناسب و مطمئن براي صادرات محصولات گازي حاصل خواهد شد.
در اين آيين قائم‌مقام، رئيس پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: سال گذشته پروژه طراحي احداث کارخانه ۳ هزار بشکه‌اي توليد سوخت مايع GTL در جزيره قشم براساس فناوري نسل اول اجرا شد و عمليات اجرايي آن امسال آغاز مي‌شود.
سيد اميرعباس حسيني افزود: فناوري نسل دوم توليد جي تي آل که پيشرفته و مورد توجه کشورهاي جهان است نيز در واحد نيمه صنعتي منطقه کريت کمپ اهواز به‌کارگيري خواهد شد.
وي اظهار کرد: شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب اصلي‌ترين مشتري اين پژوهشگاه است و حمايت‌هاي اين شرکت از پروژه‌هاي پژوهشي ايده آل ترين وضع ممکن را براي ما ايجاد کرده است.
ابراهيم طالقاني سرپرست پژوهش و فناوري شرکت ملي نفت ايران نيز با ابراز خرسندي از امضاي اين قرارداد، بر شتاب بخشي در اجراي آن و کسب فناوري‌هاي جديد در صنعت گاز کشور تأکيد کرد.
در اين آيين، اسناد قرارداد توسط مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب و قائم‌مقام رئيس پژوهشگاه صنعت نفت امضا و مبادله شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن