تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820851488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال ها گفت وگو بهتر از یک ساعت جنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بارزانی در واکنش به عملیات ترکیه: سال ها گفت وگو بهتر از یک ساعت جنگ است تهران-ایرنا- رییس اقلیم کردستان عراق در واکنش به عملیات اخیر ترکیه علیه حزب کارگران کردستان عراق (پ ک ک) از این کشور خواست به میز مذاکره برگردد و گفت وگو را به عنوان بهترین گزینه برقراری ثبات در پیش گیرد.


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه «الیوم السابع» مصر، «مسعود بارزانی» خواستار حل مشکلات میان دولت ترکیه و پ ک ک از طریق گفت وگو شد و در بیانیه مطبوعاتی که دفتر ریاست اقلیم کردستان آن را منتشر کرد، افزود: تلاش زیادی برای موفقیت صلح انجام دادم و به این اقدامات ادامه خواهم داد تا مانع از رویکرد منفی در این مساله شوم و همه به مبادی فرآیند صلح برگردند.
بارزانی روز شنبه در این بیانیه با اظهار تاسف از اینکه درگیری دولت ترکیه با حزب کارگران کردستان به این حد رسیده است، گفت: از همه طرف ها خواستم که مساله را به وضعیت جاری نکشانند زیرا صلح تنها راه حل مشکلات و سال ها گفت وگو بهتر از یک ساعت جنگ است.
این بیانیه افزود: ارتش ترکیه جمعه شب گذشته مراکز و پایگاه های حزب کارگران کردستان را در اقلیم کردستان هدف قرار داد و پس از این عملیات ها نخست وزیر ترکیه با مسعود بارزانی تماس گرفته تا توضیح دهد چرا مساله به اینجا کشیده شده است.
احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه روز شنبه در آنکارا گفت: در مورد عملیات نیروی هوایی ترکیه علیه پ ک ک در شمال عراق با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق گفت و گو کرده است.
ارتش ترکیه جمعه شب در عملیات هوایی و زمینی که تا بامداد شنبه ادامه داشت، پنج نقطه از شمال عراق را که گفته شده پناهگاه و اردوگاه ها و مرکز تجمع عناصر پ ک ک بوده، بمباران کرد.
داوداوغلو گفت: در تماس تلفنی با بارزانی که یک ساعت به طول انجامید، آخرین وضعیت منطقه را بحث و بررسی کرده است.
او اضافه کرد: در این تماس تلفنی، اهداف عملیات ارتش ترکیه در شمال عراق و چارچوب آن را برای بارزانی تشریح کرده است.
در 2 روز اخیر در عملیات نیروهای امنیتی بیش از 350 تن در ترکیه دستگیر شده اند.
گفته می شود، هدف از این عملیات که پس از بروز ناآرامی های اخیر در ترکیه صورت گرفت بازداشت افراد مرتبط با عناصر پ ک ک، گروه تروریستی داعش و گروه موسوم به «جبهه انقلابی رهایی بخش خلق» بوده است.
در این عملیات همچنین 36 تبعه خارجی بازداشت شده اند.
نا آرامی های ترکیه در هفته گذشته، پس از حمله انتحاری به فعالان هوادار کردها در شهر سوروچ در جنوب ترکیه نزدیک مرز سوریه که 32 کشته و حدود 100 زخمی بر جا گذاشت، آغاز شد.
سه مامور پلیس و یک نظامی ترکیه در هفته گذشته کشته و چهار نیروی امنیتی نیز زخمی شده اند.
پ ک ک مسوولیت قتل دو مامور پلیس متهم به همکاری با داعش را با عنوان انتقام حمله انتحاری سوروچ، به عهده گرفته است.
شبس**9241**1613



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن