تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819405051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق به نقل از رییس جمهوری: روابط ایران و روسیه راهبردی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شرق به نقل از رییس جمهوری: روابط ایران و روسیه راهبردی است تهران- ایرنا- روزنامه شرق در شماره روز شنبه بیستم تیر نوشت: حسن روحانی، روابط ایران و روسیه را راهبردی دانست و با تاکید بر همکاری های فزاینده اقتصادی 2 کشور، گفت: «روابط ایران و روسیه در ابعاد گوناگون اقتصادی، علمی و گردشگری در حال توسعه بوده و در خلال 2 سال اخیر گام های خوبی برای تقویت این همکاری ها، برداشته شده است».


این روزنامه تیتر یک خود را با توجه به گفت و گوهای هسته ای موضوع ثانیه های سربی وین برگزید.
روزنامه شرق با انتخاب عنوان راهپیمایی روز قدس با چاشنی هسته ای آورد: مراسم راهپیمایی و بزرگداشت روز قدس، روز گذشته در تهران و دیگر شهرهای کشور در حالی برگزار شد که متاثر از حوادث منطقه ازجمله یمن، داعش و البته موضوع هسته ای ایران بود. به طوری که مقامات لشکری و کشوری و فعالان سیاسی شرکت کننده در این راهپیمایی بیش ازپیش درباره پرونده هسته ای ایران سخنرانی کردند. علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و احمد خاتمی سخنرانان پیش خطبه ها و خطبه های نماز جمعه روز قدس امسال بودند؛ سخنرانانی که تم صحبت های آنها دفاع از تیم مذاکره کننده و گلایه از بدعهدی احتمالی طرف های مذاکره کننده بود. علی لاریجانی برهمین اساس در سخنان خود به طرف های مذاکره کننده هشدار داد که «با بن بست مذاکرات دچار اشتباهات استراتژیک نشوید».
این روزنامه در گفت و گو با حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با انعکاس موضوع ٥ سال بودجه کشور؛ هزینه انتقال پایتخت به نقل از وی نوشت: گفته می شود شاید حدود پنج سال بودجه کل کشور برای تاسیس زیرساخت‏ها و روبناها نیاز باشد. راه حل هایی هم ذکر شده. اینکه بخشی از این هزینه از فروش ساختمان های دولتی تامین شود. ساختمان های دولتی در حال حاضر ارزش افزوده بالایی دارند. البته در این زمینه فقط می توانیم از باب تئوری صحبت کنیم، مثلا تصور کنید یک وزارتخانه یک سری ساختمان در تهران دارد و معادل همان در محدوده جدید، فضا نیاز دارد. می توان گفت شاید ساختمانی که در تهران است، بیش از پنج ‏ برابر نسبت به ساختمانی که قرار است در جای دیگر ساخته شود، ارزش دارد. بنابراین با فروش این ساختمان ها می توان بخشی از هزینه ها را تامین کرد. منتها به بررسی های مفصل نیاز دارد.
روزنامه شرق با انتشار عنوان خداوند با هیچ کس فامیلی ندارد، آورد: «ناطق نوری» همانند سال گذشته سخنران شب های قدر در حرم امام(ره) بود. سخنرانی او اما برخلاف مراسم احیای سال ٩٠ در حرم امام رضا(ع) بدون حاشیه به پایان رسید. کسی نه شعاری داد و نه بطری آب خالی به سوی تریبون پرتاب شد. اگرچه رسانه «ملی»، میلی به پخش آن نداشت. «ناطق نوری» در بخشی از سخنان خود به گلایه از تغییر مردم در طول این سال ها پرداخت و گفت: «ما را چه شده است که مردمی که برای هم جان می دادند امروز به یکدیگر رحم نمی کنند. گذشت و بردباری که مردم ٣٥ سال پیش داشتند درحال حاضر دیگر شاهد آن نیستیم و از آن سلامتی که در دستگاه های دولتی و احترامی که به ارباب رجوع می گذاشتند دیگر خبری نیست. در آن زمان کسی جرات رشوه گرفتن نداشت و همه از خدا می ترسیدند. اگر کفران نعمت کنیم خداوند نعمت را از ما می گیرد». ناطق نوری با ذکر خاطراتی از همبستگی مردم در راهپیمایی های سال ١٣٥٧، افزود: «وقتی گفته می شود «یدالله مع الجماعه» به معنای لطف، عنایت و کمک خداست. اما اگر ما دائما شعبه شعبه و دسته دسته، این جناح و آن جناح، تند و کُند، شویم، توقع داریم که عزیز بمانیم؟ باید بدانیم که خداوند با هیچ کس فامیلی ندارد».
این روزنامه عناوین «بازگشایی سفارت آمریکا در تهران غیرممکن نیست»، «گفت و گو با الهه کولایی: الزام به توازن در سیاست خارجی برای تامین منافع ملی»، «کارگر فداکار پتروشیمی مارون درگذشت»،«خداحافظ دکتر ژیواگو» و «سارا شریعتی: بیکاری، فقر و اعتیاد دلایل اصلی طردشدگی در ایران» را نیز بازتاب داد. همچنین روزنامه شرق موضوع «روسیه و چین؛ منفعلان همیشگی» به قلم بهرام امیر احمدیان» را در ستون سرمقاله آورد.
*گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**9348**9131



20/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن