تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798956880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرزند استاد شهریار تکذیب کرد/ رد ادعای آسیب به اموال شاعر "حیدربابا"


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


فرزند استاد شهریار تکذیب کرد/ رد ادعای آسیب به اموال شاعر "حیدربابا" استان‌ها > آذربایجان شرقی - فرزند استاد شهریار در پاسخ به انتقاد یک وکیل دادگستری در خصوص نحوه مدیریت موزه های استاد شهریار و شهرداری تبریز، این موضوع را خارج از صلاحیت وی دانست و گفت: در جایی که موکل حضور دارد نیازی به اظهار نظر وکیل در موضوع خاص و غیر مرتبط نیست.

به گزاش خبرآنلاین، طی روزهای اخیر فردی که خود را وکیل خانواده ی استاد شهریار معرفی کرده بود درحالی از وضعیت نگهداری موزه استاد شهریار انتقاد نموده که "هادی بهجت تبریزی" تنها فرزند پسر استاد شهریار، خود مسئولیت اداره ی موزه ی پدرش را بر عهده دارد! بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته فردی با نام "ایرج نوبهار" با عنوان وکیل خانوادگی استاد شهریار در گفتگو با برخی رسانه ها با ادعای اینکه مدارک و دست نوشته هایی از استاد شهریار در اختیار دارد، به دلیل آنچه نگهداری نامناسب اشیاء موجود در خانه-موزه شاعر نامدار تبریزی عنوان کرده بود عنوان کرد که هرگز این اسناد را تحویل نخواهد داد! به گفته وی، اسناد با ارزش استاد شهریار به صورت نامناسب در انبار نگهداری می شود و احتمال آسیب آن ها وجود دارد. وی در مصاحبه خود با خبرگزاری فارس به موارد دیگری اعم از حیف و میل بیت المال در برگزاری همایش هایی با نام شهریار اشاره کرده است و معتقد است برگزاری این همایش ها هیچ نتیجه ای در معرفی و شناخت شهریار نخواهد داشت.
خانه-موزه استاد شهریار
"هادی بهجت تبریزی" فرزند استاد شهریار در گفتگو با روابط عمومی سازمان گردشگری شهردرای تبریز، ضمن انتقاد به مطالب اخیر عنوان شده از سوی ایرج نوبهار، اظهار نظر در خصوص نحوه مدیریت موزه های استاد شهریار و شهرداری تبریز خارج از صلاحیت وی می باشد افزود : در جایی که موکل حضور دارد نیازی به اظهار نظر وکیل در موضوع خاص و غیر مرتبط نیست. وی با بیان اینکه آقای نوبهار تنها در دو مورد از خانواده استاد شهریار وکالت دارند افزود: این موارد به تشکیل بنیاد شهریار در تهران و دست نوشته های استاد شهریار مرتبط می شود و جز در موارد ذکر شده هر اظهار نظری که در سایر موارد داشته نظر شخصی ایشان است و خودشان باید پاسخگو باشند. فرزند استاد شهریار ادامه داد: من در حال حاضر مدیر خانه موزه استاد شهریار هستم و شاهدم در سال های اخیر اشیای یادگاری موجود در این موزه به دور از عناصر آسیب رسان  و نحو احسن نگهداری می شوند. وی همچنین اظهار داشت: بخشی از اسناد و دست نوشته های استاد نیز نزد ما  و بخشی دیگر در اختیار آقای نوبهار به صورت امانت است که این اسناد باید با استانداردهای  سازمان اسناد ملی نگهداری شوند. به گفته وی، با تشکیل هیات امنای خانه موزه استاد شهریار ، ما آماده انتقال اسناد و دست نوشته ها به موزه استاد شهریار هستیم. بهجت تبریزی ادامه داد: این اسناد باید به شکل اسناد نگهداری شده در سازمان اسناد ملی نگهداری شوند و در صورتی که این شرایط استاندارد مد نظر قرار گیرد ما آماده انقال اسناد و دست نوشته ها به موزه استاد شهریار هستیم.
خانه-موزه استاد شهریار
وی با اشاره به اداره این موزه به شکل هیئت امنایی گفت: بنا شده است که موزه استاد شهریار به شکل هیئت امنایی اداره شود و در جلسه آتی هیئت امنا  نحوه نگهداری استاندارد و نمایش این اسناد خطی پس از اهدا، مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت تا بدون چشم داشت مادی اسناد به موزه انتقال داده شود. فرزند استاد شهریار همچنین در رابطه با برگزاری کنگره ها و همایش ها با محوریت اشعار شهریار گفت: به نظر من برگزاری کنگره و همایش برای استاد در موعد و بازه زمانی مشخص، اگر به همراه تولیدات نوشتاری ماندگار قابل استفاده برای اصحاب شعر و ادب و نسل حاضر و آینده باشد، بازده مطلوبی خواهد داشت. وی ادامه داد: اگر متولیان فرهنگی می خواهند شهریار را به نسل های جدید معرفی کنند باید معرفی اشعار و شخصیت او را در کتاب های درسی یا برنامه های رادیویی و تلویزیونی و رسانه ها بگنجاندند در غیر اینصورت و اکتفا صرف به برگزاری جشنواره و همایش و کنگره نتیجه ای نخواهد داشت.
خانه-موزه استاد شهریار
موزه استاد شهریار، یکی از موزه‌های شهر تبریز است که در محله مقصودیه، از محلات قدیمی این شهر قرار دارد. ساختمان این موزه، قبلا محل زندگی محمدحسین شهریار، شاعر مشهور ایران بوده‌است. این خانه در سال ۱۳۶۷ و بعد از درگذشت استاد، از سوی شهرداری تبریز خریداری شده و هم اکنون زیر نظر این نهاد اداره می‌شود. منزل استاد شهریار، در زیربنایی بالغ بر ۲۵۰ متر و مساحتی حدود ۲۴۱ متر در ۲ طبقه ساخته شده‌است. بیش از ۵۰۰ قطعه از آثار و نیز وسایل شخصی شهریار شامل کتاب، دستخط و انواع یادبودها و هدایای داخلی و خارجی به همراه لوازم زندگی این شاعر تبریزی در موزه به نمایش گذاشته شده‌است. این موزه در قسمت زیرزمین، دربرگیرنده عکس‌ها و تصاویری از استاد شهریار، بخش سمعی-بصری و قسمتی مخصوص استراحت میهمانان و بازدیدکنندگان از موزه‌است. در بخش فوقانی نیز که در واقع بخش اصلی و قدیمی‌تر موزه ادبی استاد شهریار به شمار می‌رود، بخش‌هایی چون بخش اسناد قدیمی، عکس‌ها، دست‌نوشته‌ها، وسایل شخصی شامل لباس‌ها، کتاب‌ها، لوازم‌التحریر، رختخواب و بستر استراحت استاد، تالار پذیرایی منزل استاد، هدایا، لوح‌های تقدیر و تندیس‌های این شاعر بزرگ قرار گرفته‌است. در موزه ادبی استاد شهریار همچنین سه تار معروف این شاعر بزرگ و آثار خط نستعلیق وی در معرض دید عموم قرار گرفته‌است.
خانه-موزه استاد شهریار
مدیریت موزه ادبی استاد شهریار همواره بر عهده چهره های فرهنگی و بنام تبریز بوده و هم اکنون نیز هادی بهجت تبریزی، فرزند استاد شهریار مسئولیت اداره آن را بر عهده دارد.

کلید واژه ها: استان آذربایجان شرقی - شهریار - موزه - شعر -




شنبه 3 مرداد 1394 - 14:01:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن