تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821061273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق به نقل از مطهری: دستور داشتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شرق به نقل از مطهری: دستور داشتند تهران- ایرنا- روزنامه شرق در شماره روز یکشنبه چهارم مرداد در تشریح تیتر یک نوشت: داده های تازه ای از پرونده حمله به علی مطهری به دست آمده و او در همین زمینه به «شرق» می گوید: هشت نفری که در پرونده متهم شناخته شده و برای آنها کیفرخواست صادر شده است، دستور داشتند و در بازجویی های خود به این نکات اشاره کرده اند؛ این نکته که پیش از ورود من به شیراز برای حمله برنامه ریزی شده بود، صحت دارد.


این روزنامه موضوع فرزند ناخلف مشروطه را انعکاس داد و آورد: چهارم مردادماه، سالروز مرگ «رضا پهلوی» است؛ کسی که دامنه نام هایش از رضاخان میرپنج تا رضا قلدر و توصیف صفاتش از پدر مدرنیزاسیون تا دیکتاتور چکمه پوش و وابسته موسع است. دراین بین یکی از موارد همیشگی نزاع بین اهالی تاریخ و سیاست، چگونگی برآمدن و برمسندنشستن اوست. صادق زیباکلام و عباس سلیمی نمین، 2 کارشناس حوزه تاریخ سیاسی، با 2 دیدگاه متضاد، در میزگرد «شرق» به بیان دلایل خود برای روایت هایشان از روی کارآمدن سرسلسله پهلوی پرداختند. در بخشی از سخنان صادق زیباکلام آمده است که این نوخواهی فقط مختص رضاشاه نبود، فرزند مشروطه بود، اساسا مشروطه برای این به وجود آمد؛ مشروطه فقط به دنبال پارلمان نبود مشروطه به دنبال آزادی زنان، آوردن قانون، ایجاد آموزش وپرورش، ایجاد ارتش، اصلاحات ارضی و آوردن صنایع مدرن بود. این خواست ها مدت ها بود که وارد جامعه ایران شده بود. قبل از این میرزاتقی خان امیرکبیر بود که اینها را می خواست و ٥٠ سال قبل از مشروطه به دنبال اینها بود. در مشروطه ما امیال و آرزو های میرزاتقی خان امیرکبیر را دیدیم ٢٠ سال قبل از میرزاتقی خان امیرکبیر ما اینها را در عباس میرزا دیدیم، در قایم مقام فراهانی دیدیم؛ از سال ١٨٠٠ یعنی ابتدای قرن ١٩ که دور جدید روابط ما با غرب شروع شد تجار، مستشاران و جاسوسان غربی به ایران آمدند و تجار و محصلان ما به اروپا رفتند. ایرانیان دنیای دیگری را دیدند که هیچ چیزش مانند دنیای خودشان نبود. وقتی غرب را دیدند خواهان این شدند که آن چیز هایی را که در غرب بود، در ایران متجلی کنند؛ یعنی صنعت و کارخانه و چاپ و بیمارستان و مدارس جدید بیاورند. نوخواهی صد سال بود که در ایران وجود داشت.
روزنامه شرق عنوان درخواست تعیین تکلیف دریافت کنندگان پول از رحیمی را انتخاب کرد و نوشت: نماینده اصلاح طلب مجلس نهم درخصوص استیضاح های مکرر وزرا، نامزدهای مرتبط با پرونده رحیمی، کارشکنی های دلواپسان و همچنین ممنوعیت رسانه ای لیدر جریان اصلاحات توضیحاتی ارایه کرد.پیش از آنکه معاون اول محمود احمدی نژاد روانه زندان شود، به رییس خود نامه ای نوشت و در آن به ١٧٠ نامزد انتخاباتی اشاره کرد که با واسطه از او کمک مالی دریافت کرده بودند. محمدرضا تابش در همین زمینه به تعلل صورت گرفته درخصوص انتشار نام ١٧٠ نامزد مجلس که متهم به دریافت کمک مالی از محمدرضا رحیمی شده بودند، اشاره دارد و به ایلنا گفته: «تعاملات و رایزنی هایی با قوه قضاییه انجام گرفت و در پی آن سخنگوی محترم شورای نگهبان نیز اعلام کرد، این مساله در تایید صلاحیت نمایندگان مورد توجه قرار خواهد گرفت که امیدواریم این مساله محقق شود. البته بهتر بود پس از درخواست برخی از نمایندگان، اسامی این افراد منتشر می شد تا نمایندگان هم توضیحات خود را ارایه کنند تا ابهامی در این خصوص باقی نمی ماند؛ چراکه ممکن است این مبالغ را صرف امور عام المنفعه کرده باشند».
این روزنامه در گفت و گو با محمدتقی نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی با بازتاب موضوع تامین اجتماعی دیگر حیاط خلوت نیست، به نقل از وی آورد: آنچه در تحقیق و تفحص آمده، آن چیزی است که اتفاق افتاده. اما نکته ضروری ای که باید بگویم این است که اتفاقاتی که در یک سال حضور مرتضوی در سازمان افتاده، نسبت به اتفاقاتی که در دوران هشت ساله احمدی نژاد افتاده و آن برهم زدن معادلات بیمه ای سازمان بود، اتفاق کوچکی است. تنها 2 رقم می گویم؛ کل مستمری بگیران سازمان از ابتدا تا سال ٨٤ یک میلیون و صد هزار نفر بودند اما در هشت سال به 2 میلیون و ٣٠٠ هزار نفر رسیدند و این یعنی ایجاد تکالیف برای سازمان بدون درنظرگرفتن بار مالی. ما منشور اخلاقی برای بنگاه های تجاری نوشتیم، به ضرس قاطع می گویم برایندی که الان در شستا است، نمی گویم مشکلی ندارد اما از لحاظ سلامت قابل قیاس با گذشته نیست. طبق این منشور هیچ فردی نمی تواند عضو بیش از 2 هیات مدیره باشد. ضمن اینکه برای عضویت در هیات مدیره دوم یک ریال هم به این افراد پرداخت نمی شود. این عضویت خیلی به ندرت و خاص است؛ توجیهش این است که مجمع بتواند اشراف کامل داشته باشد.
روزنامه شرق با انتشار عنوان عارف: اصلاح طلبان در رقابت عادلانه پیروز می شوند، نوشت: محمد رضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان، انتخابات مجلس شورای اسلامی را برای اصلاح طلبان بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: پتانسیل اصلاح طلبان مطمئنا بیش از ٥٠ درصد رای است و در گذشته به ویژه در انتخابات دوم خرداد ٧٦ نشان داده شد مردم به تفکر اصلاح طلبی علاقه مند هستند و درصورت وحدت و هم گرایی بین جریان اصلاح طلب و رقابت عادلانه و قانونی بین جریان های مختلف سیاسی نتیجه انتخابات مجلس به کام اصلاح طلبان خواهد بود.او تاکید کرد: عده ای که مسوولیتی در برگزاری انتخابات ندارند از ماه ها قبل اصلاح طلبان را با عناوین مختلف از جمله «ردصلاحیت» تهدید می کنند و اصرار دارند جریان اصلاح طلب در انتخابات شرکت نکنند، اما اصلاح طلبان باید نشان دهند با تهدیدهای این چنینی عقب نشینی نمی کنند و در انتخابات حضور جدی خواهند داشت. تلاش ما این است که انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم را در اسفندماه داشته باشیم. عارف شعار اصلی اصلاح طلبان در انتخابات اسفند را «ارتقای جایگاه مجلس» عنوان کرد و گفت: جریان رقیب اصلاحات می خواهد اصلاح طلبان را درگیر حاشیه کند، باید مراقبت کرد با حفظ انسجام تشکیلاتی درگیر حاشیه ها نشویم.
این روزنامه عنوان «زبان تهدید و تحریم را کنار بگذارید»، «گاهی همه کارهایم را تعطیل می کنم» و «فقدان درک فلسفی لیبرالیسم در ایران» را انتشار داد. روزنامه شرق همچنین موضوع «هشدار تلخ سیل اخیر» به قلم قاسم تقی زاده خامسی را در بخش سرمقاله بازتاب داد.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**9348**9131



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن