تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805010658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح جمع آوری یک روز در میان زباله،آزمایشی بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهرداری بندرعباس طرح جمع آوری یک روز در میان زباله،آزمایشی بوده است بندرعباس-ایرنا-به دنبال انتشار گزارشی درخبرگزاری ایرنا درباره طرح فاصله دوروزه جمع آوری زباله درمناطقی از بندرعباس در31 تیرماه سالجاری، شهرداری منطقه یک با ارسال جوابیه ای اعلام کرد:این طرح کوتاه مدت و به صورت آزمایشی بوده است.


درجوابیه شهرداری بندرعباس آمده است:جمعیت 70هزارنفری شمال بلوار امام حسین (ع) که در گزارش ایرنا آمده اغراق آمیز است و مناطق یاد شده حداکثر 20هزار نفر جمعیت دارد اما رییس آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس کمتر از دوماه قبل (دهم خرداد)در یک نشست خبری تصریح کرده بود "شمال بلوار امام حسین (ع) بیش از 18هزار خانوار جمعیت دارد."
روابط عمومی منطقه یک شهرداری بندرعباس با انتقاد از گفته های متخصصین و مسوولان بهداشتی استان که در گزارش ایرنا از آنها نقل قول شده است آورده است: در این گزارش گفت وگویی با مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شده بود و ایشان اعلام داشته اند که از شهرداری توقع می رود در دو نوبت اقدام به جمع آوری زباله ها کند، در حالی که این سخن نشان از نگاه سطحی و غیرکارشناسی می باشد و احتمال داده است تهیه کننده گزارش درین باره اظهار نظر شخصی کرده باشد.
شهرداری منطقه یک بندرعباس در جوابیه ای که به نشانی الکترونیکی ایرنا ارسال کرده مدعی شده " این گزارش با دیدگاهی کاملا مغرضانه بوده و طبیعتا از روی انجام رسالت تهیه نشده است، چرا که به کار بردن کلماتی مانند«خطرناک، غیرقابل توجیه» و غیره نشان از کمترین دقت نظر و عدم در نظر گرفتن انصاف و حقایق است" و این در حالیست که توصیف های یاد شده نیز عبارت های به کارگرفته شده توسط مسوولان بهداشتی استان بوده است.
ارسال کننده این جوابیه همچنین یکی دیگر از گفته های مسوولان بهداشتی و درمانی استان را مورد نقد قرار داده ، نوشته است: "در این گزارش حتی عنوان شده که خطر ناشی از اجرای این طرح تنها متوجه مردم این منطقه نبوده و مردم استان را مورد تهدید جدی قرار داده است، حال آن که بیان کننده این سخن باید پاسخگوی ادعایش بوده و با شفافیت اعلام کند که فارغ از صحیح یا غلط بودن اجرای آزمایشی طرح جمع آوری یک روز در میان زباله ها در بخش کوچکی از بندرعباس به مردم حاجی آباد و بشاگرد و سایر نقاط استان چه دخلی می تواند داشته باشد؟"
ادامه پاسخ شهرداری منطقه یک بندرعباس به گزارش ایرنا به شرح زیر است:
به کار بردن لفظ مردم و تعمیم خواسته های تعداد اندکی از مردم ناحیه محل اجرای طرح نیز صحیح نبوده و نمی توان به ضرس قاطع اعلام کرد که همه مردم از اجرای طرح ناراضی هستند، در حالی که تنها چند مجتمع طرح را نپذیرفته و خلاف آن عمل کرده اند.
بدیهی است که همکاری مردم برای اجرای ابتدایی ترین وظایف شهرداری بندرعباس یا همان جمع آوری زباله ها، می تواند موجب رضایتمندی عمومی شود و مردم با رعایت نکات ذکر شده در این خصوص مانند قرار دادن زباله ها در ساعت مشخص شده می توانند یاری گر انجام هرچه بهتر این اقدام باشند.
اجرای این طرح شانه خالی کردن شهرداری بندرعباس از زیر بار یک وظیفه ذاتی نیست، چرا که هدف اصلی از اجرای آزمایشی این طرح، فرهنگسازی برای تفکیک و مدیریت پسماندهای خانگی است.
قرار بر این بوده که طرح مذکور در دو فصل متفاوت از سال، یعنی هنگام گرما و فصل خنک سال به صورت آزمایشی اجرا شده و تداوم و توسعه آن منوط به نتایج حاصله از این دو اقدام آزمایشی باشد.
شایان ذکر است، همزمان با اجرای این طرح آزمایشی، واحد پژوهش شهرداری بندرعباس نیز اقدام به بررسی و پژوهش هنگام اجرای آزمایشی طرح و نظرسنجی عمومی کرده است.
مجریان طرح در شهرداری منطقه یک بندرعباس با ادله کافی و در نظر گرفتن معایب و مزایای طرح اقدام به اجرایی ساختن آزمایشی طی مدت کوتاه آن کرده اند.
قابل ذکر است:به دنبال پیگیری های رسانه ای طرح جمع آوری یک روز در میان زباله که از 14تیر ،در محدوده شمال بلوار امام حسین (ع) بندرعباس هم اکنون متوقف شده و مانند گذشته ،زباله ها هر شب در مناطق یاد شده جمع آوری می شود.
شهردار منطقه یک در گزارش یاد شده اظهار داشت:بندرعباس در فرهنگ و رفتار شهروندی از بسیاری شهرهای کشور عقب تر است و تاکید کرد: خبرنگار ایرنا در مطلب خود هیچ اشاره ای به آزمایشی بودن طرح یاد شده نکند.
ک/3
2094/6048



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن