تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798787054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولویت بندی بیماران سبز، زرد و قرمز در اورژانس بیمارستانی اجباری شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر بهداشت: اولویت بندی بیماران سبز، زرد و قرمز در اورژانس بیمارستانی اجباری شد تهران - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت گفت: استاندارد اولویت بندی یا تریاژ بیماران سبز ، زرد و قرمز در اورژانس بیمارستان ها ابلاغ و اجباری شد.


به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، محمدآقاجانی جمعه شب در گفت و گویی تلویزیونی، این اقدام را یکی از اقدامات بسیار مهم برای ارتقای کیفیت خدمات اورژانس بیمارستان ها، تدوین و ابلاغ استاندارد تریاژ اورژانس ها عنوان کرد.
آقاجانی در خصوص بیماران سبز، زرد و قرمز اظهارداشت: بیماران سبز افرادی هستند که با یک ویزیت سرپایی و دریافت نسخه مرخص می شوند و در واقع اورژانسی به شمار نمی آیند؛ بیماران زرد افرادی هستند که باید چند ساعتی در اورژانس تحت مراقبت باشند یا در مواردی ممکن است به بستری در بیمارستان نیاز داشته باشند اما بیماران قرمز کسانی هستند که وضعیت حاد دارند و هر ثانیه برای نجات جان آنان مهم و حیاتی است و باید بلافاصله مورد رسیدگی قرار گیرند.
آقاجانی افزود: تلاش وزارت بهداشت این است که با ابلاغ استاندار اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی، استاندارد تریاژ و اجباری کردن آن، تامین نیروی انسانی با تجربه در این بخش ها، افزایش پرداختی به کارکنان اورژانس ها و اصلاح ساختاری اورژانس ها، مشکلات این حوزه را به حداقل رساند.
وی اظهار امیدواری کرد تا در اورژانس بیمارستانی، مراقبت های لازم به ویژه در ثانیه ها و دقایق طلایی برای نجات بیماران انجام شود.

**کمبود ها در بیمارستان بسیار زیاد است
معاون وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: مشکلات و کمبودها در بیمارستان های کشور بسیار زیاد است که یکی از آن ها کمبود تخت های بیمارستانی است.
وی استاندارد شمار تخت به بیمار در کشورهای پیشرفته را حدود13.6 تخت به ازای هر یک هزار بیمار عنوان کرد و افزود: این میزان در کشورهای همسایه 2.7 تخت به ازای هر یک هزار بیمار است این در حالی است که این میزان در کشور ما به 1.5 تخت می رسد.

**کمبود شدید پرستار در اورژانس
معاون وزیر بهداشت ، کمبود شدید شدید پرستار در بخش های اورژانس را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت : از لحاظ فعالیت پرستاران با تجربه و توانمند در اورژانس ها با مشکلات حادی مواجه هستیم به خصوص اینکه در گذشته برای تعیین استاندارد پرستار به تخت در کشور اصلا بخش های اورژانس را جزو تخت های بیمارستانی تعریف نمی کردند.
آقاجانی ادامه داد: بر اساس استانداردها باید حداقل ، 10درصد تخت های هر بیمارستان تخت های اورژانس باشد اما چنین استانداردی هرگز در کشور ما مورد توجه نبوده است و از این نظر با عقب ماندگی مواجه هستیم که باید جبران کنیم.
وی افزود: مکاتبات زیادی نیز با مسوولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای جذب و استخدام پرستار داشته ایم اما تاکنون موفق نبوده ایم و مجبوریم برای تامین پرستار مورد نیاز بیمارستان ها از روش های دیگری استفاده کنیم.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت به موضوع دیگری تحت عنوان دریافتی پایین پرستاران به خصوص پرستاران اورژانس اشاره کرد و گفت: مسأله مهم دیگر دریافتی پایین پرستاران به خصوص در اورژانس هاست و با توجه به اینکه پرستاران این بخش ها با مخاطرات جسمی، فیزیکی و روانی بیشتری مواجه هستند، وزارت بهداشت تصویب کرده است که با اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، حدود 60 درصد به دریافتی پرستاران این بخش ها نسبت به سایر پرستاران افزوده می شود.
معاون درمان وزیر بهداشت اظهارداشت:اصلاحات بیمارستان های کشور ادامه دارد . در زمان حاضر نیز 110بخش جدید بیمارستانی در کشور در حال ساخت است. 850 پزشک متخصص به صورت مقیم و 24 ساعته در ساعات شب برای تعیین تکلیف بیماران در بیمارستان ها حضور دارند.
وی گفت: همه این اقدامات یک تغییر رفتار بزرگ در بیمارستان های دولتی را رقم زده است و فقط بحث کاهش هزینه های پرداختی مردم در بخش دولتی مطرح نیست.
اجتمام(4)**3063**1776



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن