تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798686230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج هزار نفر در دوره های فنی حرفه ای خراسان جنوبی شرکت کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پنج هزار نفر در دوره های فنی حرفه ای خراسان جنوبی شرکت کردند بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال 734 هزار و 750 نفر ساعت و پنج هزار و 581 نفر دوره در آموزشگاه های دولتی استان آموزش های فنی و مهارتی را فرا گرفتند.


به گزارش ایرنا، حسین خوشایند روز شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته ملی مهارت افزود: این آموزش ها شامل ثابت، زندان، پادگان، روستا، سیار شهری،ضمن کار، اصناف و جوار دانشگاه هستند.
وی گفت: پارسال نیز دو میلیون و 623 هزار و 811 نفر ساعت و 16 هزار و 872 نفر دوره در آموزشگاه های دولتی استان آموزش های فنی و مهارتی را فرا گرفتند.
خوشایند افزود: از بین 16872 نفر که در آموزشهای مهارتی این اداره کل پارسال شرکت کردند تعداد 7400 نفر زن و 9472 نفر مرد بودند که ا زاین تعداد 1047 نفر دانشجو و فارغ التحصیلان دانشگاهی بودند.
وی همچنین گفت: از میان5581 نفر که امسال در آموزشهای مهارتی این اداره کل شرکت داشتند، تعداد 1735 نفر زن و 3846 نفر مرد بودند و از این تعداد 698 نفر دانشجو و فارغ التحصیلان دانشگاهی بودند.
خوشایند گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزشهای مهارتی بین سطوح تحصیلی در سطح استان می باشد و فعالیتهای خود را با هدف تربیت نیروی کار ماهر، نیمه ماهر و ارتقای مهارت نیروی کار شاغل در دو بخش دولتی و غیر دولتی با داشتن 22 مرکز آموزش در قالب 125 کارگاه ثابت و 380 حرفه آموزشی در بخش دولتی و همچنین 155آموزشگاه آزاد با 250 حرفه آموزشی در بخش غیر دولتی که سالانه بطور متوسط 3.5 میلیون نفر ساعت آموزش به انجام می رساند.
وی رکن اصلی فعالیتهای این اداره را آموزش و مهارت آموزی ذکر کرد و افزود: ماموریت و هویت اصلی آن را شکل می دهد و در قالب دوره های 10 تا 1090 ساعته با آموزش در مراکز ثابت و شعب شهری ، آموزش در مناطق روستایی و عشایری، صنایع و صنوف، جوار دانشگاهی، پادگان، زندان و آموزشگاههای آزاد نسبت به تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر در استان اقدام می کند.
وی گفت: تمامی خدمات آموزشی ارایه شده در بخش دولتی رایگان می باشد و جامعه هدف این اداره کل شاغلین صنایع و صنوف، کارجویان، روستاییان ، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و زنان خانه دار، دانش آموزان، سربازان پادگانها، زندانیان و تمامی کسانی که بدنبال مهارت هستند می باشند.
خوشایند در بخش دیگری به عملکرد تعهد اشتغال پارسال اشاره کرد و گفت: در حالی که تعهد ما 250 نفر بود، در عمل برای 252 اشتغال ایجاد کردیم.
وی همچنین به آموزش اتباع خارجی (افاغنه در سال 93) اشاره کرد و افزود: تعداد شش دوره برگزار شد که طی آن 71 نفر شرکت کردند.
خوشایند به عملکردآموزش نانوایان نی زاشاره کرد و افزود: پارسال تعهد ما 400 نفر دوره بود که برای 333 نفر دوره برگزار شد.
وی همچنین به آموزشهای بخش غیردولتی اشاره کرد و گفت: هم اکنون 141 آموزشگاه در شهرهای بیرجند، قاین، خوسف، سرایان، نهبندان، سربیشه، درمیان، فردوس، بشرویه، زیرکوه و طبس فعالیت دارند.
خوشایند در خصوص عملکرد آموزشی این آموزشگاه ها اظهار داشت: پارسال شش هزار و 913 نفر دوره و 998 هزار و 893 نفر ساعت آموزش دیدند.
وی به عملکرد درآمدزایی این اداره کل اشاره کرد و گفت: پارسال در کل از محل تبصره 75 ( فروش محصولات حاصل از آموزش)، ماده 17 ( قراردادهای آموزشی )، فروش ماشین آلات مستعمل، حق آزمون، ثبت نام، تمدید گواهینامه، صدور گواهینامه و سایر در کل مبلغ هفت هزار و 420 میلیون ریال درآمد کسب شده است.
خوشایند در ادامه به طرح پژوهشی نیازسنجی اشاره کرد و گفت: پارسال طرح پژوهشی با نام "نیازسنجی آموزشهای مهارتی مورد نیاز بازار کار در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در شهرستانهای استان" اجرایی شد که نتیجه این طرح که جامعه هدف آن متشکل از کارشناسان دستگاهها و موسسات دولتی و خصوصی بخش صنعت ، کشاورزی و خدمات در خراسان جنوبی به تعداد 1554 نفر بودند، احصاء و در نهایت 1782 عنوان حرفه مورد نیاز بازار کار استان شناسایی شد.
وی افزود: این طرح برای بهره برداری در اختیار دستگاه های اجرایی استان که در بحث مهارت آموزی و اشتغال دخیل هستند، قرار گرفته است.
خوشایند در بخش دیگری به رویکرد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: به منظور صرفه جویی و کاهش هزینه ها، برای مراکز 10 شهرستان خود شامل بیرجند، قاین، درمیان، سربیشه، نهبندان، بشرویه، فردوس، طبس، خوسف و سرایان اقدام به کاهش دیماند قراردادی برق کرد که با این اقدام پیش بینی می شود 1480 میلیون ریال درآمدزایی و 370 میلیون ریال کاهش سالانه در قبوض برق حاصل شود.
وی در بخش دیگری مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و افزود: مسابقات ملی مهارت هر ساله با هدف کشف استعدادهای حرفه ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت ها، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت و ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه ای و ترویج فرهنگ مهارت آموزی، در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود.
خوشایند افزود: پارسال و در پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت، در مرحله شهرستانی 1297 نفر داوطلب شرکت نمودند که از این میان 31 نفر به مرحله استانی راه یافتند و در مرحله کشوری 11 نفر در 9 رشته به مسابقات اعزام شدند.
وی گفت: تیم اعزامی استان موفق به کسب یک مدال نقره در رشته فناوری اتومبیل و سه دیپلم افتخار در رشته های جوشکاری، تبرید و تهویه و تاسیسات الکتریکی شد.
6054












03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن