تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817193616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلازم منطقی بودن نظام و تبعیت از رهبری


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تلازم منطقی بودن نظام و تبعیت از رهبری
الهیات عقلانی در کلام رهبری
تلازم منطقی بودن نظام و تبعیت از رهبری اختلافات حرمت شکن و پرده دری های بی محابا مختض نظامات سیاسی مادی و سکولاری است.


گروه اندیشه سیاسی فرهنگ نیوز-محسن سلگی: «نظام جمهورى اسلامى حرف دارد، منطق دارد، توانائى دارد، اقتدار دارد؛ لذا در مقابل حرف غيرمنطقى و كار غيرمنطقى تسليم نميشود.» با این آغاز و استناد به کلام رهبری معظم این پرسش بنیادین را طرح میکنیم:منطق و اقتدار برای یک نظام سیاسی چگونه برساخته می شود؟در الهیات سیاسی (Political Theology) سخن از دو نوع الهیات خود به خودی- بخوانید سرخود- و منطقی یا عقلانی می شود. مشخصه الهیات خود به خودی عدم مدیریت از بالا و اصل بودن خودجوشی و یا به تعبیر دقیق تر هرج مرج منتهی به یک نظم خود به خودی، طبیعی با نام علمی کیاس (Chaos) است. در دیدگاه های لیبرال هایی مانند هایک از نوعی تکثر تشتت آلود و وجود تفارق در جامعه دفاع می شود که دست آخر جامعه مانند یک جنگل می تواند در اثر تزاحم و تصادم نیروهای رقیب به یک نظم طبیعی و خودجوش و بدون زعیم و رهبر برسد. از نظر هایک، هیچ عقل برتری وجود ندارد و غرایز بشری به خودی خود راه درست و مطابق ارضای خویش را پیدا و سپس طی خواهند کرد. در لیبرالیسم جدید به طور کلی این دیدگاه حاکم است. دفاع از دولت حداقلی و فردگرایی افراطی، همجنس بازی، مشروع بودن شیطان پرستی و ترویج هر گونه اعتقاد بن‌فکن مانند آنچه سروشیسم در ایران مبلغ آن است از این قبیل جهدهایی است که به درستی باید آن ها را از نوع الهیات خود به خودی در سیاست و اجتماع و از این رو در برابر الهیات عقلانی و منطقی تعریف کرد. در الهیات منطقی برخلاف الهیات خود به خودی از نظامی سلسله مراتبی که یک عقل برتر در رأس آن قرار دارد دفاع می شود. مدینه فاضله افلاطون و نیز آن چه در تفکر فارابی مطرح می شود را باید از این نوع دانست. در مدینه فاضله افلاطون و نیز فارابی یک شخص برتر از نظر اخلاقی و علمی در رأس قرار می گیرد و رهبری جامعه را عهده دار می شود. نظام تفکر شیعی از حیث سیاسی، از این سنخ و جنس است. کافیست تا کمی در باب مدینه آرمانی و جامعه موعود مهدوی تأمل کنیم تا به صراحت نقش رهبری و نیز برتری قایل شدن اسلام و شیعه برای شخص رهبر و ولی خدا را ببینیم.بحث تبعیت از رهبری یکی از اصلی ترین محورها در محافل سیاسی و فرهنگی است. حال قصد این سطور این بود تا نشان داده باشد که تبعیت از رهبری نه تنها مختص امروز، که صبغه ای به اندازه خود اسلام دارد و نیز تنها در صورت تبعیت از رهبری به مثابه ولی الله است که می توان شاهد نظامی منطقی و عقلانی و مقتدر بود که در آن سلسله مراتب و نظم مشخص محترم و ارزشمند شمرده می شود.اختلافات حرمت شکن و پرده دری های بی محابا مختض نظامات سیاسی مادی و سکولاری است که از فقدان زعیم و رهبر معنوی رنج می برند. در نظامی الهی- عقلانی چون جمهوری اسلامی ایران توقعی جز وحدت، حفظ حرمت ها، اولویت دادن منافع عمومی بر منافع خصوصی و نهایت الامر اولویت و فصل الخطاب بودن رهبری عادل به مثابه زعیم و جانشین امام غایب (عج) نمی توان داشت.



94/5/1 - 10:19 - 2015-7-23 10:19:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن