تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799033094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت بهتر است به سمت آزاد سازی نرخ ارز حرکت کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک کارشناس بازار مالی ایران؛ دولت بهتر است به سمت آزاد سازی نرخ ارز حرکت کند تهران- ایرنا- مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین منابع مالی گفت: با توجه به تقویت اقتصاد ایران و گسترش بخش غیر دولتی که نظام مدیریت ارز را در اجرا با دشورای های بیشتری مواجه می کند، دولت بهتراست به سمت آزاد سازی نرخ ارز پیش برود.


حسین عبده تبریزی در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دولت برای اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز باید ابتدا نرخ ارز خود را به نرخ بازارآزاد نزدیک کند، افزود: وجود تحریم ها تا کنون جازه تک نرخی شدن ارز را به دولت نداده است.
این کارشناس مالی با بیان اینکه ارزی که ایران در چین می گیرد و این کشور اصرار دارد آن را به صورت کالایی منتقل کند با ارزی که درهند و کره جنوبی از محل فروش نفت دریافت می کند، به طور کامل متفاوت هستند، گفت: این ارزها نمی توانند در یک نرخ واحد قرارگیرند.
عبده تبریزی افزود: با توجه به اینکه لغو تحریم ها موجب سهولت در انتقال ارز ایران به سایر کشورها خواهد شد، باید به سمت نظام تک نرخی شدن ارز حرکت کنیم.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تأمین منابع مالی با بیان آنکه نظام ارز چند نرخی معایب بسیاری دارد، تصریح کرد: این نظام فساد گسترده ای ایجاد می کند و نظام جمهوری اسلامی بیش از دو دهه تجربه آن را داشته است.
وی با اشاره به اینکه سیاست دولت اتخاذ نظام تک نرخی ارز است، افزود: راهکارهای این سیاست ظرف چند ماه آینده ارایه خواهد شد.
عبده تبریزی سیاست تک نرخی شدن ارز را متفاوت با سیاست تثبیت نرخ ارز دانست و افزود:اگر منظور از تثبیت نرخ ارز، ثابت ماندن آن در یک دوره طولانی مدت باشد، یک دلار برابر با سه هزار و 300 تومان می که این کار نیازمند فراهم شدن شرایطی خاص است.
دبیرکل پیشین بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه کنترل تورم یکی از شرایط تثبیت نرخ ارز است، افزود: هنگامی که نرخ تورم به زیر 5 درصد برسد، می توان نسبت به یکی از ارزهای عمده دنیا تثبیت شویم،البته رسیدن به این شرایط در اینده نزدیک عملی نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه باید تعبیر محدودتری از تثبیت نرخ ارز داشته باشیم تا نرخ ارز در دامنه محدودتری حرکت کند، افزود: حرکت نرخ ارز در دامنه محدود تر نیز مشروط به کاهش نرخ تورم به زیر10 درصد است و در آن صورت دولت می تواند سالانه با تغییر چند درصدی درقیمت، تثبیت نسبی در نرخ ارز بوجود آورد.
وی با بیان اینکه اگر نرخ تورم 15 درصد شود، تثبیت نرخ ارز مفید نخواهد بود، افزود: این موضوع مضراتی مانند محدود شدن صادرات، تشویق واردات و برهم خوردن نرخ های نسبی را به دنبال خواهد داشت.
عبده تبریزی با اشاره به اینکه نظام ارزی کشور برای دوره ای طولانی مدت نظام مدیریت شده بوده است، افزود: اگر پیش بینی شود، طی دو سال آینده نرخ تورم از 12 درصد پایین تر نخواهد رفت، در آن صورت باید نرخ ارز آرام و مدیریت شده به سمت بالا حرکت کند.
یادآور می شود: به گفته ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی؛ برنامه یکسان سازی نرخ ارز زمان لازم دارد ولی پیش بینی می شود ظرف 8 تا 10 ماه آینده این مساله عملیاتی و قیمت ارز تک نرخی خواهد شد.
اقتصام(4)2078***



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن