تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799463742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد اقتصادی مستلزم محوری شدن تولید و حذف واسطه‌گری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عضو هیئت علمی دانشگاه علامه به پانا گفت: رشد اقتصادی مستلزم محوری شدن تولید و حذف واسطه‌گری خبرگزاری پانا: عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی اظهار کرد: دولت باید سیاست های بلند مدت در اقتصاد طراحی کند و توسعه و رونق تولید را محور برنامه های خود بداند و از رشد واسطه گری در اقتصاد بکاهد و زمینه مشارکت های مردمی در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال را فراهم کند.
۱۳۹۴ شنبه ۳ مرداد ساعت 00:48

خبرگزاری پانا+

محمدقلی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا، با بیان اینکه کشورمان منابع عظیم نفت و گاز در اختیار دارد، گفت: کشورمان در موقعیت استراتژیک واقع شده و امکانات بالقوه قابل توجهی در اختیار دارد و سرمایه های طبیعی قابل توجهی در دسترس است.
  وی ادامه داد: موضوع مهم داشتن استراتژی توسعه بلند مدت برای تبدیل این سرمایه های موجود به رفاه و توسعه است.
  این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: استراتژی توسعه اقتصادی باید مبتنی بر بخش تولید باشد و سرمایه گذاری ها را در این قسمت تزریق کند و لازم است سرمایه ها در اقتصاد به صورت جدی و قابل توجه تزریق شود ممکن است منابع مختلف سرمایه را تشکیل دهند اما ضامن پیشرفت اقتصاد کشور بخش های تولیدی و صنعت است.
  یوسفی در رابطه با توسعه صنعتی یادآور شد: صنایع باید بتوانند بازار داخلی را رونق داده و زمینه حضور تولیدات داخل را به دیگر کشورها فراهم کنند که متأسفانه در طول سالهای گذشته این امر محقق نشده است.
  وی افزود: متأسفانه تا کنونپیگیری سیاست های دنبال شده با بهانه ای از قبیل قرار گرفتن در شرایط تحریم موجب شده که دیگر هیچ توجیهی برای ادامه سیاست های غلط گذشته وجود نداشته باشد.
  این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: دولت می تواند به جای نگاه مقطعی، تنگ نظرانه و کوتاه مدت سیاست بلند مدت توسعه ای را مبتنی بر تقویت تولید دنبال کند؛ بنابر این با اتخاذ چنین استراتژی بلند مدتی است که می توان مسیر توسعه اقتصادی را هموار کرد و لازمه آن تغییر سیاست های اقتصادی فعلی است.
  این عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد علامه عنوان کرد: نگاه فعلی به اقتصاد در آستانه لغو تحریم ها و موقعیت تجاری و اقتصادی پسا تحریم باید به گونه ای باشد که معطوف به حمایت از بخش های تولیدی باشد که متأسفانه دولت مردان تا کنون رشد بد را دنبال کردند در حالیکه باید به دنبال رشد خوب اقتصاد باشیم هر چند که در اقتصاد جی پی پی رشد دارد اما این رشد می تواند در هر مسیری محقق شود.
  یوسفی تصریح کرد: چه بسا رشد تولید ناخالص ملی می تواند بسیار مضر عمل کند و به اقتصاد کشور هم لطمه بزند به طوری که اصلاح آن برای مردم بسیار پی هزینه باشد و اقتصاد به رشد خوب نیاز دارد در حالیکه رشد بد ارتباطی به بخش های تولیدی صنعت و کشاورزی ندارد و رشدی مبتنی بر تجارت و واسطه گری های مالی است.
وی خاطر نشان کرد: اقتصاد معلول و بدون رشد شرایطی فراهم می کند که در آن زمینه گسترش بروکراسی عریض و طویل اداری و مالی و ایجاد هزینه های غیر تولیدی دولت همچون هزینه های نظامی و انتظامی و یا فعالیت هایی که هیچگونه ارتباطی به کارآیی و بهره وری ندارند فراهم می شود همچنین که مشارکت مردم در سرمایه گذاری و اشتغال را به دنبال ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن