تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798559739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهارت آموزی پیش نیاز اصلی توسعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندارکهگیلویه وبویراحمد: مهارت آموزی پیش نیاز اصلی توسعه است یاسوج - ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از پیش نیازهای اساسی برای توسعه و کاهش میزان بیکاری گذر از مدرک گرایی ، توجه به اهمیت مهارت آموزی و کسب دانش های فنی و حرفه ای است.


به گزارش خبرنگار ایرنا،سید موسی خادمی روز شنبه درآیین گرامیداشت هفته مهارت آموزی و آموزشهای فنی و حرفه ای در کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مهارت و کارآفرینی در سیستم آموزشی و همچنین بازار کار در حوزه های مختلف تاکید کرد.
وی ضعف مشهود و گرایش محدود جوانان جویای کار ودانش آموختگان دانشگاهی به سمت دانش های فنی و حرفه ای را یادآورشد وگفت: نبود انگیزه در بین جوانان برای یادگیری و انجام کارهای فنی زمینه بروز بسیاری از چالش های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی در جامعه شده است.
خادمی تصریح کرد: کسب دانش های صرف تئوری و نظری در دانشگاه ها، مراکز علمی و آموزشی بدون یافتن مهارت ها و دانش های فنی و کاربردی از بزرگترین چالش های فرارو در ساختار نظام آموزشی کشور است.
وی ترکیب تکنسین، مهندس و کارگران ماهر را از نیازهای مهم در فعالیت و تقویت چرخه صنعت و توسعه دانست و گفت: این مهم هنوز به خوبی در جامعه نهادینه و عملیاتی نشده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اداره کل فنی و حرفه ای به عنوان متولی و ناظر اصلی در ارایه آموزش های مهارت اموزی نقش محوری و تعیین کننده در تحقق این مهم دارد.
خادمی از ایجاد تحول و رفع بسیاری از مشکلات و چالش های فرا روی بخش صنعت در آینده ای نزدیک با توجه به کسب موفقیت بزرگ هسته ای و طرح های جامع و راهبردی اقتصادی از سوی دولت خبر داد.
وی ابراز داشت: متولیان امور درحوزه آموزش های فنی وحرفه ای با همکاری بخش خصوصی باید با اعمال مدیریت اموزشی دانش بینان و توسعه آموزش های کاربردی و مهارتی متناسب با تکنولوژی های روز، خود را باشرایط حاکم تطبیق دهند.
وی با اشاره به محدودیت امکانات و زیرساخت ها از سوی دولت برای ارایه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی خواستار ورود بخش خصوصی در این راستا شد.
خادمی گفت: البته سازمان فنی و حرفه ای باید در این راستا نیز نقش نظارتی و راهبری ایفا نماید و از ایجاد بازار کاذب، منفعت طلبی سودجویان ونیز گسترش مدرک گرایی جلوگیری کند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بر ضرورت ترویج فرهنگ مهارت های آموزی به عنوان یک ضرورت غیرقابل انکار در توسعه همه جانبه تاکید کرد.
غلام محمد زارعی افزود: تا زمانی که کسب مهارت و دانش های فنی و حرفه ای به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه نشود نباید انتظار رفع معضل بیکاری و تحول در حوزه صنعت را داشت.
وی با بیان اینکه گرایش جوانان به سمت پشت میز نشینی و مشاغل دولتی از عوامل مهم افزایش آمار بیکاری در کشور بویژه استان کهگیلویه وبویراحمد است، افزود: هم اکنون ساختار نظام آموزشی با وجود کسب دانش های تئوری و نظری صرف بشدت دچار آسیب است.
وی تصریح کرد: باید این حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت تحت عنوان آموزش های نظری صرف، گسترش بازار مدرک گرایی و چرخه معیوب در ساختار نظام آموزشی کشور با کسب مهارت های فنی و حرفه ای پر شود.
زارعی بر ضرورت شناسایی و گسترش مهارت های فنی و حرفه ای در روستاها و مناطق عشایری نیز تاکید کرد و گفت: مجلس و دولت آماده همکاری و ارایه تسهیلات ویژه به کارآموزان و مهارت آموزان برای ایجاد اشتغال و کارافرینی در حوزه های مختلف است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: 11 مراکز آموزشی در این استان آماده ارایه آموزش فنی وحرفه ای به مهارجویان است.
فرج الله راد موازی کاری و دخالت برخی مراکز علمی ، آموزشی و حتی دستگاه های اجرایی در امر آموزش و مهارت آموزی را از جمله مشکلات و دغدغه های اساسی مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در استان اعلام کرد.
وی تصریح کرد: گسترش این رویه نیز تا حدودی معضل مدرک گرایی به جای کسب مهارت های فنی و حرفی ای را شامل شده است.
راد از ارایه بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی در دو بخش دولتی و خصوصی به علاقمندان و افراد جویای مهارت در سال جاری در این استان خبر داد.
راد تاکید کرد: 600 هزار نفر ساعت در بخش دولتی و حدود 400 هزار نفر ساعت نیز مربوط به بخش خصوصی است.
وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان متعهد شده تا پایان سال جاری بیش از دو میلیون نفر ساعت در بخش دولتی و حدود چهار میلیون نفر ساعت نیز در بخش خصوصی در حوزه های صنعت، خدمات و کشاورزی آموزش ارایه دهد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بهمراه نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا و جمعی از مدیران اجرایی و فعالان اقتصادی از بخش ها و کارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای منطقه سرابتاوه بویراحمد بازدید و از نزدیک با مسایل ، مشکلات و کمبودهای آموزشی در این زمینه آشنا شدند.
3016/6162












03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن