تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803335683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاری: دولت نباید در مکانیزم تجاری سازی دخالت کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ستاری: دولت نباید در مکانیزم تجاری سازی دخالت کند کرمان - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: دولت نباید در مکانیزم تجاری سازی دخالت کند و با پول دولت محصول تجاری بیرون نمی آید زیرا در قالب رقابت، محصول تجاری می شود.


به گزارش ایرنا سورنا ستاری عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی صنایع استان کرمان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان افزود: تسهیلات سربازی برای شرکت های دانش بنیان گذاشته ایم و اگر دانشجوی ممتاز در این شرکت ها کار کند می تواند از این تسهیلات سربازی استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه یکهزار و 540 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد گفت: ما شرکت هایی را می شناسیم که دانش بنیان باشند زیرا نمی توانیم برای شرکت هایی که دانش بنیان نیستند کاری انجام دهیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور به راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک اقدام ویژه اشاره کرد و افزود: این صندوق برای این است که تفاوت بین یک استاد دانشگاه با یک فرد بیکار و عادی و فردی که دارای ایده و طرح است مشخص باشد.
وی گفت: حداکثر سود تسهیلات صندوق نوآوری 14 درصد و لیزینگ هشت درصد است که معادل 10 درصد بانک ها می شود و تا سقف معین تا 500 میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه اعطا می کند.
ستاری با اشاره به اینکه مشکلات بسیاری در یک سال گذشته وجود داشته است اظهار کرد: یک مشکل بزرگ مشکل فرهنگی در کشور ماست که بحث اقتصاد دانش بنیان در این رابطه است.
وی با بیان اینکه در کشوری که زندگی روزمره را با پول مفت نفت پیگیری می کنند به سرمایه زیر پای خود می نازند گفت: این ضعف در همه کشورهایی که متکی به نفت هستند وجود دارد که در این کشورها به مغزها و آدم ها پز نمی دهند و آینده خوبی برای آنها ترسیم نشده است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تصریح کرد: این رانت در اقتصاد خیلی مسائل را به ما تکلیف می کند، رانت پول نفت و بچه پول داری به این دلیل است که اکوسیستم کارآفرینی در جامعه وجود ندارد و هیچ بچه پول داری نیست که صاحب کارخانه باشد و کارآفرینی کند.
وی گفت: حس پول مفت در اقتصاد ما باعث شده که بچه های ما اشتغال را استخدام دولتی می دانند؛ دانشجویان را در دانشگاه ها نابود می کنیم، به آنها کارمند شدن یاد می دهیم و نه کارآفرینی زیرا قرار بوده فقط مدرک بگیرند.
وی افزود: صد درصد بودجه دانشگاه ها از دولت تامین می شود که به درد کارآفرینی و بخش خصوصی نمی خورد.
ستاری تاکید کرد: در پژوهش های دولتی محصولی که در می آید به درد کسی نمی خورد، محصولی که از دانشگاه بیرون می آید محصول تجاری نیست و قابلیت تجارت با محصول خارجی ندارد، نمی تواند در مناقصه شرکت کند و خدمات پس از فروش داشته باشد.
وی گفت: اکوسیستم کارآفرینی جامعه و دانشگاه ها باید تفاوت کند، دانشگاه ها نمی توانند صد درصد وابسته به دولت باشند که این موضوع برای هیچ دانشگاهی در دنیا افتخار نیست.
ستاری ادامه داد: دانشگاه هایی می خواهیم که کارآفرین باشند و دانشگاهی را که فارغ التحصیلی تربیت کند که بعد از درس دنبال کار بگردد نمی خواهیم و باید دانشجوی کارآفرین فارغ التحصیل شود.
وی بیان کرد: جرات، جسارت و ریسک پذیری را از دانشجویان می گیرند و عمرشان را برای پروژه هایی صرف می کنند که مشتری ندارند و در زندگی او تاثیری ندارد.
وی گفت: ما اساتید دانشگاه نسبت به دانشجویان مسوول هستیم و نباید از او فردی بی مصرف در جامعه بسازیم.
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: قرار بود بچه ها درس بخوانند ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کنند نه اینکه به چشم تهدید باشند و بگوییم چهار و نیم میلیون دانشجو را کجا جا دهیم.
وی گفت: در محروم ترین استان ها 60 تا 70 هزار دانشجو داریم، دانشجویان باید بتوانند بعد از درس مشکلات را حل کنند.
ستاری تصریح کرد: در اقتصاد دانش بنیان دانشگاه جزیی از اقتصاد است، شرکت ها در دانشگاه ها زاییده می شوند اما آنجا رشد پیدا نمی کنند.
وی بیان کرد: در دانشگاه های بزرگ 10 درصد هزینه ها از شهریه و مابقی آن از پژوهش، شرکت های دانش بنیان و فروش فناوری تامین می شود.
ستاری گفت: اینکه ما در اتاقی برای یک دانشجو پروژه تعریف کنیم بدون اینکه مشتری داشته باشد کار اشتباهی است.
وی افزود: اگر استادی یک قرارداد با صنعت نداشته باشد اما 10 دانشجوی دکترای داشته باشد، قابل قبول نیست و در هیچ کجای دنیا نیست.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه جزیی از مبلمان شهری و جامعه است و قرار نیست دور تا دور آن تا بالا دیوار بکشیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تصریح کرد: در اقتصادی های نفتی آدم هیچ ارزشی ندارد و کار فیزیکی، زمین، تیر و تخته ارزش دارد اما در اقتصاد دانش بنیان مغز و نیروی انسانی مهم است.
وی گفت: نیروی انسانی فوق العاده در کشور داریم و نفت برای ما سرمایه نیست بلکه جوان ها و افراد زیر 30 سال سرمایه هستند و در گذشته نیز هیچ یک از این جوان ها بچه پول دار نبوده اند.
ستاری با تاکید بر اینکه گفتمان سازی باید اتفاق بیفتد و تغییرات اساسی در تمام بخش های بانکی وجود داشته باشد گفت: به همین دلیل صندوق نوآوری ایجاد شده و قرار است جایی باشد که فرق فرد تحصیلکرده یا نکرده یا فرد عادی و مخترع را نمی بینند.
وی تصریح کرد: به همین دلیل قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان بسیار پیشرفته وجود دارد و یک خط جدا برای شرکت هایی دیده شده که در آن دانش دیده شده است که این شرکت ها هر جا باشند می توانند از معافیات های مالیاتی، معافیت های گمرکی صندوق نوآوری استفاده کنند.
وی گفت: در سال جاری به هزار و 500 شرکتی که توانسته باشند محصولات دانش بنیان تولید کنند معافیت مالیاتی می دهیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: البته به شرکت های صنعتی معافیت مالیاتی و گمرکی نمی دهیم و باید از گمرک این معافیت ها را بگیرند.
وی گفت: در استان ها ارتباطات ضعیف است و کارگزاران محلی باید وجود داشته باشد که شرکت های دانش بنیان را بشناسند.
ستاری تصریح کرد: در یک سال گذشته این همکاری ها در استان با ما نشده که کارگزار خصوصی محلی را به ما معرفی کنند تا در دوره هایی شرکت کنند و کار مالیات و گمرک و غیره را انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان باید فعال شود گفت: حاضریم برای شروع به این صندوق کمک کنیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز در سفری یک روزه برای بازدید از چند مجتمع صنعتی، مراکز علم و فناوری و نشست با مسوولان استان وارد کرمان شد.
7443/3028



29/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن