تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798321660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی: خصوصی‌سازی در آذربایجان‌شرقی با نارضایتی‌هایی همراه است/بسیاری از بازنشستگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی:
خصوصی‌سازی در آذربایجان‌شرقی با نارضایتی‌هایی همراه است/بسیاری از بازنشستگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی خصوصی‌سازی را یکی از معضلات استان آذربایجان‌شرقی خواند و گفت: بحث خصوصی‌سازی در این استان همواره با نارضایتی‌هایی همراه و پیامدهای اجتماعی منفی را نیز سبب شده است.

خبرگزاری فارس: خصوصی‌سازی در آذربایجان‌شرقی با نارضایتی‌هایی همراه است/بسیاری از بازنشستگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده عصر امروز در نشست تخصصی تشکلات کارگری و کارفرمایی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: اکنون شرکای اجتماعی همگی به این باور رسیده‌اند که مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی با گفت‌وگو قابل رفع بوده و ما به نوبه خود  آماده‌ایم هم‌افزایی را در این زمینه افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه کم توجهی به قشر قانع و شکیبای کارگر از هیچ دولتی پسندیده نیست، تأکید کرد: امروزه توجه به تشکل‌های کارگری به عنوان یکی از راهکارهای رفع مشکلات جامعه کارگری به شمار می‌رود و البته باید بدانیم که قشر کارگر به تنهایی توانایی رفع مشکلات خود را ندارد و بر همین اساس حضور نمایندگان کارگر برای چانه‌زنی با بدنه دولت و جامعه کارفرمایی بسیار ضروری است. امنیت شغلی یکی از خواسته‌های مهم جامعه کارگری است/ افزایش قرادادهای موقت کار
صادق‌زاده ایجاد امنیت شغلی را یکی از خواسته‌های مهم جامعه کارگری خواند و گفت: دولت در این زمینه نقش اصلی را دارد و می‌تواند با فراهم کردن شرایط ایمن و مساعد جامعه کارگری را به سمت تولید بهینه‌تر هدایت و راهبری کند.
وی با اشاره به روند افزایشی قراردادهای موقت کار گفت: کارگری که نمی‌داند آیا بعد از یک قرارداد چند ماهه، سرکار باقی خواهد ماند چگونه می‌تواند برای زندگی خود برنامه‌ریزی کند؟
صادق‌زاده با بیان اینکه صدور دستورالعمل شماره 40 مبنی بر انعقاد قرارداد کار یک ساله در کارهایی که ماهیت مستمر و دائمی را دارند از سوی معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقطه امیدی را برای کارگران در دولت تدبیر و امید فراهم کرد، افزود: متاسفانه این بخشنامه هنوز عملی نشده لغو شود و ناامیدی زیادی را در دل کارگران به وجود آورد.
وی گفت: قراردادهای موقت کار سبب شده تا برخی از کارفرمایان و صاحبان سرمایه سودجو به فکر اشتغال دایم و برنامه‌ریزی مدون برای تولید نداشته باشند و در این وهله کارگری حتی با سابقه کار بیش از یک دهه هم با قرار داد یک ماهه فاتحه همه چیز را بخواند. تأمین معیشت مناسب را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کارگران است دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی تأمین معیشت مناسب را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کارگران عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از کارگران برای تأمین حداقل خواسته‌های خانواده‌های خود اعم از خوراک، پوشاک، مسکن و درمان در مضیقه هستند و در واقع سطح پایین دستمزد کارگران سبب شده که بخش زیادی از آنان با درآمد زیر خط فقر مجبور به گذران زندگی باشند.
صادق‌زاده با بیان اینکه کارگران با وجود داشتن نقش مهم و اساسی در تولید، سهم  اندکی از سود تولید نصیب آنها می‌شود، گفت: باید با برنامه‌ریزی مطلوب و تقویت آیین‌نامه‌ها و اساسنامه‌های موجود قدرت چانه‌زنی کارگران و نمایندگان آنان در واحدهای تولیدی افزایش یابد چرا که توجه جدی به کانون‌های کارگری اعم از شوراهای اسلامی کار، انجمن‌های صنفی و نمایندگان کارگران و افزایش اختیارات آنان انتظار دوری نیست.
  *خصوصی‌سازی در آذربایجان‌شرقی همواره با نارضایتی‌هایی همراه بوده است
وی خصوصی‌سازی را یکی از معضلات استان آذربایجان‌شرقی خواند و گفت: بحث خصوصی‌سازی در این استان همواره با نارضایتی‌هایی همراه و پیامدهای اجتماعی منفی را نیز سبب شده است.
صادق‌زاده افزود: در واقع نخستین آسیبی که خصوصی‌سازی‌ها به روشی که در کشور ما اجرا شده همراه خود داشته آسیب به نیروی کار بوده است که متاسفانه این وضعیت همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به روند خصوصی‌سازی‌های واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای صنعتی در خصوصی‌سازی‌های کشور ما به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده که هیچ گونه اهلیتی نداشته و نگاه خریداران این واحدها حفظ اشتغال و افزایش تولید نبوده است که نمونه‌های متعدد آن در استان آذربایجان‌شرقی قابل مشاهده است و باید یک سیاستگذاری منطقی جایگزین این روند شود.
صادق‌زاده با بیان اینکه هر دولتی که حمایت از کار، تولید و صنعت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد وظایف اصلی خود را به جا می‌آورد، تصریح کرد: کارگران همواره قربانیان سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته بوده و انتظار ما این است که دولت تدبیر و امید با تغییر اصولی، کشور را از این وضعیت خارج کند گرچه باید اذعان کنیم که در این دو سال شاهد سیاست‌های اقتصادی خوبی برای کار و تولید، رشد صادرات و جلوگیری از واردات بی‌رویه  از سوی این دولت بوده‌ایم که امیدواریم با لغو تحریم‌ها و رونق اقتصادی بیشتر کشور آسیب‌های وارده به جامعه کارگری هر چه بیشتر کاهش یابد.
  *اجرای آیین نامه ماده 154 قانون کار در زمینه ارایه تسهیلات به تعاونی‌های مصرف ضروری است
نماینده تعاونی‌های مصرف کارگری استان آذربایجان‌شرقی در اتحادیه امکان با قدردانی از دیدگاه‌های معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که توسعه بخش تعاون را عامل رونق کسب و کار و افزایش اشتغال دانسته است، اظهار داشت: توجه به بخش تعاون ضروری است و  در این زمینه اجرای آیین نامه ماده 154 قانون کار مبنی بر ارائه تسهیلات به تعاونی‌های مصرف کارگری مهم بوده و  انتظار داریم با تجدید و قوت آیین‌نامه‌های مربوط به این آیین‌نامه بازنگری و ابلاغ مجدد شود تا شاهد رشد و بالندگی تعاونی‌های مصرف کارگری باشیم.
  *باید حضور نمایندگان کارگران بازنشسته در نهادهای تصمیم‌گیر مسائل این قشر فراهم شود
صادق‌زاده با اشاره به مشکلات کارگران بازنشسته اظهار داشت: با توجه به تعداد کارگران بازنشسته باید بستری فراهم شود تا کانون‌های کارگران بازنشسته به عنوان نمایندگان آنان در نهادهای تصمیم‌گیر نسبت به مسائل این قشر نظیر شورای عالی کار، هیئت مدیره و هیئت امناء سازمان تأمین اجتماعی حضور داشته و به ایفای نقش بپردازند.
رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز با اشاره به مشکلات آیین‌نامه‌های اجرایی و اساسنامه‌های کانون‌های کارگران بازنشسته خواستار بازنگری اساسی در این زمینه شد و گفت: خوشبختانه سال گذشته حرکت مطلوبی از سوی سازمان کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تدوین پیش‌نویش اصلاحیه دستورالعمل آیین‌نامه چگونگی تشکیل، حدود وظایف و اختیارات کانون‌های کارگران بازنشسته برای اجرای کامل ماده 134 آغاز و منجر به تهیه و تدوین آیین‌نامه مدونی شد که بعدها به از دستور کار خارج شد. وی ادامه داد: انتظار داریم برای رسیدگی به وضعیت این کانون‌ها این موضوع پیگیری شود و موارد مهمی از جمله کف سواد، کف سلامت جسمی و روحی و کف اخلاقی، افزایش مدت زمان فعالیت هیئت مدیره و بازرسان، مکانیزه کردن به صورت رایانه ای انتخابات، نظارت عالیه بر امور کانون‌ها در زمینه صورتجلسات هیئت مدیره  برای مطابقت با اساسنامه‌ها و تأیید کارشناسان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی همانند آنچه که مصوبات شورای اسلامی شهر به تأیید فرمانداری می‌رسد گنجانده شود تا شاهد رشد و بالندگی بیشتر این نهادها شویم. کارگران بازنشسته با مشکلات معیشتی مواجه هستند/بسیاری از بازنشستگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند وی با اشاره به اینکه کارگران بازنشسته نیز با مشکلات معیشتی مواجه هستند، گفت: بسیاری از بازنشستگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و اغلب آنان در مشاغل دیگری نیز شاغل هستند که نیاز است برای همسان‌سازی حقوق این قشر، اختصاص سبد کالا و ایجاد فروشگاه‌های تعاونی خرید، افزایش وام‌های قرض‌الحسنه، افزایش امکانات رفاهی به ویژه مسکن و نیز رفع تبعیض‌های نابه‌جا که در حق بازنشستگان تأمین اجتماعی روا می‌شود اقدامات اساسی صورت گیرد. باید فکری برای بدهی‌های انباشته دولت به سازمان تأمین اجتماعی شود
صادق‌زاده به وضعیت سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بدهی‌های انباشته دولت به سازمان تأمین اجتماعی، یکی از مشکلات اساسی این سازمان بوده که انتظار داریم دولت تدبیر و امید به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فکری برای آن بکند که در این خصوص دولت در نخستین گام می‌تواند با عمل به تعهداتی که در زمینه تأمین حق بیمه گروه‌های جدید در سال‌های گذشته بر عهده گرفته برای ارائه خدمات بهتر تأمین اجتماعی به مخاطبان خود این نهاد را یاری کند. انتهای پیام/60002/ج۴۰

94/05/01 - 21:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن