تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819545976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برقراری ثبات و تقویت مردم سالاری در عراق یکی از راهبردهای ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور اموربین الملل رییس مجلس: برقراری ثبات و تقویت مردم سالاری در عراق یکی از راهبردهای ایران است تهران - ایرنا - مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی، سفر رییس کمیسیون امنیت مجلس عراق به تهران را گامی در جهت تقویت امنیت ملی این کشور دانست و گفت: یکی از راهبردی های جمهوری اسلامی ایران به ویژه مجلس شورای اسلامی، برقراری ثبات و امنیت و تقویت مردم سالاری در عراق است.


حسین شیخ الاسلام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: عراق همسایه نزدیک ما است و دموکراسی نوپایی در آن برقرار شده است.
وی یادآور شد: اگر می خواهیم اهمیت رابطه با عراق را بررسی و ارزیابی کنیم باید به خساراتی که در جنگ تحمیلی توسط صدام خبیث به ما تحمیل شد، توجه کنیم.
مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید پیگیری و پشتیبانی کنیم تا این دموکراسی نوپا در عراق پا بگیرد و این کشور به سمت یک ساختار دیکتاتوری که برخی کشورهای منطقه آرزو دارند، نرود.
شیخ الاسلام اظهارداشت: عراق با توجه به اهمیتش در منطقه و جهان عرب در حال حاضر دچار یک تروریسم کور است.
وی تصریحذ کرد: این تروریسم کور توسط دشمنان ملت عراق و منطقه ایجاد شده است و توسط سازمان های اطلاعاتی استکبار جهانی به ویژه آمریکا و انگلیس و سازمان های اطلاعاتی کشورهای سلطنتی منطقه پشتیبانی می شود که از برقراری استقلال، ثبات و امنیت در عراق جلوگیری می کند.
وی ادامه داد: یکی از راهبردی های جمهوری اسلامی ایران به ویژه مجلس شورای اسلامی، برقراری استقرار، ثبات و امنیت و تقویت مردم سالاری در کشور عراق است که با ما مرتبط است که از این زاویه ارتباط با پارلمان عراق به خصوص کمیسیون امنیت ملی این کشور پیگیری می شود.
حاکم الزاملی رییس کمیسیون امنیت مجلس عراق فردا - یکشنبه - در راس هیاتی پارلمانی و به دعوت رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تهران سفر می کند.
الزاملی در این سفر سه روزه قرار است ضمن دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس و علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با برخی از مسوولان ایرانی دیدار و درباره مسایل دو جانبه، پارلمانی و تحولات منطقه ای گفت وگو کند.
سیام*9254** 1336



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن