تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799140310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال جا ماندن شرکت هاي آمريکايي از رقباي اروپايي و آسيايي در بازار ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۲۰ب.ظ)
احتمال جا ماندن شرکت هاي آمريکايي از رقباي اروپايي و آسيايي در بازار ايران موج - شرکت هاي آمريکايي معتقدند ميدان را به رقباي خارجي در ايران باخته اند چرا که منتظر قطعي شدن توافق تاريخي هسته اي به ويژه در کنگره مانده اند تا محدوديت هاي بلند مدت در بازرگاني و سرمايه گذاري لغو شود.
به گزارش خبرنگار موج، چند ساعت پس از اعلام توافق هسته اي، بسياري از وکلاي شرکت هاي بزرگ آمريکايي با اشتياق زيادي در پي اين هستند که اين توافق نامه 159 برگي درباره کسب و کار شرکت هايشان چه چشم اندازي را نشان مي دهد. پاسخ بسياري از آنها اين است که در کوتاه مدت چيز زيادي در کار نخواهد بود.
در سال هاي گذشته چيني ها و حتي روس ها به دليل تحريم ها در ايران نفوذ و يکه تازي داشته اند. اما اکنون با رفع تحريم ها آسيايي هايي مانند ژاپن و کره و اروپايي هايي مانند آلمان و ايتاليا و فرانسه به سرعت دست به کار شده اند و گروه هاي بازرگاني و صنعتي آنها پي در پي راهي ايران مي شوند. از سوي ديگر آمريکايي ها هنوز نتوانسته اند يا نخواسته اند در اين باره فعاليت چشمگيري نشان دهند.
بنا بر اعلام سي ان ان، مديران و وکلاي شرکت هاي آمريکايي معتقدند ميدان را به رقباي خارجي در ايران باخته اند چرا که منتظر علامت قطعي شدن توافق تاريخي هسته اي به ويژه در کنگره مانده اند تا محدوديت هاي بلند مدت در بازرگاني و سرمايه گذاري لغو شود.
موافقت ايران با قدرت هاي جهاني براي محدود کردن برنامه هسته اي در برابر لغو تحريم هاي اقتصادي، موجب گشايش بازار 80 ميليون نفري ايران به روي جهان و شرکت هاي چندمليتي خواهد شد. ايران داراي چهارمين ذخاير نفتي و دومين ذخاير گاز طبيعي بزرگ جهان است. امکانات و توانايي هاي بالقوه ايران موجب مي شود که به عنوان يکي از بازارهاي جذاب براي داد و ستد و سرمايه گذاري در جهان مورد توجه قرار گيرد.
البته تحريم هاي چند ده ساله يک جانبه آمريکا که پيش از بحران هسته اي به بهانه پشتيباني از تروريسم و نقض حقوق بشر برقرار شده اند پا بر جا خواهند ماند. اما مي توان گفت که اين تحريم ها سال ها وجود داشته اند و تاثير فلج کننده اي بر اقتصاد ايران نداشتند. با اشتباه ها و بي تدبيري هايي که در دولت پيشين، انجام شد پرونده هسته اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متحد رفت و قطعنامه هاي تحريم هاي سنگين عليه ايران تصويب شدند که تاثير زياد و نگران کننده بر اقتصاد گذاشتند.
با وجود توافق هسته اي، يک مقام ارشد دولت آمريکا در هفته گذشته گفت: اشخاص و بانک هاي آمريکايي هنوز هم از معامله با شرکت هاي ايراني و سرمايه گذاري در ايران ممنوع هستند.
توافق به دولت آمريکا اجازه مي دهد که به شرکت هاي کوچک زيرمجموعه شرکت هاي آمريکايي مجوز دهد در ايران کار کنند. اين کار از سال 2012 توسط کنگره ممنوع شده بود. در اين زمينه يک مقام وزارت خزانه داري آمريکا به رويترز گفته است: تصميم گيري درباره مجوزها توسط دفتر کنترل دارايي هاي خارجي انجام مي شود و اين شرکت هاي تابعه، در معرض محدوديت هايي هستند.
مديران و گروه هاي بازرگاني آمريکا نگران هستند که شايد تحريم، موجب شود شرکت هاي آمريکايي تنها نظاره گر فعاليت شرکت هاي رقيب اروپايي و آسيايي باشند مگر آن که کنگره اقدامي براي تعديل مقررات انجام دهد.
ويليام مک گلون، وکيل کارشناس در کنترل صادرات و تحريم ها گفته است: توافق، در بيشتر موارد چراغ سبز براي از سرگيري کسب و کار شرکت هاي آمريکايي در ايران نشان نمي دهد. وي افزود که با مديران شرکت هايي مواجه مي شود که مي خواهند بدانند آيا مي توانند مانند پيش از سال 2012 معاملات خود را با ايران از سر بگيرند. همچنين وکلاي کارشناس تحريم به رويترز گفته اند بيشتر وقت آنها صرف پاسخگويي به مشترياني مي شود که درباره مسايل ايران و توافق از آنها مي پرسند.
جمهوري خواهان تندرو و حتي برخي از دموکرات ها به دلايل گوناگون هنوز هم به شدت در پي حفظ تحريم هاي موجود در شديد ترين شکل هستند و بعيد به نظر مي رسد که اين خواسته آنها به اين زودي ها تغيير کند.
حتي اگر مجوزها داده شوند، شرکت هاي آمريکايي از نگراني اين که شايد جمهوري خواهان تندرو در انتخابات رياست جمهوري 2016 برنده شوند براي ورود به بازار ايران شتاب نخواهند کرد. پس از اعلام توافق، سه نفر از نامزدهاي جمهوري خواه به سرعت گفتند که در صورت پيروزي، روند توافق با ايران را معکوس خواهند کرد. البته بيشتر کارشناسان عقيده دارند اگر اتفاق ويژه اي نيفتد احتمال پيروزي هيلاري کلينتون در انتخابات بيشتر است و وي از تندروها نيست و از توافق پشتيباني خواهد کرد.
تندروهاي آمريکا مانند تندروهاي ديگري که در اسراييل و ديگر کشورها حضور دارند از هر بهانه اي براي مخالفت با توافق استفاده مي کنند اما به نظر نمي رسد بتوانند بر عزم دولت ها و ملت هاي ايران و آمريکا و جامعه جهاني براي رسيدن به صلح و دوري از جنگ پيروز شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن