تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806348545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيام برجام، ضرورت کنارگذاشتن خشونت، تهديد و تحريم است / دوران معامله برد- باخت تمام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۲۱ب.ظ)
روحاني: پيام برجام، ضرورت کنارگذاشتن خشونت، تهديد و تحريم است / دوران معامله برد- باخت تمام شد موج- رئيس جمهوري در همايش ملي سازمان‌هاي مردم نهاد سلامت با اشاره به توافق هسته اي گفت: کاري که ديپلمات‌هاي شما در صحنه بين الملل انجام دادند پيامش اين بود که پيچيده‌ترين مشکل پاي ميزمذاکره حل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام حسن روحاني روز پنج شنبه در اين همايش ملي که در سالن همايش‌هاي برج ميلاد در حال برگزاري است، افزود: بسيار خوشحال هستم و سپاسگزار از حضور يکايک شما عزيزاني که در مسير سلامت مردم، اميد به مردم، رفاه در زندگي مردم، کاهش غم در خانه‌هاي مردم مي‌کوشيد.
وي گفت: علامت رشد و توسعه واقعي يک کشور به صنعت آن کشور نيست، علامت واقعي رشد و توسعه در يک کشور به اين نيست که زندگي و وسايل رفاه لازم در اختيار مردم باشد. اگر جامعه اي غم يکديگر را داشت و نه تنها غم خود، اگر جامعه اي تنها به فکر خود نبود و ديگران را هم مثل خود ديد، اگر جامعه اي هر فردش تمام کشور را اعضاي خانواده خود ديد، اين کشور، کشور توسعه يافته و پيشرفته است.
روحاني ادامه داد: کشوري که غمخواري، خيرخواهي، تعاون، نيکوکاري و دست ديگران را گرفتن و کمک کردن به عنوان يک اصل اساسي باشد، اين کشور توسعه يافته و پيشرفته است.
رئيس جمهوري يادآور شد: دولت يازدهم از آغاز شروع به کارش مبنايش بر اين بود که همه امور با مشورت مردم و متخصصان باشد و هر کاري که مردم مي‌توانند انجام دهند و جزو امور حاکميتي نيست تصدي آن به مردم بازگردد و دولت بايد در برابر مردم پاسخگو باشد چون کشور و پول بيت المال از آن مردم است.
وي با بيان اين که اراده حاکم بر اداره جامعه هم از اراده انسان‌ها و جمع و جامعه نشأت مي‌گيرد، گفت: اگر ما توانستيم در اين مسير و راه قدم برداريم به نظر من اميدها بر مي‌گردد.
روحاني با بيان اين که سلامتي که ما از آن حرف مي‌زنيم تنها سلامت جسم و حتي سلامت جان نيست گفت: سلامت جسم، سلامت جان، سلامت اخلاق، سلامت معنويت و سلامت جامع را در زندگي مي‌خواهيم و در اين راستا اگر جامعه آي اميدوار و متحد باشد همه مشکلات را از پيش پاي خود برمي دارد.
رئيس جمهوري يادآور شد: نه تنها سازمان‌هاي مردم نهاد بلکه مردم و جامعه مي‌توانند در امور بسيار مهم اجتماعي، اقتصادي، علمي و فرهنگي بار مسووليت را بدوش بگيرند و دولت قدم به قدم تصدي امور را به مردم بازگرداند.
وي ادامه داد: اين مردم هستند که با اراده خودشان پيچيده‌ترين معضلات منطقه اي و بين المللي را نيز با انگشت تدبير قادرند باز و حل کنند.
روحاني در ادامه گفت: همه حرف از روز اول اين بود بگذاريم مردم حرف بزنند و تصميم بگيرند و ما به راستي مجري خواست مردم باشيم چرا که مردم به خوبي مي‌فهمند چه راهي را بايد انتخاب کنند و مصلحت آن‌ها در چه مسير و راهي است.
رئيس جمهوري با بيان اين که مردم اگر ببينند مسوولان مجري مطالبات و پاسخگو خواست آن‌ها هستند، ملت بزرگي همچون ايران به صحنه مي‌آيد، کنار نمي‌نشيند و نظاره گر نخواهد بود.
وي تاکيد کرد: اگر يک ملت به صحنه آمد چه قدرتي مي‌تواند در برابر خواست يک ملت بزرگ متمدن صاحب فرهنگ، عالم، شجاع، دلاور و يکپارچه بايستد؟
روحاني در ادامه با طرح اين سؤال که چگونه گره هسته اي باز شد و چه کسي توانست آن را باز کند و چه کسي توانست پيام نويي را در منطقه طنين انداز کند؟ گفت: همه نگاه مي‌کنيم که بندهاي برجام چيست؟ خوب است البته همه نگاه کنند و بايد دقت کنيم که بندهاي قطعنامه 2231 چيست؟ کار مهم‌تر از اين حرف‌ها است. پيام رساتر از اين حرف‌ها است.
رئيس جمهوري گفت: کاري که ديپلمات‌هاي شما در صحنه بين الملل انجام دادند بالاتر از اين حرف‌ها است. پيام اين است خشونت را کنار بگذاريم. پيام اين است تهديد ارعاب و تحريم را کنار بگذاريد. پيام اين است دوران معامله برد -باخت تمام شد. پيام اين است پيچيده‌ترين مشکل پاي ميزمذاکره حل خواهد شد. پيام اين است که راه ما راه اعتدال است. راه ما راه ادب، اخلاق، منطق، استدلال، علم توأم با شهامت و توأم با هنر است.
روحاني يادآور شد، ديپلمات‌ها و نمايندگان شما دانش کافي داشتند. اگر دانش کافي نداشتند نمي‌توانستند قطعنامه‌ها و جملات سياسي را که راز و رمز دارد و نياز به کساني دارد که عالم، دانشمند و تحصيل کرده باشند به پيش ببرند.
وي ادامه داد: آن کسي که واژه واژه را بار سياسي و بار حقوقي‌اش را مي‌فهمد عالم مي‌خواهد و ما عالم نياز داشتيم.
رئيس جمهوري گفت: اگر من بگويم در مسائل سياسي بين المللي حداقل يکي از افراد انگشت شمار برتر کشور ما آقاي دکتر ظريف بوده و هست اغراق و مبالغه اي در کار نيست و اگر بگويم در زمينه مسائل هسته اي و دانش هسته اي يکي از متخصصين سرآمد کشور ما آقاي دکتر صالحي است باز هم اغراق و مبالغه اي نکردم.
روحاني يادآور شد: البته از خود گفتن خيلي زشت است اما تنها هنر من اين بود که اين بهترين‌ها را برگزيدم.
روحاني گفت: ساعت‌هاي بسيار سختي بر اين‌ها و بر ما گذشت، يادشان هست آقاي دکتر ظريف ساعت‌هايي را که من حداقل دو بار در لوزان به وي گفتم ميز مذاکره را ترک کنيد و برگرديد. بارها و بارها در وين و ژنو پيش آمد که ما باهم مشورت کرديم که من گفتم اگر نمي‌پذيرند ميز مذاکره را ترک کنيد و همين امشب برگرديد تهران.

قطعنامه 2231 ايران را از زير يک تيتر خطرناک خارج کرد
رئيس جمهوري گفت: شايد گفتن اين مطالب اينجا آسان باشد اما خدا گواه است ساعت‌ها فکر مي‌کردم و از خداي متعال استمداد مي‌طلبيدم که بگويم ميز مذاکره را ترک کنيد يا ادامه دهيد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي افزود: بار مسووليت سنگيني بر دوش اين عزيزان (تيم مذاکره کننده هسته اي) بود آن‌ها با شهامت، دلاوري، در کنار علم و هنرشان مذاکره کردند.
روحاني با بيان اينکه مذاکره هنر است و فقط دانش و تجربه کافي نيست اظهار داشت: مذاکره فن بسيار پيچيده اي است همچون جراح زبردستي که تنها عالم نيست بلکه هنرمند هم است و در کنار اين علم و هنر بايد شهامت هم ضميمه شود. هنگامي که چاقوي جراحي را به دست مي‌گيرد علم، دانش، شهامت و هنر را با يکديگر به کار مي‌بندد.
رئيس جمهوري با طرح اين سؤال که چرا اين کار تا اينجا به خوبي پيش رفت گفت: در روز توافق برجام گفتم که تاريخ ورق خورد، برخي تصور کردند که فقط روز 23 تير 1394 را مي گويم، نه؛ تاريخ در 24 خرداد 92 ورق خورد.
روحاني اضافه کرد: مردم 24 خرداد 92 تصميم بسيار مهمي اتخاذ کردند که اگر سانتريفيوژ بچرخد زندگي مردم نچرخد آن هم خواهد ايستاد و اين کار اشتباه است که کسي تمام کشور و همه زندگي مردم را فقط در چرخش سانتريفيوژ ببيند.
وي با تاکيد بر اين که اين تصميم اساسي ملت بزرگ ايران بود ادامه داد: اين ملت بسيار بزرگ است بيش از آنچه که در تصور و مخيله ديگران باشد؛ ملت صبوري که سال‌ها تحريم و فشار را در سراسر زندگي خود تحمل و بردباري کردند.
روحاني با اشاره به اينکه در دو سفر قبلي در سازمان ملل به روساي کشورهاي غربي به صراحت گفتم تحريم شما نسبت به ايران کار غيراخلاقي، غيرانساني و ضدحقوق بشري بود. نه تنها دارو و تجهيزات را تحريم کرده بلکه سيستم بانکي و همه جا را قفل کرده بودند تحريم کور، غلط، ظالمانه و ضدانساني.
رئيس جمهوري به مثالي اشاره کرد و ادامه داد: يکي از همکاران براي تشخيص نوعي سرطان که در ايران امکان پذير نبود مدارک را براي يک بيمارستان مجهز آمريکايي فرستاد تا پول بگيرد و تشخيص خود را بگويد اما آن‌ها هنگامي که ديدند که پرونده متعلق به يک ايراني است گفتند شما تحريم هستيد و ما نمي‌توانيم تشخيصمان را بگوييم.
رئيس جمهوري با تاکيد مجدد بر تحريم ضدانساني، غيراخلاقي و ضدحقوق بشري عليه ملت ايران گفت: حتي آن‌ها در اعلام يک تشخيص بيماري گفتند شما تحريم هستيد و نمي‌توانيد اين تشخيص را اعلام کنيم.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي توضيح داد: همه فکر مي‌کنيم در مذاکرات هسته اي، توفيقي که ايران به دست آورد اين بود که حقوق هسته اي ما را در دنيا به رسميت شناختند؛ بله اين درست است اما فکر مي‌کنم توفيق ما بيشتر از اين بود حال اين که سازمان ملل با قطعنامه 2231 ايران را از زير يک تيتر خطرناک خارج کرد که آن حرکت عليه صلح و امنيت جهاني بود.
روحاني ادامه داد: آن‌ها مي‌گفتند فعاليت هسته اي ايران عليه صلح و امنيت جهاني است و ما را با اين عنوان به شوراي امنيت و فصل هفت بردند. ما از اين تيتر خارج شديم حتي فقط اين هم نيست از اين بالاتر؛ مي گويند 6 قطعنامه قبلي سازمان ملل لغو شد درست است اما باز هم تنها اين نيست.
رئيس جمهوري ادامه داد: تحريم‌هاي مالي، بانکي، بيمه اي، تجاري، کشتيراني، حمل و نقل و بسياري موارد ديگر همه برطرف مي‌شود؛ بله درست است اما باز هم فقط اين نيست.
رئيس دولت تدبير و اميد تصريح کرد: اين توافق پيامي را به دنيا داشت که سلاح و تهديد را براي هميشه زمين بگذاريد، اين توافق اين پيام را براي دنيا داشت که راه حل مشکل‌ترين و پيچيده‌ترين مسائل بين المللي مذاکره و مفاهمه است.
به گفته وي اين توافق اين پيام را براي جهانيان داشت که به جاي تقابل همه تعامل را برگزينيم و انتخاب کنيم البته آن پيام زيبا را داشت که ديگر ايراني را تهديد نکنيد.
رئيس جمهوري ادامه داد: اين کار عظيم، بزرگ با اراده، حضور و تلاش مردم و هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب انجام شد که از روز نخست در همه مسير و هرگاه نياز به کمک و حمايت و ارشاد داشتيم. ايشان حتي يک بار نيز به ما نگفتند که وقت ندارند و آن را به عنوان يک مساله اهم همواره مدنظر داشتند.
رئيس جمهوري با اشاره به اين که در سراسر کشور آرامش، وحدت و همدلي به خاطر حضور رهبر انقلاب در صحنه و حمايت ايشان است گفت: آن نکته که معظم له در روز عيد فطر تاکيد کردند همه بايد توجه کنيم ايشان فرمودند مبادا اين موضوع (توافق) تبديل به دو دستگي در کشور شود. ما ملت متحد و يکپارچه هستيم.
روحاني به مثالي اشاره کرد و گفت: در بازي واليبال، کشتي، فوتبال و غيره وقتي تيم ايران در برابر تيم رقيب پيروز مي‌شود همه ما ايراني‌ها کف مي‌زنيم، مگر مي‌شود کسي ايراني باشد و براي اين تيم بزرگ، اين کار باعظمت کف نزند.
روحاني اظهار کرد: کار بزرگي که حضور ملت بزرگ باعث آن شد و اگر همه ملت در همه امور به صحنه بيايند ما پيروز هستيم و اگر جايي ملت در صحنه نباشد پيروز نخواهيم شد.
رئيس جمهوري با اشاره به اهميت مساله سلامت مردم گفت: دولت از روز نخست اين موضوع را دنبال کرد دولت يک قدم برداشت و مردم هم يک قدم مهم برداشتند که اين قدم متقابل بايد ادامه يابد.
رئيس جمهوري با اشاره به اين که سلامت جسم و روح، معنويت و اخلاق مردم فقط با پزشک، بيمارستان، وزارتخانه و دولت و... حل نمي‌شود اظهار داشت: مردم بايد در اين حوزه به صحنه بيايند.
روحاني گفت: وقتي در مورد بهداشت مي گوييم فقط ميوه و سبزي نيست بلکه از بوق در خيابان و رانندگي تا بداخلاقي در سايت‌ها و روزنامه‌ها را شامل مي‌شود که البته ان شاا... راديو و تلويزيون اينگونه نيست، آن بداخلاقي‌هايي که شما بايد B12 مصرف کنيد تا اعصابتان آرام شود.
رئيس جمهوري ادامه داد: بهداشت از رفتار ما در خيابان آغاز مي‌شود، يکديگر را عصباني نکنيم، نشاط آغازگر سلامت است به همين دليل اسلام مي‌گويد به هر کسي که رسيدي سلام کن.
وي بهداشت را داراي دامنه وسيعي دانست و خطاب به سازمان‌هاي مردم نهاد گفت: شما بايد جامعه و مردم را تشويق کنيد. پيغمبر اسلام (ص) به اميرالمؤمنين (ع) فرمود: اگر يک نفر را هدايت کني به اندازه همه جهان ارزش دارد.
رئيس دولت يازدهم در ادامه سخنان خود با بيان اين که در زمينه درمان هم بايد کمک کنيم گفت: گاهي تصور مي‌شود درمان در اختيار پزشک، دارو، پرستار و تجهيزات است اما برخي مواقع يک احوالپرسي و عيادت از مريض بسيار مؤثر است همان طور که کار پزشکان غير از کار پزشکي، زبان و بيان نيز است.
روحاني گفت: اجتماع‌هاي مردم نهاد براي کمک به افراد گرفتار و بيماران تلاش مي‌کنند حتي بايد يک دانشجوي با استعداد را کمک کنيم؛ چرا که اين کمک از او متخصص رده بالايي خواهد ساخت بنابر اين بايد در همه زمينه‌ها تلاش و فعاليت کنيم.
به گفته وي دولت در امر سلامت به اين نکته توجه کرد که در ادامه يارانه به جاي تقسيم پول بخشي از يارانه را به حوزه درمان و بهداشت اختصاص دهد و اين کاري بود که دولت آغاز کرد، انجام داد و بار سنگيني را از دوش بيماران برداشت.
روحاني با تاکيد بر اين که سازمان‌هاي مردم نهاد بايد به هر قشري که نياز به کمک دارند ياري دهند ادامه داد: اين مشارکت دولت با سازمان‌هاي مردم نهاد و مردم ما را به نقطه مطلوب مي‌رساند.
وي اضافه کرد: من بايد از سازمان‌هاي مردم نهاد، وزارت بهداشت، و به ويژه دکتر هاشمي که کار بسيار و سنگيني را بر دوش کشيده‌اند قدرداني کنم.
رئيس جمهوري گفت: وزير بهداشت از يک سو به کارهاي وزارتخانه و بيمارستان‌ها مي‌رسد و از سوي ديگر در تلاش براي تأمين اعتبار از سازمان مديريت است. دولت امسال مشکل مالي داشته و دارد اما ان شاا... شرايط و فضا بهتر خواهد شد که مردم در همه زمينه‌ها به ويژه حوزه سلامت فعال شوند.
رئيس جمهوري در پايان از حضور خانم چان مديرکل سازمان بهداشت جهاني نيز قدرداني کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن