تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798635346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد برخی آموزشگاه های آزاد فنی حرفه ای دیگر توجیهی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر جدید فنی و حرفه ای فارس: ایجاد برخی آموزشگاه های آزاد فنی حرفه ای دیگر توجیهی ندارد شیراز- ایرنا- سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس گفت: ایجاد آموزشگاه های آزاد (بخش خصوصی) جدید در رشته های آرایش و پیرایش دیگر توجیهی ندارد، همچنانکه امروز برخی آموزشگاه های آزاد رشته های کامپیوتر و خیاطی با مشکل صندلی های خالی متقاضیان روبرو هستند.


به گزارش ایرنا، دکتر حشمت کوشکی،شنبه در نخستین نشست خبری خود افزود: اداره کل فنی و حرفه ای استان از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد آموزشگاه های آزاد جدید در رشته های مهارتی و فنی مانند ساخت و نصب تاسیسات ام.دی.اف، مکانیک، جوشکاری، تاسیسات و همچنین رشته هایی همچون هتلداری و گردشگری استقبال و حمایت می کند.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس گفت:درمقطع کنونی 700 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد متعلق به بخش خصوصی و 50 مرکز دولتی در همه شهرستان های استان فارس فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال، در آموزشگاه های دولتی که بیشتر رشته های فنی و مهارتی مربوط به حدود 320 حرفه و شغل را آموزش می دهند، 13 هزار و 58 نفر کارآموزی کرده اند.
کوشکی گفت: در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای فارس که بیشتر رشته های خدماتی مانند آرایش و پیرایش، خیاطی و کامپیوتر در آنها آموزش داده می شود نیز بهار امسال، 12 هزار و 449 نفر آموزش دیده اند.
** تلاش برای ایجاد مرکز فنی و حرفه ای نفت و گاز
وی با بیان این که درسال های گذشته مراکز فنی و حرفه ای خوبی در استان فارس ساخته شده اند، افزود: هم اینک زمان توسعه آموزش ها و مهارت آموزی، بروز رسانی تجهیزات و تقویت تعامل با ادارات، دانشگاه ها، صنایع و اصناف برای ارایه آموزش های فنی و مهارتی فرارسیده است.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای فارس اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های ویژه این استان در زمینه صنایع نفت و گاز در نظر داریم که مرکزی تخصصی برای آموزش های مهارتی در زمینه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در زمینی که پیش از این در بزرگراه حسینی الهاشمی شیراز در نظر گرفته شده است، ایجاد کنیم.
وی گفت: اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس این موضوع را در تعامل با استانداری فارس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان فنی و حرفه ای کشور، وزارت نفت و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی پیگیری می کند تا بر اساس تقاضای این صنایع، آموزش های مهارتی ارایه شود.
کوشکی ادامه داد:راه اندازی مرکز آموزش های فنی و حرفه ای هتلداری و گردشگری که چند سالی است ساختمان آن درمرحله اسکلت متوقف مانده است، نیز در دست پیگیری است.
** ارایه آموزش های مهارت بر اساس تقاضا
سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای استان فارس با بیان این که استقبال از آموزش های رایگان مراکز دولتی در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی بسیار خوب است، گفت: رشته برق و الکترونیک این مراکز متقاضیانی از قشر تحصیلکرده دانشگاه دارد و متقاضیان مدارک تحصیلی کاردانی و بالاتر از آن هم این تقا ضا را دارند.
وی ادامه داد: هم اینک استقبال خوبی از رشته های مکانیک، جوشکاری، کامپیوتر و ساخت و نصب تاسیسات ام.دی.اف و پنجره های یو.پی.وی.سی. را شاهد هستیم.
کوشکی گفت: از این پس به جای تمرکز روی ساخت مراکز فنی و حرفه ای، به دنبال آن هستیم که نیازهای آموزشی و مهارتی در جامعه را بررسی کنیم و بر اساس تقاضای صنایع و اصناف و دیگر نهادها به ارایه آموزش های مهارتی بپردازیم.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که با اشاره به برگزاری مزایده معادن در استان فارس، راه اندازی دوره های مهارتی اکتشاف و استخراج معدن را ضروری خواند گفت: هم اینک چنین دوره ای در استان برپا نیست و در صورتی که تقاضایی از مجموعه های متولی و دست اندرکار معدن دریافت کنیم، این موضوع را بررسی می کنیم.
** برنامه های هفته مهارت
سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای فارس با بیان این که روزهای سوم تا نهم مردادماه امسال به عنوان هفته مهارت در برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش بینی شده است، از تدارک برنامه هایی برای گرامیداشت این هفته در استان فارس سخن گفت.
کوشکی گفت:برگزاری مسابقه با هدف آگاه سازی جامعه از آموزش های فنی و حرفه ای و معرفی این خدمات در قالب سخنرانی روسای ادارات آموزش فنی وحرفه ای شهرستان ها پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته و برپایی همایش کارآفرینی و خلاقیت و نمایشگاه توانمندی های فنی و حرفه ای در شیراز از برنامه های گرامیداشت هفته مهارت در فارس است.
** آموزش های رایگان در نمایشگاه هفته مهارت
سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای فارس با گرامیداشت روز ششم مرداد روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای اظهار کرد: در نمایشگاه توانمندی های فنی و حرفه ای استان که از ششم تا نهم مردادماه در پارک بعثت شیراز برگزار می شود، آموزش های رایگان فشرده با ارایه گواهی شرکت در دوره آموزشی ارایه می شود.
وی گفت:همه اقشار مردم می توانند در این دوره های آموزشی دو ساعته که بیشتر با موضوع مباحث مربوط به کامپیوتر ارایه می شود، شرکت کنند.
به گفته این مقام مسوول، ساعت فعالیت این نمایشگاه از 18 تا 23 ششم تا نهم مردادماه است.
کوشکی اظهار کرد: علاوه بر این، همه اقشار مردم می توانند در هفته مهارت از مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان بازدید کنند.ک/2
2027 / 1876



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن