تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819354218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران آماده همکاري با فرانسه براي ايجاد و تقويت صلح و ثبات در منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ مرداد ۱۳۹۴ (۰:۱۱ق.ظ)
روحاني در گفت و گوي تلفني با رييس جمهوري فرانسه: ايران آماده همکاري با فرانسه براي ايجاد و تقويت صلح و ثبات در منطقه است موج - روساي جمهوري اسلامي ايران و فرانسه، بر تدوين يک نقشه راه براي توسعه و تعميق روابط سياسي، اقتصادي و فرهنگي تهران - پاريس تاکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني در گفت و گوي تلفني با "فرانسوا اولاند" رييس جمهوري فرانسه، به امکانات و توانمندي هاي گسترده ايران و فرانسه براي گسترش همکاريها اشاره کرد و اظهارداشت: طي ۱۰ سال گذشته فرصت هاي زيادي را دو کشور براي تعميق و توسعه روابط از دست داده اند و اکنون فرصت و زمان براي جبران گذشته فرا رسيده است.
رييس جمهوري در ادامه با اشاره به توافق هسته اي، پايبندي طرفين به انجام تعهداتشان را اصلي ترين عامل موفقيت در تداوم روند اجرايي مذاکرات دانست و گفت: اعضاي گروه ۱+۵ ضروري است در خصوص اجرايي شدن گام هاي بعدي توافق هسته اي تلاش کنند.
دکتر روحاني سپس با تبيين وضعيت خطرناک منطقه، به نقش ويرانگر گروه هاي تروريستي اشاره کرد و اظهارداشت: ايران خواهان همکاري و تلاش کشورهاي اروپايي و از جمله فرانسه براي مقابله با گروههاي تروريستي در سوريه ، عراق و يمن است.
رييس جمهوري تاکيد کرد: خواست اصلي ايران در منطقه، ايجاد و تقويت صلح و ثبات است و ما آماده همکاري با ديگر کشورها از جمله فرانسه در اين عرصه هستيم.
دکتر روحاني همچنين به وضعيت غم بار مردم يمن اشاره کرد و افزود: حملات هوايي يک کشور همسايه به مردم يمن غير قابل قبول است و اميدوارم کشتار مردم يمن توسط فرانسه و اتحاديه اروپا محکوم شود.
رييس جمهوري فرانسه نيز در اين گفت و گوي تلفني، با قدرداني از نقش دکتر روحاني در موفقيت مذاکرات هسته اي، گفت: وزير خارجه فرانسه با هدف تحکيم روابط تهران - پاريس و تدوين نقشه راه تعميق روابط دوجانبه، راهي تهران مي شود.
فرانسوا اولاند با تاکيد بر ضرورت تلاش همگاني براي اجراي عملي توافق هسته اي، اظهارداشت: ما مي توانيم در زمينه انرژي ، نفت و ناوگان هوايي، همکاري هاي خود را بيش از پيش توسعه دهيم.
وي همچنين بر ضرورت تقويت ارتباط ميان مردم دو کشور تاکيد کرد و گفت: بايد در کنار تقويت همکاريهاي دانشگاهي دو کشور، زمينه رفت و آمد توريست هاي ايراني و فرانسوي نيز گسترش يابد چرا که اين موضوع نقش عمده اي در توسعه همکاريهاي ايران و فرانسه خواهد داشت.
رييس جمهوري فرانسه همچنين در اين گفت و گو تاکيد کرد که کشورش آماده همکاري با ايران در زمينه مبارزه با تروريسم است.
اولاند گفت: بايد براي سوريه و يمن به دنبال راه حل هاي سياسي باشيم و در زمينه عراق نيز براي مبارزه با تروريست ها و داعش همکاري کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن