تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802885016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت سازمان جهانی بهداشت برای کاهش مرگ ایرانیان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حمایت سازمان جهانی بهداشت برای کاهش مرگ ایرانیان تهران- ایرنا- روزنامه همشهری در صفحه ی جامعه نوشت: با برگزاری همایش ملی سازمان های مردم نهاد سلامت، یکی از مهم ترین رویداد های حوزه سلامت کشور رقم خورد. حضور رییس جمهور و رییس سازمان بهداشت جهانی در کنار چهره های سرشناس دیگر این برنامه را تبدیل به یکی اتفاق های مهم حوزه سلامت کشور کرد.


در این گزارش که در شماره روز سوم مرداد 1394 خورشیدی انتشار یافت، می خوانیم: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این همایش، با قدردانی از همه کسانی که در مسیر تأمین سلامت و رفاه مردم و کاستن از غم آنان تلاش می کنند، گفت: این دولت از ابتدا پیگیر ارتقای شاخص های سلامت و بهداشت مردم بود اما در کنار آن معتقد است که سلامت جامع و عام مردم که شامل سلامت جسم و جان و روح، اخلاق و معنویت مردم می شود، تنها با تلاش های پزشک، وزارت بهداشت و کلیت دولت حاصل نخواهد شد بلکه همه مردم باید در صحنه حضور داشته باشند و احساس مسئولیت کنند.وی همچنین با اشاره به اینکه دولت در حوزه سلامت به این نکته توجه کرد که به جای تقسیم پول به عنوان یارانه، بخشی از یارانه ها را به حوزه درمان، بهداشت و سلامت اختصاص دهد، گفت: دولت با این کار خود بار سنگینی را از دوش بیماران برداشت و حالا نوبت مردم و شماست.
فرصت غنیمت سمن ها
وزیر بهداشت هم در این همایش که پنجشنبه گذشته در برج میلاد تهران برگزار شد با اشاره به تحمیل تحریم ها در حوزه سلامت و به ویژه غذا و دارو از سوی کشورهای قدرتمند گفت: آنها ادعا می کردند که دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی مشمول تحریم نیست اما این دروغ آشکار بود. به عنوان نمونه برای واردات سموم کشاورزی که به منظور تهیه غذا و ارزاق مردم مورد نیاز بود، مجبور بودیم نازل ترین مواد را وارد کنیم. دکتر هاشمی با تأکید بر اینکه با وجود اینکه 96درصد داروی مورد نیاز کشور را در داخل تولید می کنیم، اما هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، افزود: بنده قول می دهم که در راستای اقتصاد مقاومتی همچنان بتوانیم میزان واردات را به اندازه 30درصد کاهش دهیم تا توان بخش داخلی تقویت و زمینه برای عزت و سربلندی ایران فراهم شود.
دکتر هاشمی ایجاد و وجود سازمان های مردم نهاد را راه نجاتی برای دولت و وزارت بهداشت دانست و گفت: امیدواریم شاهد حضور پررنگ تر آنها در کمک به دولت باشیم. همچنین تاکنون 600سازمان مردم نهاد ملی و 500سازمان مردم نهاد در حوزه بیماری هایی مانند بیماران خاص، روانی و صعب العلاج فعالیت دارند که ما نیز این فرصت را مغتنم می شماریم.
در این مراسم رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به برنامه تاسیس بیمارستان جامع هسته ای به همت وزارت بهداشت گفت: «این بیمارستان گویای این حقیقت است که فناوری هسته ای تنها در رآکتور اراک و سانتریفیوژ خلاصه نشده است.»
رشد سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت
در این مراسم سید محمد هادی، معاون درمان وزیر بهداشت هم از گسترش مراکز دیالیز و نوسازی آنها و واگذاری مراکز درمانی سرطان به سازمان های مردم نهاد خبر داد. قائم مقام وزیر در امور خیریه و سازمان های مردم نهاد با اشاره به اهمیت مشارکت اجتماعی مردم در حوزه سلامت گفت: بالغ بر 500سازمان مردم نهاد در استان های کشور و 100سازمان مردم نهاد در مقیاس ملی در حوزه سلامت تشکیل شده است. ایازی با اعلام اینکه اجرای طرح تحول سلامت توانست رضایتمندی مردم را در حوزه سلامت کسب کند، افزود: مشارکت اجتماعی و اهتمام مدیریت نظام سلامت به حضور نهادهای مردمی در این حوزه مسئله دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
تقدیر از ایران
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز در این مراسم از ایران برای پوشش همگانی سلامت قدردانی و تأکید کرد: ایران راهبرد صحیحی را در حوزه سلامت اتخاذ کرده است. دکتر مارگارت چان با ابراز خرسندی از سفر به ایران افزود: من از دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت بهداشت برای تعهد سیاسی و سرمایه گذاری مالی برای دستیابی به پوشش همگانی سلامت و ایجاد خدمات یکپارچه سلامت، گسترش مراقبت اولیه برای ساکنان مناطق شهری و شهر های بزرگ، تقدیر می کنم. وی تمرکز بر بهبود کیفیت، برنامه ریزی و آموزش منابع انسانی، باز سازی مدیریت و مراقبت بیمارستانی، تأمین منابع مالی مراقبت بهداشتی برای خرید راهبردی خدمات سلامت و حمایت از خطرات مالی را ازجمله اقدامات مهم ایران برشمرد و خطاب به حاضران در جلسه گفت: به شما اطمینان می دهم که راهبرد و نقشه راه شما در مسیر صحیح است و از این رو برای شما در اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت آرزوی موفقیت دارم.
خانم چان همچنین در دیدار جداگانه ای با وزیر بهداشت با اشاره به تحریم های ایران، تأکید کرد: هرکاری که نیاز باشد برای دسترسی بیماران ایرانی به داروهای مورد نیاز، انجام می دهیم.
وزیر بهداشت نیز پس از این دیدار ضمن تشکر از رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: در عرصه های بین المللی تاکنون ایران هر درخواستی که از سازمان جهانی بهداشت داشته، مورد حمایت قرار گرفته است.
بغض سالن به خاطر نفس های یک بیمار
پس از پایان صحبت های ظریف و صالحی در این همایش، دختری با شیلنگ اکسیژن بر بینی و کپسول اکسیژن در دست در صحنه حاضر شد. مژگان خطیبی که از بیماری حاد ریوی رنج می برد،خطاب به حضار گفت: خواهش می کنم تا وقتی که شیلنگ اکسیژن را از صورتم برمی دارم فقط چند ثانیه نفستان را در سینه حبس کنید. وی درحالی که اشک می ریخت گفت: طرح تحول سلامت برای من و همه بیماران یعنی اکسیژن، یعنی درمان و زندگی. درحالی که حضور وی فضای سالن را منقلب کرده بود، شیلنگ اکسیژن را مجددا بر صورت گذاشت و نفس زنان گفت: آقای ظریف، آقای صالحی و آقای روحانی به خاطر امید به زندگی که به من و همه بیماران بخشیدید، از شما متشکرم. این دختر با کمک ظریف کپسول اکسیژنش را از روی زمین برداشت و صحنه را ترک کرد.
*منبع :روزنامه همشهری
**گروه اطلاع رسانی**9128**9131



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن