تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799031003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقض قطعنامه نقض توافق به حساب نمی‌آید/ عملی شدن لغو تحریم ها در 3 مرحله/ 4 تا 6 ماه زمان برای رفع تمامی تحریم‌های اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اجمالی/ عراقچی در گفتگوی ویژه خبری:
نقض قطعنامه نقض توافق به حساب نمی‌آید/ عملی شدن لغو تحریم ها در 3 مرحله/ 4 تا 6 ماه زمان برای رفع تمامی تحریم‌های اقتصادی
"سیدعباس عراقچی" عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای پرداخت.

نقض قطعنامه نقض توافق به حساب نمی‌آید/ عملی شدن لغو تحریم ها در 3 مرحله/ 4 تا 6 ماه زمان برای رفع تمامی تحریم‌های اقتصادی
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،   "سیدعباس عراقچی" عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان در گفتگوی ویژه خبری  امشب  دوشنبه 29 تیرماه گفت: قطعنامه امروز شورای امنیت اولین گام توافق وین است که این خواسته همه اعضا به خصوص جمهوری اسلامی ایران بود 


وی ادامه داد: کشورهای دیگر هم مایل بودند که این اتفاق بیفتد گر چه آمریکایی‌ها زیاد مایل به این اقدام نبودند ولی نظر جمهوری اسلامی ایران بر همین موضوع بود که نهایتاً شورای امنیت قطعنامه ای صادر کند که این قطعنامه زمینه یک جمع بندی اقدام مشترک یا همان توافق وین است و در واقع این اولین تعهد سیاسی اجرای توافق وین است


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ادامه داد: کنگره  آمریکا دو ماه فرصت دارد تا توافق را ارزیابی کند که در صورت رد توافق توسط کنگره اوباما رد توافق را وتو خواهد کرد.


وزیر امور خارجه فردا با حضور در جلسه علنی مجلس توافق را برای طی مراحل قانونی تحویل مجلس شورای اسلامی خواهد داد


عراقچی اضافه کرد: فردا نیز دکتر ظریف با حضور در جلسه علنی ضمن ارائه توضیحات به نمایندگان در خصوص توافق وین این توافق را برای بررسی تقدیم مجلس خواهد کرد که در خصوص روال کار بررسی در مجلس، مجلس شورای اسلامی تصمیم گیرنده خواهد بود. 




وی ادامه داد: زمانی که این توافق در همه کشورهای طرف مذاکره کننده ما مورد تصویب قرار گیرد و انی توافق در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب برسد ما به مرحله بعدی می‌رسیم که اسم آن را روز توافق گذاشتیم و در روز توافق دولت آمریکا اجرای تحریم‌های کنگره را متوقف خواهد کرد.


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت: یکی از اختلافات ایران و 1+5 همزمانی اجرای تعهدات بود که در نهایت راه حلی که مورد تایید قرار گرفت این است که لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا اجرایی نخواهد شد تا زمانی که ایران تعهدات خود را اجرایی کند و پس از آن است که اتحادیه اروپا و آمریکا دستورالعمل‌های مربوط ه در خصوص لغو تحریم‌ها را اجرایی خواهند کرد لذا از الآن تا اجرایی شدن توافق چیزی حدود 4 تا 5 ماه طول خواهد کشید و در همان زمان است که همه تحریم‌های اقتصادی و مالی برداشته خواهد شد.


عراقچی تاکید کرد: تصویب قطعنامه شورای امنیت در امروز گام بسیار مهمی بود که این خود دستاورد بزرگی برای ما است که در اولین گام توافق را تایید می‌کند که متضمن اجرای توافق است.


وی تصریح کرد:قطعنامه شورای امنیت برنامه غنی سازی کشور ما را تایید می‌کند که در تاریخ این شورا بی سابقه است و اهمیت بیشتر این قطعنامه در این است که قطعنامه های قبلی را توقف بی درنگ فعالیت هسته ای کشورمان را مورد تاکید قرار داده بود ملغی می‌کند و این امری بی سابقه است و این اولین باری است که کشوری در ذیل فصل هفتم قرار گرفته و از آن خارج می‌شود.


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به این که این بزرگ‌ترین دستاورد ما در این قطعنامه است گفت: قطعنامه از لحاظ زیادی منحصر به فرد است.


عراقچی با اشاره به قطعنامه هایی که در دوره های گذشته بر علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شده بود افزود: در بند 7 مقدماتی مطرح است که می‌گوید این قطعنامه نشان‌دهنده تغییر بنیادین در روابط ایران و شورای امنیت است.
وی با بیان این که این قطعنامه 12 بند مقدماتی و 30 بند اجرایی دارد خاطر نشان کرد: این قطعنامه یک سند ضمیمه دارد که شامل 7 پاراگراف می‌شود از سوی دیگر 10 مورد ذیل ماده 41 مطرح شده است.


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به قطعنامه های گذشته که علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شده بود ادامه داد: آخرین بند بخش مقدماتی می‌گوید که تحت ماده 41 موضوع را باید مورد بررسی قرار داد.


در این قطعنامه نقشه راه کاملاً مشخص شده است


عراقچی با اشاره به ماده 41 گفت: موضوع ایران از نظر شورای امنیت تهدید شناخته نمی‌شود .


وی گفت: وجه دیگر این قطعنامه در این است که نقشه راه را کاملاً مشخص کرده است به طوری که این قطعنامه اولین و آخرین قطعنامه ای است که در دوره جدید صادر شده است.


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با تاکید بر این که نقشه راه به صورت مشخص ترسیم شده است خاطر نشان کرد: بعد از گذشت 10 سال این قطعنامه لغو می‌شود.


بعد از 10 سال کل قطعنامه ها لغو خواهد شد


عراقچی افزود: در اولین مرحله بعد از 5 سال تحریم‌های تسلیحاتی و بعد از 8 سال تحریم‌های مربوط به اشاعه و در نهایت پس از ده سال کل قطعنامه ها لغو خواهد شد.
وی با اشاره به این که شورای امنیت فقط یک بار قطعنامه می‌دهد و تکلیف را مشخص می‌کند اظهار داشت: اگر طرفین تعهدات خود را نقض نکنند و همه چیز طبق روال باشد می‌توان به نتیجه رسید.


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های قطعنامه این است که برجام را تایید می‌کند و به عنوان زمینه خود قرار می‌دهد.


عراقچی با اشاره به این که قوانین در کشورها به صورت مختلف وضع شده است اضافه کرد: در برخی کشورها مانند ایران قوانین به الزام حقوق داخلی تلقی نمی‌شود.


 در ایران الزاماً مصوبات شورای امنیت را از نظر حقوق داخلی خود لازم‌الاجرا نمی‌دانیم


وی با اشاره به این که در برخی کشورها الزام شورای امنیت الزام حقوق داخلی تلقی نمی‌شود گفت: در ایران الزاماً مصوبات شورای امنیت را از نظر حقوق داخلی خود لازم‌الاجرا نمی‌دانیم.


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به این که نقشه راه کاملاً روشن و مشخص است اظهار داشت: بر اساس این نقشه راه در روزی که توافق اجرایی شود قطعنامه های گذشته همه لغو می‌شود.


عراقچی با اشاره به این که حدود 4 تا 6 ماه دیگر این امر  صورت می‌گیرد گفت: 5 سال آینده محدودیت‌های تسلیحاتی لغو خواهد شد.
وی با اشاره به این که بعد از ده سال موضوع پرونده هسته ای ایران خود به خود در شورای امنیت لغو خواهد شد ادامه داد: شورای امنیت زمانی موضوعی را خاتمه می‌دهد که از عبارت کانسیلیشن استفاده شود






خبر در حال تکمیل است...





اخبار مرتبط

حضور عراقچی در برنامه گفتگوی ویژه خبری
قطعنامه تصویبی امروز شورای امنیت در تاریخ این شورا بی‌سابقه است + فیلم
شورای امنیت هفته آینده در قطعنامه‌ای برنامه هسته‌ای ایران را به رسمیت می‌شناسد
آغاز رایزنی معاونان وزرای امورخارجه ایران و آمریکا
ظریف :مذاکرات امشب تمام نمی‌شود
نشست معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا پایان یافت/ نماینده ایران در آژانس وارد هتل کوبورگ شد




۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن